strzela w tlumik po regulacji zaworow i czyszczeniu gaznikow

Gotowe rozwiązania naszych użytkowników.

Moderatorzy: lucek, bartoszto, jotto, Miłosz, Kamyk, Kanc1erz

Awatar użytkownika
wojteken
Rowerzysta
Posty: 22
Rejestracja: 30 paź 2013, 14:47
Imię: Wojtek
Miejscowość: Gorzów Wlkp.
Garnek: jest :)

strzela w tlumik po regulacji zaworow i czyszczeniu gaznikow

Post autor: wojteken »

Witam.
w zeszlym roku postanowilem wyczyscic i zsynchronizowac gazniki, dodatkowo sprawdzic luzy zaworowe.
synchronizowalem na urzadzeniu ktore zrobilem z wezyka, deski i oleju (znalezione w necie). wydaje mi sie ze wyszlo dobrze, bo olej utrzymywal sie na tym samym poziomie. zawory tez wyregulowalem jak jest w serwisowce. ale, no wlasnie jest jedno ale. pierwszy raz w zyciu to robilem i chyba sknocilem. kiedy obracalem walem (swiece wykrecilem) i mi przeskoczyl w gornym punkcie, ja zamiast zrobic jeszcze 2 czy wiecej obrotow zeby znow byl tak jak byc powinien to cofnalem lekko. i tu chyba popelnilem blad podczas regulacji. po zlozeniu motocykl odpalil, wszystko fajnie pieknie, zbiera sie duzo lepiej, ale jak sie pozadnie nagrzeje to strasznie ciezko odpala. musze mu troche ssania dac zeby w ogole zaskoczyl. do tego jak jest rozgrzany to przy odjeciu gazu strzela w tlumik. moze to za bardzo chaotycznie napisalem, ale mam nadzieje ze ktos to przeczyta i mi pomoze. jak myslicie czy powinienem znow do tych zaworow zajrzec i zrobic to jak sie nalezy czy gdzie indziej tkwi problem? ja osobiscie stawialbym na te zawory. dodam tylko ze przed rozbieraniem nie bylo zadnych problemow, ladnie palil, ale byl nie tak żwawy :) z gory dziekuje za pomoc :)
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 893
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: strzela w tlumik po regulacji zaworow i czyszczeniu gaznikow

Post autor: Kanc1erz »

Problem z odpalaniem na ciepłym silnikiem to typowy objaw złych luzów zaworowych, ew. regulacji gaźnika (regulowałeś gaźnik? Czy tylko synchro robiłeś?)
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
Awatar użytkownika
wojteken
Rowerzysta
Posty: 22
Rejestracja: 30 paź 2013, 14:47
Imię: Wojtek
Miejscowość: Gorzów Wlkp.
Garnek: jest :)

Re: strzela w tlumik po regulacji zaworow i czyszczeniu gaznikow

Post autor: wojteken »

gazniki wyczyscilem i regulowalem jak serwisowka nakazywala
Awatar użytkownika
wojteken
Rowerzysta
Posty: 22
Rejestracja: 30 paź 2013, 14:47
Imię: Wojtek
Miejscowość: Gorzów Wlkp.
Garnek: jest :)

Re: strzela w tlumik po regulacji zaworow i czyszczeniu gaznikow

Post autor: wojteken »

no wlasnie ja tez bym sie sklanial do tych zaworow. jakos tak nie pewny jestem tej roboty. bledem bylo chyba delikatne cofniecie walu jak mi przeskoczyl tlok
Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 893
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: strzela w tlumik po regulacji zaworow i czyszczeniu gaznikow

Post autor: Kanc1erz »

Z drugiej strony regulacja gaźników wg serwisówki to tylko punkt wyjściowy, w zależności od stopnia zużycia silnika i elementów eksploatacyjnych nastawy "oryginalne" mogą być nieprecyzyjne. Jaki kolor świec po dłuższej jeździe? Kawa z mlekiem?
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
Awatar użytkownika
wojteken
Rowerzysta
Posty: 22
Rejestracja: 30 paź 2013, 14:47
Imię: Wojtek
Miejscowość: Gorzów Wlkp.
Garnek: jest :)

Re: strzela w tlumik po regulacji zaworow i czyszczeniu gaznikow

Post autor: wojteken »

kurcze teraz nie powiem bo nie pamietam, ja tam do niej w zeszlym roku zagladalem, mechanik mnie wysterowal, wiec chce zrobic drugie podejscie do tych zaworow. w maju jakos bede mial wiecej czasu to bede grzebal. bede pisal na bierzaco. moja uwage zwrocilo jednak to ze po tych moich zabiegach duzo lepiej sie zbiera. normalnie nie ten motocykl. moze czyszczenie gaznikow dalo ten efekt WOW :)
Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 893
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: strzela w tlumik po regulacji zaworow i czyszczeniu gaznikow

Post autor: Kanc1erz »

wojteken pisze:
21 kwie 2021, 14:37
kurcze teraz nie powiem bo nie pamietam, ja tam do niej w zeszlym roku zagladalem, mechanik mnie wysterowal, wiec chce zrobic drugie podejscie do tych zaworow. w maju jakos bede mial wiecej czasu to bede grzebal. bede pisal na bierzaco. moja uwage zwrocilo jednak to ze po tych moich zabiegach duzo lepiej sie zbiera. normalnie nie ten motocykl. moze czyszczenie gaznikow dalo ten efekt WOW :)
Bardzo możliwe, jeżeli ktoś dawno temu tam zaglądał, to może być jak mówisz - przytkane dysze i kanały no i mieszanka nie jest taka, jak powinna :)
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
ODPOWIEDZ