Pytania wszelkie

Naprawa, wymiana, konserwacja, po prostu pomoc ...

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

sHaky
Motocyklista
Posty: 109
Rejestracja: 11 lip 2012, 22:15
Imię: Bartosz
Miejscowość: Wejherowo
Garnek: Shark S900cFINKS WKY

Re: Pytania wszelkie

Post autor: sHaky »

Czy zmiana wielu biegow na jednym sprzegle jest bardzo szkodliwa dla silnika/skrzyni biegow?Insturktor mi mowil aby tego unikac.Czesto wam sie zdarza zmieniac wiele biegow naraz?
S.omething
Y.ou
S.houldn't
T.rust
E.ver
M.an
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
JMR
Motorowerzysta
Posty: 74
Rejestracja: 25 maja 2012, 22:06
Imię: JAREK
Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Plecak: ROBERT KUBICA
Garnek: HELD APACHE
Skype: NIE POSIADAM
Numer GG: 728024
Telefon: 788******

Re: Pytania wszelkie

Post autor: JMR »

Bardzo rzadko mi się to zdarza
zawsze zmieniam po jednym biegu oczywiście z między-gazem
W motorze niema takich mechanizmów jak w samochodzie czyli żeby koła zębate obracały się z taką samą prędkością są tylko proste koła pasowe jak w tokarce :lol:
Dlatego jest to ważne dla skrzyni
Bo góry mogą ustąpić i pagórki się zachwiać, ale miłość moja nie odstąpi od ciebie i nie zachwieje się moje przymierze pokoju,mówi Pan, który ma litość nad tobą.
(Iz 54,10)
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Pytania wszelkie

Post autor: DeFi »

W czasie jazdy zrzucanie kilku biegów na raz bez między-gazu może i zapewne jest szkodliwe dla skrzyni. Ale zrzucanie biegów na postoju już chyba mniej. Stojąc w miejscu na sprzęgle, prędkość obrotowa jest stała (ok 1100-1200 obr). Aczkolwiek mogę się mylić. Rzadko mi się zdaża zrzucać więcej biegów na postoju. Co najwyżej z 3 na 1 jak nie zdążyłem wcześniej zrzucić na 1 przed zatrzymaniem.
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Awatar użytkownika
Alaila
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 735
Rejestracja: 28 gru 2011, 20:23
Imię: Agata
Miejscowość: Świdnica/Wrocław
Garnek: uvex
Motocykl: Honda CBF 125
Kontakt:

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Alaila »

Ja mam kilka pytań. Zaczynajmy:

1. Rozebrałam gaźniki by je sprawdzić.Czy widoczne na zdjęciu przypalenia/osmalenia zaznaczone strzałkami są 'szkodliwe'? Czy mam się nimi przejmować, czy to tylko naturalna kolej rzeczy??
przypalenia.jpg
Tylko jeden tak wygląda, drugi jest nietknięty.

2. Wszyscy piszecie, aby sprawdzić zaworki iglicowe. A możecie mi pokazać gdzie je znajdę?? Dam zdjęcie, aby łatwiej było dokładnie określić ich położenie (ja wolę widzieć, zwłaszcza jak się kompletnie nie znam).
P290912_17.31_[01].jpg
Życie masz tylko jedno, więc korzystaj z niego na całego :D
kondziu4
Motocyklista
Posty: 185
Rejestracja: 02 gru 2011, 09:13
Imię: Konrad
Miejscowość: Mrągowo
Numer GG: 10192881

Re: Pytania wszelkie

Post autor: kondziu4 »

Odkręć komorę pływakową i zdemontuj pływak,zaworki same wypadną. Do wcześniejszych pytań: jadąc zbijamy jeden bieg w dół najlepiej z międzygazem następnie na chwilę jeszcze raz sprzęgło międzygaz i bieg niżej, ewentualnie bez międzygazu ale sprzęgło wyciśnięte przed każdym biegiem aby rozruszać tryby i miały podobną prędkość obrotową.
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Pytania wszelkie

Post autor: DeFi »

Na przepustnicach nie powinno być żadnych przypaleń, no bo skąd ? W gaźnikach nie dochodzi do zapłonu mieszanki, a jest ona tam jedynie tworzona. Chyba że masz źle ustawione zawory i w momencie zapłonu mieszanki w cylindrze część "ciepła" wydostaje się przez zawór z powrotem do gaźnika. Nawet nie wiem czy taka sytuacja może mieć miejsce (nie znam się na tyle na budowie silnika).
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Awatar użytkownika
Alaila
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 735
Rejestracja: 28 gru 2011, 20:23
Imię: Agata
Miejscowość: Świdnica/Wrocław
Garnek: uvex
Motocykl: Honda CBF 125
Kontakt:

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Alaila »

Dzięki @Kondziu ^^

@DeFi skoro nie powinno i raczej nie ma jakielkolwiek możliwości na to, to skąd jest tak u mnie? O_o
U mnie jak zawsze musi być inaczej, wyjątkowo xD
Życie masz tylko jedno, więc korzystaj z niego na całego :D
Awatar użytkownika
Corr
Motocyklista
Posty: 697
Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
Imię: Adam
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Corr »

Nie chce być niemiły ale moim zdaniem zabieranie się za gaźniki przez osobę nie mającą żadnego pojęcia o mechanice nie jest dobrym pomysłem. W środku jest pełno delikatnych, drobnych elementów, które łatwo zgubić/ uszkodzić, więc gaźnik powierzył bym komuś z większym doświadczeniem zamiast na nim eksperymentować ;)

Piszę z własnego doświadczenia, bo sam planowałem rozebrać gaźniki ale po zapoznaniu się z tematem odpuściłem. Więc jeżeli się mimo to zdecydujesz Alaila to podziwiam odwagę :lol:
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Pytania wszelkie

Post autor: DeFi »

Corr, z tym "pełno" troszkę przesadziłeś. W gaźnikach masz 4 dysze, 2 iglice, 2 zaworki iglicowe, 2 pływaki i coś tak jeszcze by się znalazło. Gaźniki nie są aż tak bardzo skomplikowane, ale trzeba wiedzieć gdzie zajrzeć, co można dokręcić/odkręcić itd. Laik narobi więcej szkód niż pożytku. Wiem bo sam rozbierałem Gaźniki w ERce. Skończyło się na wizycie u mechanika :)

Alaila, a tak na marginesie, kiedy miałaś sprawdzane luzy zaworowe i kto ci je nastawiał ?
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Awatar użytkownika
Alaila
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 735
Rejestracja: 28 gru 2011, 20:23
Imię: Agata
Miejscowość: Świdnica/Wrocław
Garnek: uvex
Motocykl: Honda CBF 125
Kontakt:

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Alaila »

Corr, DeFi - ja robię wszystko pod okiem mechanika, nie ruszam niczego dopuki się dokładnie nie dowiem co mogę. Dlatego też pytałam gdzie są te zaworki iglicowe ^^ Wszystko rozkręcałam zdognie z instrukcją zamieszczoną na forum. Dodatkowo sama robiłam zdjęcia, aby potem wiedzieć, co gdzie było :) Mechanikiem może sama nie jestem, ale od dziecka obracam się w tym towarzystwie.

Co do luzów, nie wiem kiedy były wcześniej sprawdzane. Teraz, przy okazji sprawdzania gaźników, zajrzał mi do zaworów mechanik. Mówi, że luzów nie ma. Dodatkowo na specjalnym modelu pokazał mi jak wyglądają takie luzy i jak się ich pozbywa.
Życie masz tylko jedno, więc korzystaj z niego na całego :D
ODPOWIEDZ