Pytania wszelkie

Naprawa, wymiana, konserwacja, po prostu pomoc ...

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

william
Podawacz śrubek
Posty: 5
Rejestracja: 29 mar 2016, 21:55
Imię: Rafał
Miejscowość: Warszawa
Garnek: HJC-IS17

Re: Pytania wszelkie

Post autor: william »

Witam,
ćwiczyłem dziś awaryjne hamowanie i po wszystkim jedna z lag była pokryta olejem (wcześniej obie były suche) i tu pytanie. Czy w takim przypadku trzeba wymienić uszczelniacze lag i olej, czy wytrzeć lagę i użytkować dalej?
Drugie pytanie dotyczy zmiany biegów. Przy wrzucaniu 2 mam za każdym razem głośny stukot, przy 3 jest cichszy lub go w ogóle nie ma, przy reszcie biegów jest cichutko. Od razu mówię ze biegi zmieniam prawidłowo i nie mogę się pozbyć tego zgrzytu.. Czy to normalne przy ER-5? Ktoś ma podobny problem?

HELP! :)
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
jotto
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1115
Rejestracja: 03 sie 2011, 11:53
Imię: Marek
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Africa Twin

Re: Pytania wszelkie

Post autor: jotto »

1. Wymiana uszczelniaczy i oleju w lagach
2. Ile już jeździsz? Chyba każdy na początku trzaska dwójką a jak się nauczyli to było git
Obrazek
Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 897
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Kanc1erz »

william pisze:Witam,
ćwiczyłem dziś awaryjne hamowanie i po wszystkim jedna z lag była pokryta olejem (wcześniej obie były suche) i tu pytanie. Czy w takim przypadku trzeba wymienić uszczelniacze lag i olej, czy wytrzeć lagę i użytkować dalej?
Drugie pytanie dotyczy zmiany biegów. Przy wrzucaniu 2 mam za każdym razem głośny stukot, przy 3 jest cichszy lub go w ogóle nie ma, przy reszcie biegów jest cichutko. Od razu mówię ze biegi zmieniam prawidłowo i nie mogę się pozbyć tego zgrzytu.. Czy to normalne przy ER-5? Ktoś ma podobny problem?

HELP! :)
@1 Jw
@2 - przy wyższych biegach też to jest, tylko nie słychać, bo otoczenie zagłusza. Generalnie pomóc powinna wymiana oleju na rzadszy, np. 5W, ale ma to inne dość znaczące wady. JEżeli biegi nie wypadają, wchodzą dość gładko, to nie ma sensu się tym przejmować.

Ja mam pytanie: Regenerowaliście rury teleskopu? Ile to kosztuje? Jakiś zakład polecacie? Jaki jest login do sklepu kawasaki?
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
Awatar użytkownika
Miłosz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1303
Rejestracja: 29 kwie 2011, 22:57
Imię: Miłosz
Miejscowość: Plewiska/Poznań
Plecak: Monika
Garnek: HJC
Numer GG: 3369519
Motocykl: Gsf 1200N K5

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Miłosz »

Ja się przymierzałem do chromowana rur teleskopu, ale cenowo podobnie, a niby pewniej wyszło kupno używanych całych lag. Niby, bo za pierwszym razem koleś krzywe przysłał, a za drugim (inny), przyslal takie igły jakby z 15tys przejechaly
Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 897
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Kanc1erz »

Miłosz pisze:Ja się przymierzałem do chromowana rur teleskopu, ale cenowo podobnie, a niby pewniej wyszło kupno używanych całych lag. Niby, bo za pierwszym razem koleś krzywe przysłał, a za drugim (inny), przyslal takie igły jakby z 15tys przejechaly
Zastanawiam się nad całym zawieszeniem z przodu, bo rury są w słabym stanie, a ponadto jeden taki miedziany ring (przynajmniej tak mi się wydaje) jest uszkodzony (przecięty). No i pocą się. Tylko właśnie boję się, że ktoś przyśle albo jakieś spawaki, albo krzywe, albo nawet w gorszym stanie niż te moje, ot, loteria :)
Zaś nowe rury to koszt, bagatela, 400zł za sztukę (sic!). Standardowy serwis zawieszenia w serwisie to koszt 220zł (z częściami), do tego dochodzi ta tulejka uszkodzona, a nie mam pojęcia jak sprawdzić cenę, choć pewnie to będzie koszt około 20zł.
No nic, czekam na okazję :P
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
Wieloryb26
Podawacz śrubek
Posty: 9
Rejestracja: 04 lut 2015, 17:33
Miejscowość: Warszawa

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Wieloryb26 »

Kanc1erz pisze:
Wieloryb26 pisze: Mechanior też myślał, że mam skopany miernik ale zmierzył swoim i również wyszło o wiele za dużo. Fakt, żarówki z przedniej lampy i od podświetlenia zegarów w pewnym momencie mi popadały. :/ A całe zamieszanie zaczęło się od szukania powodu dlaczego nowy akumulator po niecałych dwóch miesiącach mi się zasiarczył.
Przyczyną tak wysokiego napięcia jest uszkodzony stabilizator, napięcie trafiające na niego z alternatora po pierwsze jest przemienne, po drugie nieco wyższe niż 30V (chociaż to zależy od alternatora). Regulator jest tym klockiem, które zmienia je do poziomu zdatnego do użycia.
Mówiłeś, że wymieniałeś - był sprawny?
Po wymianie regulatora jest ok. Na 3k obr napięcie mam niecałe 14 V i nieznacznie maleje ze wzrostem obrotów. ;) Mam nadzieję, że kilkadziesiąt kilometrów zrobionych z poprzednim uszkodzonym nie zdupiło mi nowego akumulatora.

RADA jeżeli ktoś będzie się zabierał za wymianę regulatora napięcia: sprawdźcie czy Wasz ma końcówkę męską czy żeńską. Kupiłem egzemplarz dokładnie do Kawasaki er5 99' z końcówką żeńską a przy próbie wymiany okazało się, że Czarnuch ma męską. Trzeba było przerobić i prawdopodobnie z gwarancją się pożegnać. Taki lajf.
Awatar użytkownika
mariusz6793
Motorowerzysta
Posty: 54
Rejestracja: 19 mar 2016, 01:19
Imię: Mariusz
Miejscowość: Ostrowiec Św.
Garnek: LS2 FF384

Re: Pytania wszelkie

Post autor: mariusz6793 »

Panowie i Panie, jak nazywa się ta część naszych Er-ek, opiszę o co chodzi:
- pod bakiem paliwa
- metalowa część
- przykręcony do tego jest element z korkiem do wlewu chłodziwa
- wkręcone są w to śruby na klucz 8mm
Właśnie tam mi kapie płyn chłodniczy na uszczelce i nie wiem jak znaleźć tę uszczelkę, bo muszę dokupić.
Nigdy nie jedź szybciej niż lata Twój Anioł Stróż.
william
Podawacz śrubek
Posty: 5
Rejestracja: 29 mar 2016, 21:55
Imię: Rafał
Miejscowość: Warszawa
Garnek: HJC-IS17

Re: Pytania wszelkie

Post autor: william »

Kanc1erz pisze:
william pisze:Witam,
ćwiczyłem dziś awaryjne hamowanie i po wszystkim jedna z lag była pokryta olejem (wcześniej obie były suche) i tu pytanie. Czy w takim przypadku trzeba wymienić uszczelniacze lag i olej, czy wytrzeć lagę i użytkować dalej?
Drugie pytanie dotyczy zmiany biegów. Przy wrzucaniu 2 mam za każdym razem głośny stukot, przy 3 jest cichszy lub go w ogóle nie ma, przy reszcie biegów jest cichutko. Od razu mówię ze biegi zmieniam prawidłowo i nie mogę się pozbyć tego zgrzytu.. Czy to normalne przy ER-5? Ktoś ma podobny problem?

HELP! :)
@1 Jw
@2 - przy wyższych biegach też to jest, tylko nie słychać, bo otoczenie zagłusza. Generalnie pomóc powinna wymiana oleju na rzadszy, np. 5W, ale ma to inne dość znaczące wady. JEżeli biegi nie wypadają, wchodzą dość gładko, to nie ma sensu się tym przejmować.

Ja mam pytanie: Regenerowaliście rury teleskopu? Ile to kosztuje? Jakiś zakład polecacie? Jaki jest login do sklepu kawasaki?
W poprzednim sezonie zrobiłem 2 tys. tylko no i w tym 200km + ale 2 stuka jak stukała, a wyższe biegi sprawdzałem przy niższych obrotach (żeby nie zagłuszyć prędkością) i wchodzą cicho. Jeszcze to po próbuje z tą 2 i zobaczę. Nie ma co się przejmować ale jest to irytujące i peszące :p
Czyli uszczelniacze i olej do wymiany ;/ ,rzadszy olej chyba zrobić bardziej miękkie zawieszenie?
Dzięki za odpowiedź,
Pozdro!
Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 897
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Kanc1erz »

william pisze: W poprzednim sezonie zrobiłem 2 tys. tylko no i w tym 200km + ale 2 stuka jak stukała, a wyższe biegi sprawdzałem przy niższych obrotach (żeby nie zagłuszyć prędkością) i wchodzą cicho. Jeszcze to po próbuje z tą 2 i zobaczę. Nie ma co się przejmować ale jest to irytujące i peszące :p
Czyli uszczelniacze i olej do wymiany ;/ ,rzadszy olej chyba zrobić bardziej miękkie zawieszenie?
Dzięki za odpowiedź,
Pozdro!
Im rzadszy olej (10W, 5W) tym miększe zawieszenie. Jako, że miękkie zawiasy z przodu to jedna z największych bolączek tego modelu (nie licząc tylnego hamulca), to warto zalać tam olej 15W (taniej) lub zmienić sprężyny na progresywne (zgodnie ze sztuką, ale jednak z 5-10 razy drożej).
Raczej nie proponuję zalewać 20W, chyba, że jeździsz typowo krótkie dystanse i z niewielkimi prędkościami i niesportowo - istnieje możliwość przegrzania oleju, co skutkuje natychmiastowym spadkiem jakości pracy amortyzatora. Oczywiście przegrzany olej traci swoje właściwości i należy go wymienić.
15W praktycznie nie da się przegrzać, chyba, że jest 30 stopni i non stop przyspieszasz/hamujesz ostro.

-- 03 Kwi 2016, 23:33 --
mariusz6793 pisze:Panowie i Panie, jak nazywa się ta część naszych Er-ek, opiszę o co chodzi:
- pod bakiem paliwa
- metalowa część
- przykręcony do tego jest element z korkiem do wlewu chłodziwa
- wkręcone są w to śruby na klucz 8mm
Właśnie tam mi kapie płyn chłodniczy na uszczelce i nie wiem jak znaleźć tę uszczelkę, bo muszę dokupić.
Ciężko będzie to kupić na allegro. Wydaje mi się, że musisz podjechać do jakiegoś dość dobrego sklepu z częściami motocyklowymi lub ASO Kawasaki i oni Ci to znajdą i zamówią.
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
Łosiek364
Rowerzysta
Posty: 39
Rejestracja: 20 lut 2014, 17:33
Miejscowość: Bolesławiec
Garnek: Lazer

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Łosiek364 »

mariusz6793 pisze:Panowie i Panie, jak nazywa się ta część naszych Er-ek, opiszę o co chodzi:
- pod bakiem paliwa
- metalowa część
- przykręcony do tego jest element z korkiem do wlewu chłodziwa
- wkręcone są w to śruby na klucz 8mm
Właśnie tam mi kapie płyn chłodniczy na uszczelce i nie wiem jak znaleźć tę uszczelkę, bo muszę dokupić.
Jeżeli chodzi ci o to co jest zaznaczone strzałką to jest to oring 20X2,5 lub 20X2 który dostaniesz w sklepie od reki np w jakimś sklepie rolniczym za 50 groszy
ja niedawno założyłem 20X2,5 i nic nie cieknie A tu temat z forum http://forum.kawasaki-er5.pl/viewtopic. ... iek#p34076
Obrazek
ODPOWIEDZ