Remont silnika ER5 01r-wymiana cylindrow, tlokow, korbowodow

Dział dotyczący spraw silnikowych

Moderatorzy: jotto, Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, Kanc1erz

Remont silnika ER5 01r-wymiana cylindrow, tlokow, korbowodow

Postprzez wojtekn03 » 28 Kwi 2018, 22:25

Cześć,
w mojej ER5 zatarł się tłok na sworzniu i w związku z tym tłok zrobił około 2mm wybranie w cylindrze. Objawy były takie, że silnik się grzał i coś cicho/lekko stukało, trochę podobnie do panewek, ale nie tak samo. Żadnych innych objawów nie było, na hamowni pokazał 46KM, odpalał, chodził równo itd. Kupiłem używane cylindry z korbowodami i tłokami - zestaw niby wyjęty z jednego silnika w stanie powiedziałbym średnim, bez tragedii,ale nie mogę powiedzieć, że części jak nowe. Złożyłem, zapaliłem. Coś stuka bardzo głośno, zaczyna się przy około 4000obr/min i występuje do odcięcia. Nie mogę namierzyć przyczyny. Myślałem, że możne coś mi wpadło do silnika, ale zdjąłem miskę olejową i niczego nie znalazłem.
Czy ktoś mógłby podzielić się swoim doświadczeniem?
wojtekn03
Podawacz śrubek
 
Posty: 5
Rejestracja: 26 Sty 2013, 17:01
Miejscowość: Września

Re: Remont silnika ER5 01r-wymiana cylindrow, tlokow, korbow

Postprzez Sszakal » 28 Kwi 2018, 22:48

Sprawdzilbym w pierwszej kolejności zawory czy dobre luzy sa i łańcuszek i napinacz rozrządu. Ewentualnie ponowne rozebranie silnika i sprawdzanie WSZYSTKIEGO. Serwisowka do ręki i sprawdzić siły z jakimi poszczegolna śruba ma być dokrecona klucz dynamometryczny i dokrecamy. może jakiś stetoskop pożyczyć od mechanika i wybadac gdzie mniej więcej puka. I ostatnie. Masz pewność że dźwięk dochodzi z silnika ? Powyżej 4k obrotów rama wpada we wibracje i może być coś po prostu nie dokrecone/luźne itp. Pozdrawiam cieplutko
Sszakal
Motorowerzysta
 
Posty: 58
Rejestracja: 14 Gru 2017, 22:30
Imię: Łukasz
Miejscowość: Pępowo
Plecak: Wiktoria
Garnek: LS21 FF320

Re: Remont silnika ER5 01r-wymiana cylindrow, tlokow, korbow

Postprzez wojtekn03 » 02 Maj 2018, 22:03

Dzięki za odpowiedź. Niepokojące stuki pochodzą na pewno z silnika. Zrobiłem moją kawą 25tyś km, jestem pewien, ze to nie od wibracji. Luzy zaworowe i napinacz zostały już sprawdzone. Napiąłem nawet napinacz o ząbek mocniej, żeby się upewnić, ale stuki nie ustały ani się nie zmniejszyły. Została rozbiórka silnika i zrobienie tego tak jak mówisz.
wojtekn03
Podawacz śrubek
 
Posty: 5
Rejestracja: 26 Sty 2013, 17:01
Miejscowość: Września

Re: Remont silnika ER5 01r-wymiana cylindrow, tlokow, korbow

Postprzez Sszakal » 03 Maj 2018, 15:55

Zawsze można też zrobić regulacje i synchro gaznikow.
Sszakal
Motorowerzysta
 
Posty: 58
Rejestracja: 14 Gru 2017, 22:30
Imię: Łukasz
Miejscowość: Pępowo
Plecak: Wiktoria
Garnek: LS21 FF320


Wróć do Silnik (w tym układ wydechowy, paliwowy i chłodzenia)

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości