Kilka naiwnych pytań ze strony nowicjusza dla weteranów...

Naprawa, wymiana, konserwacja, po prostu pomoc ...

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

fluxus
Podawacz śrubek
Posty: 6
Rejestracja: 22 maja 2012, 21:26
Miejscowość: Końskie-Kielce-Chęciny
Plecak: Garb teściowej
Numer GG: 19508009
Telefon: 794744840

Kilka naiwnych pytań ze strony nowicjusza dla weteranów...

Post autor: fluxus »

Witam i z góry przepraszam za naiwne pytania, które zadam poniżej...

ER 5 to mój pierwszy motor, więc w jego użytkowaniu jestem "zielony". Stąd kilka pytań z mojej strony z prośbą o cierpliwość i ewentualną odpowiedź z Waszej strony. A mianowicie:
1. Gdzie mogę sprawdzić poziom płynu chłodzącego i czym go uzupełnić. Jaka jest rola zbiorniczka wyrównawczego (biały, plastikowy-widoczny po zdemontowaniu kanapy): w tej chwili jest u mnie pusty...
2. Ponoć ER 5 "biorą" olej. Jak wygląda kwestia z jego dolewką? Aktualnie zrobiłem na mojej ER 1150 km od wymiany oleju. Kontroluję jego stan, ale czy można założyć, że po takim a nie innym przebiegu wypadałoby zrobić dolewkę?
3. Od jakiegoś tygodnia mam problem z zapalaniem motocyklu. Rozrusznik kręci. Zauważyłem jednak, że grzebiąc (dokręcając klemy) nagle moto startuje. Dziś zwróciłem uwagę, że to nie kwestia akumulatora, który trzyma napięcie 12V a przypadkowego dotknięcia kabli lub czujników zznajdujących się na lewo od + klemy. Ktoś wie co to za czujniki i czy tu może być problem z zapalaniem.

Z góry dziękuję za odpowiedź i przepraszam za naiwność moich pytań....
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Kilka naiwnych pytań ze strony nowicjusza dla weteranów.

Post autor: DeFi »

1. Pod bakiem masz korek płynu chłodniczego. Zdejmujesz bak, odkręcasz korek, jak nie widać płynu to dolewasz.
Zbiornik wyrównawczy, jak nazwa wskazuje wyrównuje poziom płynu. Jak się ciecz rozgrzewa to jej "przybywa".
Dodatkowo jak ubędzie trochę płynu w układzie (wyciek) to płyn ze zbiorniczka spłynie do głównego.

2. "ER-5 biorą olej". Jakoś nie zauważyłem. Dwa lata śmigałem ERką i nigdy nie dolewałem oleju. Jak cię to tak martwi to sprawdzaj na okienku kiedy zejdzie poniżej max. Wtedy dolejesz.

3. Nie wiem
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Awatar użytkownika
Corr
Motocyklista
Posty: 697
Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
Imię: Adam
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'

Re: Kilka naiwnych pytań ze strony nowicjusza dla weteranów.

Post autor: Corr »

Również jestem "zielony" ale postaram się pomóc ;)
Ad.1. Poziom płynu sprawdzasz właśnie na tym zbiorniczku(skala z boku zbiornika, kiepsko widoczna), "min" jest prawie na dnie zbiornika więc trochę płynu powinno być(oczywiście sprawdzamy z moto prostopadłym do podłoża). Jeżeli płyn się rozszerza pod wpływem temperatury to właśnie tam się "wlewa", jak zbiorniczek będzie pełny to płyn wyleci rurką przy wahaczu, takie zabezpieczenie.
Ad.2. Pierwsze słyszę... mam nadzieję, że nie usłyszałeś tego od sprzedawcy... dolewka raczej w razie ubytku, więc jeździć i kontrolować i powinno być ok.
Ad.3. To poruszenie kabli czy klem powoduje zapalenie, bo nie do końca rozumiem? Tak czy inaczej sprawdź czy klemy dobrze "przewodzą" czy nie są zaśniedziałe i czy porządnie trzymają, no i czy te kable się do porządku trzymają bo wygląda na to z opisu, że gdzieś czasami nie styka.

Witam na forum, napisz coś o sobie w powitalni ;)

DeFI był szybszy :lol:
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
fluxus
Podawacz śrubek
Posty: 6
Rejestracja: 22 maja 2012, 21:26
Miejscowość: Końskie-Kielce-Chęciny
Plecak: Garb teściowej
Numer GG: 19508009
Telefon: 794744840

Re: Kilka naiwnych pytań ze strony nowicjusza dla weteranów.

Post autor: fluxus »

..I tu pojawia się pewna rozbieżność.... Przeglądałem forum i zauważyłem różne opinie, a mianowicie...konkretnie i na temat...

1. Poziom płynu chłodzącego sprawdzać "pod bakiem", gdzie ulokowany jest korek wlewu, czy na zbiorniczku wyrównawczym?
2. Płyn dolewamy korkiem wlewu pod bakiem czy poprzez zbiorniczek wyrównawczy?
3. Czym mogę uzupełnić niedobór płynu?

Dziękuję bardzo za pomoc starszym kolegą i za wyrozumiałość ;D
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Kilka naiwnych pytań ze strony nowicjusza dla weteranów.

Post autor: DeFi »

Ze zbiorniczkiem wyrównawczym bywa tak, że w nim będzie pełno płynu a w układzie będzie susza. Płyn uzupełnia się przez korek pod bakiem.
uzupełniać możesz dolewając inny płyn chłodniczy.
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Awatar użytkownika
Miłosz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1303
Rejestracja: 29 kwie 2011, 22:57
Imię: Miłosz
Miejscowość: Plewiska/Poznań
Plecak: Monika
Garnek: HJC
Numer GG: 3369519
Motocykl: Gsf 1200N K5

Re: Kilka naiwnych pytań ze strony nowicjusza dla weteranów.

Post autor: Miłosz »

Wszystko pięknie chłopacy opisali ;)

Co do p.pkt 3 jeśli to możliwe zaizoluj żeby się nie stykało i powinno być po kłopocie.
fluxus
Podawacz śrubek
Posty: 6
Rejestracja: 22 maja 2012, 21:26
Miejscowość: Końskie-Kielce-Chęciny
Plecak: Garb teściowej
Numer GG: 19508009
Telefon: 794744840

Re: Kilka naiwnych pytań ze strony nowicjusza dla weteranów.

Post autor: fluxus »

Niestety nadal mam problem z rozruchem motocykla... Problem jest następujący (od 4 dni):
1. Rano trudno uruchomić motocykl-trzeba kręcić wiele razy (ok. 10-15). Potem, gdy pojeżdżę problem już nie występuje. Uruchamia się od pierwszego "strzału".
2. Zauważyłem, że gdy są problemy z odpaleniem to dziwne odgłosy w postaci trzasków pochodzą od elementu, który zaznaczony jest na dołączonej przeze mnie fotografii jako "A". Rozumiem, że jest to przekaźnik rozrusznika... Ale, jak zauważyłem, rozrusznik kręci, akumulator ok, kable sprawdzone...
Załączniki
rysunek.JPG
KELGAR
Motocyklista
Posty: 352
Rejestracja: 02 paź 2011, 21:06
Imię: Mateusz
Miejscowość: Świdnica
Plecak: z książkami ^^
Garnek: Shark S600

Re: Kilka naiwnych pytań ze strony nowicjusza dla weteranów.

Post autor: KELGAR »

A akumulator w jaki sposób sprawdziłeś?
Stawiałbym właśnie na niego, bo takie "niby strzelanie" u mnie też wystąpiło zimą, przy walniętym aku.
kondziu4
Motocyklista
Posty: 185
Rejestracja: 02 gru 2011, 09:13
Imię: Konrad
Miejscowość: Mrągowo
Numer GG: 10192881

Re: Kilka naiwnych pytań ze strony nowicjusza dla weteranów.

Post autor: kondziu4 »

Dokładnie "strzelanie" przekaźnika występuje przy zbyt małym prądzie płynącym z akumulatora. Zrób tak; podłącz miernik pod zaciski akumulatora, uruchom rozrusznik i zobacz czy napięcie nie oscyluje w okolicy 0 czy paru voltów tylko.
Awatar użytkownika
Criss
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 247
Rejestracja: 21 paź 2010, 14:32
Imię: Krzysiek
Miejscowość: Leszno
Motocykl: Suzuki DR800
Lokalizacja: Przybyszewo k.Leszna

Re: Kilka naiwnych pytań ze strony nowicjusza dla weteranów.

Post autor: Criss »

dokładnie jak będziesz miał 6V-9V przy rozruchu to może być wina akumulatora.
ODPOWIEDZ