Pytania wszelkie

Naprawa, wymiana, konserwacja, po prostu pomoc ...

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Awatar użytkownika
majki512
Rowerzysta
Posty: 21
Rejestracja: 13 lis 2011, 17:38
Imię: Rafał
Miejscowość: Września okolice
Numer GG: 6137673

Re: Pytania wszelkie

Post autor: majki512 »

DeFi pisze:Hej. Ja miałem coś takiego. Sprawdź kostkę od impulsatora (lewy boczek, 2 kabelki:żółty i czarny).
Odpal, poruszaj kostką. Jak zdechnie to znaczy że styki masz luźne :)
Jednak to nie to.
Dzisiaj postanowiłem dać mu trochę (może przepali) okazało się że nawet na biegu jałowym sie dławi :/
Co może być przyczyną?? Świece + przewody??
Brum... Brum.... Brum.....
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
Greku_
Motocyklista
Posty: 202
Rejestracja: 15 paź 2011, 22:04
Imię: Rafał
Miejscowość: z domu
Garnek: LS2

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Greku_ »

kiedy robiles mu czyszczenie i synchro gaznika i regulowales zawory?
Awatar użytkownika
Strzelson
Motocyklista
Posty: 160
Rejestracja: 06 lis 2010, 02:52
Imię: Michał
Miejscowość: Warszawa - Wilanów
Plecak: Ania :)
Garnek: Caberg V2R
Lokalizacja: Warszawa - Grochów

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Strzelson »

Miałem coś podobnego niedawno. Wymiana świec załatwiła sprawę. W sobotę jadę na robienie gaźników. Zobaczymy czy będzie różnica.
Awatar użytkownika
radziorek15
Motocyklista
Posty: 550
Rejestracja: 10 lip 2011, 14:50
Imię: Radosław
Miejscowość: Białystok
Plecak: słowianka
Garnek: xr-1100 shoei
Numer GG: 9519818
Telefon: 693457668

Re: Pytania wszelkie

Post autor: radziorek15 »

Może się ktoś orientuje jakie przełożenie ma ślimak (napęd licznika) w naszych motorach ?
er-5 + SV650S
Awatar użytkownika
majki512
Rowerzysta
Posty: 21
Rejestracja: 13 lis 2011, 17:38
Imię: Rafał
Miejscowość: Września okolice
Numer GG: 6137673

Re: Pytania wszelkie

Post autor: majki512 »

Greku_ pisze:kiedy robiles mu czyszczenie i synchro gaznika i regulowales zawory?
tak myślę logicznie że gdyby była to wina gaźnika to strzelałby z rury, i nie chodził prawidłowo na obrotach od 0-5 tys.
Kupie dzisiaj świece i przewody zobaczymy.
Brum... Brum.... Brum.....
bellic
Motocyklista
Posty: 123
Rejestracja: 24 lis 2010, 20:22

Re: Pytania wszelkie

Post autor: bellic »

Witam,

Właściwie borykam się z tym problemem odkąd kupiłem moto ale przez moment myślałem że zostało to naprawione. Już piszę o co chodzi. A mianowicie o olej chodzi który powoli sobie cieknie. Przez zimę wyciekło może z dwa naparstki no ale chodzi bardziej o to że robią się małe plamy gdzie nie postawie moto(np na kostce pod domem). Kiedyś jak oddałem moto na przegląd (pominę profesjonalizm tamtego serwisu ale byłem wtedy jeszcze zielony) to wykryli że cieknie z czujnika(?) znajdującego się przed dźwignią biegów. Teraz zauważyłem że blok silnika jest cały lekko usmarowany olejem od spodu a najbardziej chyba w okolicach ww dźwigni. Może miał ktoś już podobny problem i może da się go rozwiązać samemu?

pozdrawiam
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Pytania wszelkie

Post autor: DeFi »

majki512 pisze: tak myślę logicznie że gdyby była to wina gaźnika to strzelałby z rury, i nie chodził prawidłowo na obrotach od 0-5 tys
Niekoniecznie. W gaźnikach masz dyszę wolnych obrotów odpowiedzialną za przedział 0-5 tyś obrotów. Wiec gdyby w twoim przypadku winne były gaźniki to obstawiam dyszę główną.

A ta czkawka którą opisujesz bardziej mi podchodzi pod problem z elektryką.
Na wyższych obrotach najwidoczniej coś przeszkadza w wytwarzaniu iskry.
Tak więc:
- świece
- cewki zapłonowe
- moduł zapłonowy
- impulsator

Świece pisałeś że będziesz zmieniał wiec jedna z możliwych przyczyn odejdzie.
Cewki i moduł posiadam zapasowy w szafie więc gdyby to nie były świece to wal jak w dym. Pożyczę, zamontujesz i sprawdzisz czy lepiej chodzi moto :)

Belic

Jak cieknie ci w okolicach dźwigni zmiany biegów, to obstawiam że uszczelka pokrywy alternatora przecieka.
Kup uszczelkę, odkręć pokrywę, zdrap starą (papierowa) i załóż nową uszczelkę.

Koszt uszczelki to ok 25 zł :)
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
bellic
Motocyklista
Posty: 123
Rejestracja: 24 lis 2010, 20:22

Re: Pytania wszelkie

Post autor: bellic »

Przed chwilą przyglądnąłem się temu z bliższa i oto jak to wygląda
Obrazek
Obrazek

Wygląda jakby ciekło z dźwigni.
Myślisz dalej że to ta uszczelka? Nie chce tracić niepotrzebnie 25zł;)
Awatar użytkownika
majki512
Rowerzysta
Posty: 21
Rejestracja: 13 lis 2011, 17:38
Imię: Rafał
Miejscowość: Września okolice
Numer GG: 6137673

Re: Pytania wszelkie

Post autor: majki512 »

No i zmieniłem owe świece zapłonowe,
problem nie znikł ale trochę lepiej już to wygląda ponieważ teraz dopiero powyżej 7 tys obrotów zaczyna czkać,
jadę dzisiaj po przewody i zobaczymy czy się polepszy, takie jeszcze jedno moje pytanie, przewody zapłonowe są połączone z cewka na stałe czy mozna je wymienić??
Brum... Brum.... Brum.....
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Pytania wszelkie

Post autor: DeFi »

Przewody zapłonowe są wkręcane zarówno w cewkę jak i w fajkę

Bellic: nie chcę cie straszyć, ale bez wizyty u mechanika chyba się nie obędzie. Po zdjęciach przychodzi mi jedynie do głowy myśl o skrzyni biegów.
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
ODPOWIEDZ