Pytania wszelkie
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
-
- Motocyklista
- Posty: 109
- Rejestracja: 11 lip 2012, 22:15
- Imię: Bartosz
- Miejscowość: Wejherowo
- Garnek: Shark S900cFINKS WKY
Re: Pytania wszelkie
Czy zmiana wielu biegow na jednym sprzegle jest bardzo szkodliwa dla silnika/skrzyni biegow?Insturktor mi mowil aby tego unikac.Czesto wam sie zdarza zmieniac wiele biegow naraz?
S.omething
Y.ou
S.houldn't
T.rust
E.ver
M.an
Y.ou
S.houldn't
T.rust
E.ver
M.an
- JMR
- Motorowerzysta
- Posty: 74
- Rejestracja: 25 maja 2012, 22:06
- Imię: JAREK
- Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
- Plecak: ROBERT KUBICA
- Garnek: HELD APACHE
- Skype: NIE POSIADAM
- Numer GG: 728024
- Telefon: 788******
Re: Pytania wszelkie
Bardzo rzadko mi się to zdarza
zawsze zmieniam po jednym biegu oczywiście z między-gazem
W motorze niema takich mechanizmów jak w samochodzie czyli żeby koła zębate obracały się z taką samą prędkością są tylko proste koła pasowe jak w tokarce
Dlatego jest to ważne dla skrzyni
zawsze zmieniam po jednym biegu oczywiście z między-gazem
W motorze niema takich mechanizmów jak w samochodzie czyli żeby koła zębate obracały się z taką samą prędkością są tylko proste koła pasowe jak w tokarce

Dlatego jest to ważne dla skrzyni
Bo góry mogą ustąpić i pagórki się zachwiać, ale miłość moja nie odstąpi od ciebie i nie zachwieje się moje przymierze pokoju,mówi Pan, który ma litość nad tobą.
(Iz 54,10)
(Iz 54,10)
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Pytania wszelkie
W czasie jazdy zrzucanie kilku biegów na raz bez między-gazu może i zapewne jest szkodliwe dla skrzyni. Ale zrzucanie biegów na postoju już chyba mniej. Stojąc w miejscu na sprzęgle, prędkość obrotowa jest stała (ok 1100-1200 obr). Aczkolwiek mogę się mylić. Rzadko mi się zdaża zrzucać więcej biegów na postoju. Co najwyżej z 3 na 1 jak nie zdążyłem wcześniej zrzucić na 1 przed zatrzymaniem.

Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
- Alaila
- Klubowicz
- Posty: 735
- Rejestracja: 28 gru 2011, 20:23
- Imię: Agata
- Miejscowość: Świdnica/Wrocław
- Garnek: uvex
- Motocykl: Honda CBF 125
- Kontakt:
Re: Pytania wszelkie
Ja mam kilka pytań. Zaczynajmy:
1. Rozebrałam gaźniki by je sprawdzić.Czy widoczne na zdjęciu przypalenia/osmalenia zaznaczone strzałkami są 'szkodliwe'? Czy mam się nimi przejmować, czy to tylko naturalna kolej rzeczy?? Tylko jeden tak wygląda, drugi jest nietknięty.
2. Wszyscy piszecie, aby sprawdzić zaworki iglicowe. A możecie mi pokazać gdzie je znajdę?? Dam zdjęcie, aby łatwiej było dokładnie określić ich położenie (ja wolę widzieć, zwłaszcza jak się kompletnie nie znam).
1. Rozebrałam gaźniki by je sprawdzić.Czy widoczne na zdjęciu przypalenia/osmalenia zaznaczone strzałkami są 'szkodliwe'? Czy mam się nimi przejmować, czy to tylko naturalna kolej rzeczy?? Tylko jeden tak wygląda, drugi jest nietknięty.
2. Wszyscy piszecie, aby sprawdzić zaworki iglicowe. A możecie mi pokazać gdzie je znajdę?? Dam zdjęcie, aby łatwiej było dokładnie określić ich położenie (ja wolę widzieć, zwłaszcza jak się kompletnie nie znam).
Życie masz tylko jedno, więc korzystaj z niego na całego :D
-
- Motocyklista
- Posty: 185
- Rejestracja: 02 gru 2011, 09:13
- Imię: Konrad
- Miejscowość: Mrągowo
- Numer GG: 10192881
Re: Pytania wszelkie
Odkręć komorę pływakową i zdemontuj pływak,zaworki same wypadną. Do wcześniejszych pytań: jadąc zbijamy jeden bieg w dół najlepiej z międzygazem następnie na chwilę jeszcze raz sprzęgło międzygaz i bieg niżej, ewentualnie bez międzygazu ale sprzęgło wyciśnięte przed każdym biegiem aby rozruszać tryby i miały podobną prędkość obrotową.
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Pytania wszelkie
Na przepustnicach nie powinno być żadnych przypaleń, no bo skąd ? W gaźnikach nie dochodzi do zapłonu mieszanki, a jest ona tam jedynie tworzona. Chyba że masz źle ustawione zawory i w momencie zapłonu mieszanki w cylindrze część "ciepła" wydostaje się przez zawór z powrotem do gaźnika. Nawet nie wiem czy taka sytuacja może mieć miejsce (nie znam się na tyle na budowie silnika).

Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
- Alaila
- Klubowicz
- Posty: 735
- Rejestracja: 28 gru 2011, 20:23
- Imię: Agata
- Miejscowość: Świdnica/Wrocław
- Garnek: uvex
- Motocykl: Honda CBF 125
- Kontakt:
Re: Pytania wszelkie
Dzięki @Kondziu ^^
@DeFi skoro nie powinno i raczej nie ma jakielkolwiek możliwości na to, to skąd jest tak u mnie? O_o
U mnie jak zawsze musi być inaczej, wyjątkowo xD
@DeFi skoro nie powinno i raczej nie ma jakielkolwiek możliwości na to, to skąd jest tak u mnie? O_o
U mnie jak zawsze musi być inaczej, wyjątkowo xD
Życie masz tylko jedno, więc korzystaj z niego na całego :D
- Corr
- Motocyklista
- Posty: 697
- Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
- Imię: Adam
- Miejscowość: Zabrze
- Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'
Re: Pytania wszelkie
Nie chce być niemiły ale moim zdaniem zabieranie się za gaźniki przez osobę nie mającą żadnego pojęcia o mechanice nie jest dobrym pomysłem. W środku jest pełno delikatnych, drobnych elementów, które łatwo zgubić/ uszkodzić, więc gaźnik powierzył bym komuś z większym doświadczeniem zamiast na nim eksperymentować
Piszę z własnego doświadczenia, bo sam planowałem rozebrać gaźniki ale po zapoznaniu się z tematem odpuściłem. Więc jeżeli się mimo to zdecydujesz Alaila to podziwiam odwagę

Piszę z własnego doświadczenia, bo sam planowałem rozebrać gaźniki ale po zapoznaniu się z tematem odpuściłem. Więc jeżeli się mimo to zdecydujesz Alaila to podziwiam odwagę

Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Pytania wszelkie
Corr, z tym "pełno" troszkę przesadziłeś. W gaźnikach masz 4 dysze, 2 iglice, 2 zaworki iglicowe, 2 pływaki i coś tak jeszcze by się znalazło. Gaźniki nie są aż tak bardzo skomplikowane, ale trzeba wiedzieć gdzie zajrzeć, co można dokręcić/odkręcić itd. Laik narobi więcej szkód niż pożytku. Wiem bo sam rozbierałem Gaźniki w ERce. Skończyło się na wizycie u mechanika 
Alaila, a tak na marginesie, kiedy miałaś sprawdzane luzy zaworowe i kto ci je nastawiał ?

Alaila, a tak na marginesie, kiedy miałaś sprawdzane luzy zaworowe i kto ci je nastawiał ?

Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
- Alaila
- Klubowicz
- Posty: 735
- Rejestracja: 28 gru 2011, 20:23
- Imię: Agata
- Miejscowość: Świdnica/Wrocław
- Garnek: uvex
- Motocykl: Honda CBF 125
- Kontakt:
Re: Pytania wszelkie
Corr, DeFi - ja robię wszystko pod okiem mechanika, nie ruszam niczego dopuki się dokładnie nie dowiem co mogę. Dlatego też pytałam gdzie są te zaworki iglicowe ^^ Wszystko rozkręcałam zdognie z instrukcją zamieszczoną na forum. Dodatkowo sama robiłam zdjęcia, aby potem wiedzieć, co gdzie było
Mechanikiem może sama nie jestem, ale od dziecka obracam się w tym towarzystwie.
Co do luzów, nie wiem kiedy były wcześniej sprawdzane. Teraz, przy okazji sprawdzania gaźników, zajrzał mi do zaworów mechanik. Mówi, że luzów nie ma. Dodatkowo na specjalnym modelu pokazał mi jak wyglądają takie luzy i jak się ich pozbywa.

Co do luzów, nie wiem kiedy były wcześniej sprawdzane. Teraz, przy okazji sprawdzania gaźników, zajrzał mi do zaworów mechanik. Mówi, że luzów nie ma. Dodatkowo na specjalnym modelu pokazał mi jak wyglądają takie luzy i jak się ich pozbywa.
Życie masz tylko jedno, więc korzystaj z niego na całego :D