Za szybko się grzeje chłodnica?

Dział dotyczący spraw silnikowych

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

ligier
Podawacz śrubek
Posty: 8
Rejestracja: 07 mar 2013, 23:45
Miejscowość: Nowy Sącz

Re: Za szybko się grzeje chłodnica?

Post autor: ligier »

A możliwe że może to być problem z pompą wodną?ona wymusza obiek jest jakas możliwość sprawdzenia czy pompa działa?lub chodzi prawidłowo
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
wwitek123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 322
Rejestracja: 30 paź 2010, 08:33
Imię: Wojtek
Miejscowość: Kraśnik
Plecak: Nie potrzebuje obciążenia
Garnek: Nolan N86 N-COM
Numer GG: 8024325
Motocykl: Yamaha TDM 900 '02
Kontakt:

Re: Za szybko się grzeje chłodnica?

Post autor: wwitek123 »

tak, jak zdejmiesz korek pod zbiornikiem to powinien robić się taki wir jak dodajesz gazu ;)

-- 08 Mar 2013, 19:35 --

Jak pompa też nie działa to będzie zimny wąż wychodzący z niej ;)
Miej wyjebane, a będzie Ci dane.
Awatar użytkownika
Corr
Motocyklista
Posty: 697
Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
Imię: Adam
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'

Re: Za szybko się grzeje chłodnica?

Post autor: Corr »

jak wolno schodzi z obrotów to pewnie mieszanka jest za uboga, więc gaźniki do serwisu. Co więcej to powoduje, że będzie miał trochę wyższą temperaturę niż normalnie(ale nie do tego stopnia jak opisujesz).
Zatkany filterek płynu też może ograniczać przepływ więc warto sprawdzić.
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
ligier
Podawacz śrubek
Posty: 8
Rejestracja: 07 mar 2013, 23:45
Miejscowość: Nowy Sącz

Re: Za szybko się grzeje chłodnica?

Post autor: ligier »

a sprawdzajac czy sie robi ten wir to silnik powinien być zimny tak żeby mi nie zrobila sie "fontanna" z tego korka?
wąż jest ciepły też sie grzeje ta rurka metalowa to tez sie grzeje...a jak prawidłowo odpowietrzyc układ?
Awatar użytkownika
Corr
Motocyklista
Posty: 697
Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
Imię: Adam
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'

Re: Za szybko się grzeje chłodnica?

Post autor: Corr »

Źeby odpowietrzyć układ silnik ma pochodzić bez korka, wszystko jest opisane w serwisówce.
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
ligier
Podawacz śrubek
Posty: 8
Rejestracja: 07 mar 2013, 23:45
Miejscowość: Nowy Sącz

Re: Za szybko się grzeje chłodnica?

Post autor: ligier »

a problemem moze być płyn jaki wlalem jest to hart czerwony?
Awatar użytkownika
wwitek123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 322
Rejestracja: 30 paź 2010, 08:33
Imię: Wojtek
Miejscowość: Kraśnik
Plecak: Nie potrzebuje obciążenia
Garnek: Nolan N86 N-COM
Numer GG: 8024325
Motocykl: Yamaha TDM 900 '02
Kontakt:

Re: Za szybko się grzeje chłodnica?

Post autor: wwitek123 »

Płyn raczej to nie ma nic znaczącego. Ja zawsze wymieniałem płan w taki sposób: Wypuściłem stary,zakręciłem korek spustowy,włałem trochę nowego, odpalałem moto i na pracującym silniku dolewałem aż do pełna. Nigdy nic nie odpowietrzałem i wszystko było ok.
Miej wyjebane, a będzie Ci dane.
keteiz1
Oldmotocyklista
Posty: 544
Rejestracja: 29 sty 2011, 11:15
Imię: Krzysztof
Miejscowość: krk
Lokalizacja: Mazowsze

Re: Za szybko się grzeje chłodnica?

Post autor: keteiz1 »

Cały system chłodzenia ( borygo czy co tam było) należy zwalić. Dobrze jest po opróżnieniu płynu chłodzącego zalać obwód ciepła wodą i pozwolić jej spłynąć. Następnie wkręcamy korek w pompie,ten od dołu i zalewamy płynem chłodzącym przez korek nad silnikiem. Po woli jak się płyn wyrówna w korku to naciskamy, ugniatamy, miękki przewód od pompy do chłodnicy. W ten sposób uwalniamy, ale nie do końca powietrze z układu. Uzupełniamy płyn chłodzący i znów to samo aż poziom w korku przestanie opadać. Dolewamy płynu chłodzącego do zbiorniczka wyrównawczego w/g wskazań. Odpalamy silnik i jak termostat otworzy obieg to jeszcze może się pokazać niski poziom płynu w korku wlewowym więc uzupełniamy pod korek i to by było na tyle. Zbiorniczek wyrównawczy jest pod siedzeniem i jak sama nazwa mówi jest do wyrównywania poziomu w układzie. Powinien być zalany w/g wskazań i nie służy do zalewania układu chłodzenia. Płyn chłodzący w motocyklach morze być jakikolwiek byle by nie w chodził w reakcję z aluminium co na ogół jest na opakowaniu. Płyny chłodzące do motocykli to tylko chwyt marketingowy by wyrwać kasę.
Przy dużych upałach (będą :)) z odmy układu chłodzącego ( jednej z tych rurek za wahaczem) może wyciekać płyn chłodzący tworząc plamę na chodniku i jest to normalne.
Awatar użytkownika
wwitek123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 322
Rejestracja: 30 paź 2010, 08:33
Imię: Wojtek
Miejscowość: Kraśnik
Plecak: Nie potrzebuje obciążenia
Garnek: Nolan N86 N-COM
Numer GG: 8024325
Motocykl: Yamaha TDM 900 '02
Kontakt:

Re: Za szybko się grzeje chłodnica?

Post autor: wwitek123 »

Pozwolę sobie coś dodać do wypowiedzi Krzyśka. W termostacie jest na stałe mały otwór przez który ew. powietrze w układzie znajdzie ujście ku górze. Osobiście nie polecam odkręcać korka pod zbiornikiem jak się otworzy termostat, gdyż z płynu zrobi się fontanna i jeszcze może nam zrobić krzywdę. Dopiero jak ostygnie można go odkręcić.A poziom płynu sprawdzamy na zimnym silniku, gdyż na ciepłym będzie go zawsze więcej (rozszerzalność cieplna cieczy) i będzie się nam przelewał dosłownie po odkręceniu korka. A ten wężyk z prawej strony wahacza to nic innego jak tylko przelew ze zbiorniczka wyrównawczego ;) Układ chłodzenia jest układem z zamkniętym obiegiem cieczy chłodzącej, więc to żadna odma ;)
Miej wyjebane, a będzie Ci dane.
Judikam
Motorowerzysta
Posty: 67
Rejestracja: 27 maja 2012, 14:02
Imię: Kamil
Miejscowość: Czestochowa
Garnek: LS 2

Re: Za szybko się grzeje chłodnica?

Post autor: Judikam »

Jesli wczesniej nie miales problemu to prawie na pewno bedzie wina zle zalanego ukladu.
ODPOWIEDZ