Wymieniajac dzisiaj zarowke podswietlenia zegarow rozkrecilem wlasciwie cale zegary bo nie wiedzialem ze trzeba sie tam dostac od dolu Zauwazylem ze na mojej tarczy predkosciomierza i obrotomierza sa male burchelki, wlasciwie w niczym nie przeszkadzaja, praktycznie nawet ich nie widac, ale jako ze chcialbym ze moj moto byl tip top to pomyslalem sobie ze moglbym zmienic te tarcze na biale. A zrobilbym to w prosty sposob- zeskanowalbym te tarcze w skali 1:1, potem wystarczy wszystko ladnie poprawic w photoshopie, porobic przedzialki itd. i wydrukowac na bialym fotograficznym papierze. No i nakleic. Co Wy o tym sadzicie ? Aha no i wlasciwie najwieksza przeszkoda tego przedsiewziecia- jak odczepic wskazowki tych zegarow zeby moc wyjac tarcze ?
Pozdr.
To raczej nie przejdzie. Nakleisz i po ciemku ch***a zobaczysz bo naklejony papier nie przepuści światła. Na allegro ostatnio widziałem że oferują białe tarcze za bodajże 50 zł.
Co do demontażu wskazówki to nie mam bladego pojęcia jak je odczepić.
Ja mam problem z prędkościomierzem, a dokładnie z wskazówką. Czasami blokuje mi się na wartości 70 km/h i ani w górę ani w dół. Po jakimś czasie wraca do normalnej pracy.
Na trasie to mi zbytnio nie przeszkadza, bo po obrotach na 6-biegu wiem jaką prędkością jadę, ale w terenie zabudowanym bywa irytujące.
Muszę znowu rozebrać ustrojstwo i obejrzeć dokładnie. Może przy okazji zmienię żarówki na diodowe
Co do wyjęcia wskazówek to demontowałem z obrotomierza i...po prostu trzeba ją mocno, ale uważnie wyciągnąć.
Co do podświetlenia diodowego to nie zdaje to zbytnio egzaminu. Jeśli już to diody światło muszą bardziej rozpraszać, a mi sprzedano, które najprawdopodobniej skupiają.
Lish pisze:jeżeli chodzi o żarówki i zmianę na diodowe... Jakie te diody trzeba kupić?
Jeżeli chodzi o diody to trzeba kupić z wklęsłym stożkiem takie jak te: http://moto.allegro.pl/postojowki-led-w ... 48363.html , a jeżeli chodzi o efekt to zobacz w galerii kalendarza tam są moje zegary podświetlone na niebiesko (MADE IN DZIÓBEK)
Jeżeli mogę ci doradzić, to kupiłbym takie, ale nie z allegro, tylko w jakimś sklepie z akcesoriami elektrycznymi. Ja zamówiłem na allegro dokładnie takie same dla siebie i kumpli (14 sztuk), spaliły sie wszystkim po około miesiącu a światło było naprawdę beznadziejne
Poszedłem do elektrycznego, kupiłem diody po 8zl za sztukę i trzymają już ponad rok.
P.S Zmieniałem w samochodzie, nie w moto Wsadziłem je jako oświetlenie tablicy rej. Żarówki z allegro ledwo oświetlały rejestracje, z 10 metrów już nie było nic widać, te które kupiłem później oświetlają i rejestrację i asfalt pod samochodem xD W moto pewnie nie potrzebny będzie taki efekt, ale raczej wygodniej będzie wymienić je np po 5 latach niż co miesiąc rozkręcać i sie denerwować
Co do diody wypukłej to jest taki patent na to by rozpraszały bardziej światło, że się odcina "łepek" na płasko i wtedy rozprasza, aczkolwiek łatwiej jest kupić taką która nie skupia światła.
-- 04 Sty 2012, 20:48 --
Co do diody wypukłej to jest taki patent na to by rozpraszały bardziej światło, że się odcina "łepek" na płasko i wtedy rozprasza, aczkolwiek łatwiej jest kupić taką która nie skupia światła.
radziorek15 pisze:Co do diody wypukłej to jest taki patent na to by rozpraszały bardziej światło, że się odcina "łepek" na płasko i wtedy rozprasza, aczkolwiek łatwiej jest kupić taką która nie skupia światła.
Przy odcinaniu soczewki w diodzie LED, łatwo zmatowić powierzchnię która świeci. Kiedyś podobną rzecz robiłem przy zegarach w samochodzie. Wydaje mi się dioda nie świeci wtedy pełnym światłem
Z innej beczki. Czy ktoś próbował zmienić wskazówki zegarów na takie z podświetleniem?
Wiecie może gdzie dostać kostki połączeniowe od zegarów ? Zmieniłem zegary, a nie chce ciąć oryginalnej wiązki. Może ktoś się orientuje chociaż jak to się fachowo nazywa.