Sprawdzanie poziomu oleju
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
- cici0201
- Motocyklista
- Posty: 233
- Rejestracja: 08 kwie 2013, 21:53
- Imię: Krystian
- Miejscowość: Kutno
- Garnek: LS2 FF370
Sprawdzanie poziomu oleju
Od jakiegoś czasu zastanawia mnie jak na prawdę powinno się sprawdzać olej silnikowy w naszych er-kach. I z związku z tym, że nie znalazłem konkretnej odpowiedzi założyłem temat.
Czy moto powinno stać na stopce centralnej czy raczej na kołach?
Jak Wy to robicie?
W serwisów-ce jest napisane, że motocykl powinien znajdować się prostopadle do ziemi.
Czy moto powinno stać na stopce centralnej czy raczej na kołach?
Jak Wy to robicie?
W serwisów-ce jest napisane, że motocykl powinien znajdować się prostopadle do ziemi.
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Sprawdzanie poziomu oleju
Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Na bocznej nóżce moto na pewno nie jest ustawione prostopadle do podłożacici0201 pisze:W serwisów-ce jest napisane, że motocykl powinien znajdować się prostopadle do ziemi.

Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
- cici0201
- Motocyklista
- Posty: 233
- Rejestracja: 08 kwie 2013, 21:53
- Imię: Krystian
- Miejscowość: Kutno
- Garnek: LS2 FF370
Re: Sprawdzanie poziomu oleju
A czy ja pytałem o boczną?
Z tego co zrozumiałem to na kołach lecz wolę się upewnić. Bo np w kawasaki KLE z tym samym silnikiem serwisówka zaleca na stopce.
Z tego co zrozumiałem to na kołach lecz wolę się upewnić. Bo np w kawasaki KLE z tym samym silnikiem serwisówka zaleca na stopce.
- Miłosz
- Klubowicz
- Posty: 1303
- Rejestracja: 29 kwie 2011, 22:57
- Imię: Miłosz
- Miejscowość: Plewiska/Poznań
- Plecak: Monika
- Garnek: HJC
- Numer GG: 3369519
- Motocykl: Gsf 1200N K5
Re: Sprawdzanie poziomu oleju
Idealnie równy poziom uzyskasz kiedy motocykl stoi na kołach np. gdy stoisz nad motocyklem i trzymasz go nogami, a ktoś w tym czasie sprawdza w okienku. Instrukcja zaleca odczekać trochę minut jeśli silnik pracował wcześniej, żeby olej spłynął. Nie mówi nic o poziomie gdy jest zimny, ale np. w bandicie gdy silnik jest zimny, trzeba go odpalić na 1min., zgasić, poczekać chwilę i sprawdzać.
- cici0201
- Motocyklista
- Posty: 233
- Rejestracja: 08 kwie 2013, 21:53
- Imię: Krystian
- Miejscowość: Kutno
- Garnek: LS2 FF370
Re: Sprawdzanie poziomu oleju
Dzięki za jasną odpowiedź. Po prostu nie byłem pewny czy dobrze myślę.
Co do Twojej maszyny to dziwne bo przecież olej nie zdąży się nagrzać a tylko rozpłynie się po silniku.
Co do Twojej maszyny to dziwne bo przecież olej nie zdąży się nagrzać a tylko rozpłynie się po silniku.
- Miłosz
- Klubowicz
- Posty: 1303
- Rejestracja: 29 kwie 2011, 22:57
- Imię: Miłosz
- Miejscowość: Plewiska/Poznań
- Plecak: Monika
- Garnek: HJC
- Numer GG: 3369519
- Motocykl: Gsf 1200N K5
Re: Sprawdzanie poziomu oleju
Spoko. Rozpłynie się, ale potem trzeba chwilę odczekać aż spłynie.
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Sprawdzanie poziomu oleju
Wybacz. sądziłem że chodzi ci że moto stoi na kołach bez pomocy. W.takim przypadku byłaby to boczna stopka.cici0201 pisze:A czy ja pytałem o boczną?
Ja zawsze sprawdzam na centralnej.

Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
-
- Motocyklista
- Posty: 628
- Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
- Imię: Piotr
- Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
- Plecak: Ania
- Garnek: LS2
- Motocykl: BMW R 1100 RT
Re: Sprawdzanie poziomu oleju
Ja sprawdzam na centralnej z jednego prostego powodu. Jak wymieniam olej to nie zwołuję zaraz sąsiadów, żeby mi motocykl trzymali, tylko stawiam na równej, wypoziomowanej podłodze w garażu, na centralnej i w takiej pozycji spuszczam, a następnie zalewam nowy olej, zerkając w okienko czy już jest ok. Potem sprawdzam stan po prostu stawiając na centralnej, na zimnym silniku i tyle. Poza tym moim zdaniem jeśli ktoś siedzi na motocyklu to może mu się machnąć maszyna na lewo lub prawo, nawet delikatnie,ale już będzie przekłamanie, natomiast jeśli stoi na centralnej a będzie troszeczkę pod górkę lub z górki (ale równo "na boki") zawsze poziom będzie bardziej wiarygodny.
- cici0201
- Motocyklista
- Posty: 233
- Rejestracja: 08 kwie 2013, 21:53
- Imię: Krystian
- Miejscowość: Kutno
- Garnek: LS2 FF370
Re: Sprawdzanie poziomu oleju
DeFi
Myślałem, że to oczywiste, że bocznej stopki nie biorę pod uwagę.
piter3105
Do jakiego poziomu lejesz olej jak motor stoi na centralnej? Zauważyłem, że na centralnej poziom oleju jest niższy.
Jakby wziąć pod uwagę serwisów-kę KLE oraz ER5 to wychodzi na to, że ERka powinna stać na kołach aby sprawdzić stan oleju.
Myślałem, że to oczywiste, że bocznej stopki nie biorę pod uwagę.
piter3105
Do jakiego poziomu lejesz olej jak motor stoi na centralnej? Zauważyłem, że na centralnej poziom oleju jest niższy.
Jakby wziąć pod uwagę serwisów-kę KLE oraz ER5 to wychodzi na to, że ERka powinna stać na kołach aby sprawdzić stan oleju.
- technik77
- Klubowicz
- Posty: 212
- Rejestracja: 11 mar 2012, 14:22
- Imię: Piotrek
- Miejscowość: Kalisz
- Plecak: czasami Żona
- Garnek: Acerbis Active
- Motocykl: DR 800, AJP PR5
Re: Sprawdzanie poziomu oleju
W ER lepiej mieć więcej oleju niż mniej.
Ja sprawdzam poziom gdy motocykl stoi na centralnej podstawce.
I leje olej aż w okienku zostanie tylko pęcherzyk powietrze tuż nad górnym wskaźnikiem - czyli do pełna.
Ma to dwie zalety:
1. mam "zapas oleju"
2. w ER5 najczęstszą usterką jest (przepuszczający kranik i nieszczelne zaworki iglicowe) co prawie zawsze kończy się przelaniem paliwa do oleju - jężeli znika pęcherzyk powietrza w okienku znaczy że oleju jakoś dziwnie przybyło (i pwenie jest to wynikiem dostającej się do silnika benzyny ) szybko można zauważyć że coś jest nie tak
WAŻNE - pamiętać że ciepły olej się nieco rozszerza. Ale jak pecherzyk nie pojawi się po nocnym postoju - to już wiemy gdzie szukać
Ja sprawdzam poziom gdy motocykl stoi na centralnej podstawce.
I leje olej aż w okienku zostanie tylko pęcherzyk powietrze tuż nad górnym wskaźnikiem - czyli do pełna.
Ma to dwie zalety:
1. mam "zapas oleju"
2. w ER5 najczęstszą usterką jest (przepuszczający kranik i nieszczelne zaworki iglicowe) co prawie zawsze kończy się przelaniem paliwa do oleju - jężeli znika pęcherzyk powietrza w okienku znaczy że oleju jakoś dziwnie przybyło (i pwenie jest to wynikiem dostającej się do silnika benzyny ) szybko można zauważyć że coś jest nie tak
WAŻNE - pamiętać że ciepły olej się nieco rozszerza. Ale jak pecherzyk nie pojawi się po nocnym postoju - to już wiemy gdzie szukać

nie nerwowo