Pozdrawiam
Pytania wszelkie
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
- Karcze_
- Motorowerzysta
- Posty: 56
- Rejestracja: 27 maja 2013, 12:17
- Imię: Karcześ
- Miejscowość: Ostrołęka
- Plecak: Adidas
- Garnek: Ls2 351.1 Naxa F6
Re: Pytania wszelkie
Mam pytanie odnośnie uszczelki kolektora wydechowego, znalazłem informacje, że jej wymiar to 46x37x4,5, a jak byłem u kumpla w sklepie KAWASAKI to znalazł tylko o grubości 2,5 mm i 3,3 mm, a na allegro nie ma wcale i tu tkwi moje pytanie czy nie będzie przeszkadzało jak będzie troszeczkę cięższa ? Dodam Kawa rok 02'
Pozdrawiam
Pozdrawiam
http://bikepics.com/members/karcze/02er5/
-
piter3105
- Motocyklista
- Posty: 628
- Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
- Imię: Piotr
- Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
- Plecak: Ania
- Garnek: LS2
- Motocykl: BMW R 1100 RT
Re: Pytania wszelkie
Te okrągłe uszczelki z tego co wiem występują w wielu motocyklach. Sam jak kupowałem to dostałem w sklepie od ręki. Tu masz link na allegro: http://allegro.pl/uszczelka-kolektora-e ... 11503.html . Swoją drogą dziwne, że praktycznie tego nie ma, jeszcze niedawno było zatrzęsienie tych uszczelek.
- Karcze_
- Motorowerzysta
- Posty: 56
- Rejestracja: 27 maja 2013, 12:17
- Imię: Karcześ
- Miejscowość: Ostrołęka
- Plecak: Adidas
- Garnek: Ls2 351.1 Naxa F6
Re: Pytania wszelkie
O widzisz super, wielkie dzięki, u mnie w sklepie były dostępne tylko max 3,3 mm.
http://bikepics.com/members/karcze/02er5/
-
rudi27
- Podawacz śrubek
- Posty: 7
- Rejestracja: 22 kwie 2014, 13:58
- Imię: Wojtek
- Miejscowość: Wrocław
- Garnek: Nolan N104
Re: Pytania wszelkie
Ja po malowaniu kolektorów , kupiłem uszczelki 46x36,5x4 myślicie, że się nadadzą? Jak odpaliłem moto to leciał dym, ale to chyba farba się jeszcze wypalała po malowaniu, później jakby przestało lecieć. Jakby było nieszczelne to naprawdę głośno by chodził silnik?
-
piter3105
- Motocyklista
- Posty: 628
- Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
- Imię: Piotr
- Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
- Plecak: Ania
- Garnek: LS2
- Motocykl: BMW R 1100 RT
Re: Pytania wszelkie
Heh pamiętam jak mi leciał dym, to nie dało się jechać od tych oparów farby:P Żeby silnik chodził głośno to naprawdę musiałoby być kompletnie nieszczelnie. Przy małych nieszczelnościach praca może być zmieniona, ale nie to, żeby był jakiś huk. Jest to raczej takie "pufanie". No ciężko mi to opisać:P
-
rudi27
- Podawacz śrubek
- Posty: 7
- Rejestracja: 22 kwie 2014, 13:58
- Imię: Wojtek
- Miejscowość: Wrocław
- Garnek: Nolan N104
Re: Pytania wszelkie
Kolejne pytanie świeżaka, jak wciskam przedni amor na hamulcu, podczas postoju to pod koniec coś strzela, jakby w główce ramy
film: http://youtu.be/9LQVOWv9zOQ
Jeden kolega mi powiedział że to łożysko główki ramy jest do wymiany. Natomiast drugi, że łożysko jest spoko, bo nie ma przeskoków jak się kręci kierownicą na boki(z podniesionym przednim kołem), ale nie wie co tak strzela. Jakieś pomysły? Na wszelki wypadek zamówiłem już łożyska.
film: http://youtu.be/9LQVOWv9zOQ
Jeden kolega mi powiedział że to łożysko główki ramy jest do wymiany. Natomiast drugi, że łożysko jest spoko, bo nie ma przeskoków jak się kręci kierownicą na boki(z podniesionym przednim kołem), ale nie wie co tak strzela. Jakieś pomysły? Na wszelki wypadek zamówiłem już łożyska.
- Corr
- Motocyklista
- Posty: 697
- Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
- Imię: Adam
- Miejscowość: Zabrze
- Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'
Re: Pytania wszelkie
Raczej problem tkwi w lagach albo przednim kole jeżeli łożysko główki ramy jest ok, pewnie nie wiesz kiedy ostatnio był zmieniany olej w amorach z przodu? na filmie wyglądają na dosyć miękkie skoro możesz go tak głęboko dobić na postoju. A co do dźwięku to nie wiem czy lagi da się źle poskładać żeby uzyskać taki hałas, jedyne co mi przychodzi na myśl to śruby wkręcane od spodu(zaznaczone na foto) albo jakieś uszkodzenie wewnątrz.

ale żeby je sprawdzić trzeba wyjąć ośkę więc zacznij od sprawdzenia nakrętki ośki, śrub zaciskających końcówki lag na ośce i tych od zacisku hamulcowego bo te też mogą być za to odpowiedzialne, a nie trzeba nic rozbierać do dokręcenia
Żeby wyeliminować układ hamulcowy możesz tak dobić zawieszenie stojąc przy ścianie żeby nie wciskać hamulca.
Czy ten hałas jest słyszalny w czasie jazdy?

ale żeby je sprawdzić trzeba wyjąć ośkę więc zacznij od sprawdzenia nakrętki ośki, śrub zaciskających końcówki lag na ośce i tych od zacisku hamulcowego bo te też mogą być za to odpowiedzialne, a nie trzeba nic rozbierać do dokręcenia
Żeby wyeliminować układ hamulcowy możesz tak dobić zawieszenie stojąc przy ścianie żeby nie wciskać hamulca.
Czy ten hałas jest słyszalny w czasie jazdy?
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
-
Rafał
- Motocyklista
- Posty: 161
- Rejestracja: 31 maja 2014, 14:49
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Cc B-100
- Garnek: HJC-HQ1
Re: Pytania wszelkie
A znowu u mnie przy ok 70km/h i puszczeniu kiery przód shimme łapie, przy kupnie sprawdzałem to, ale przy predkosci ok 100km/h i nadal przy takiej jest ok
co to może być? Źle koło wyważone? Bo na 99.99% moto nie było puknięte
-
Kanc1erz
- Klubowicz

- Posty: 897
- Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
- Imię: Michał
- Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
- Garnek: Scorpion EXO-1200
- Numer GG: 8278420
- Motocykl: SV-650SF
Re: Pytania wszelkie
-złe balansery (nieoryginalne) - ciężko dostać oryginałyRafał pisze:A znowu u mnie przy ok 70km/h i puszczeniu kiery przód shimme łapie, przy kupnie sprawdzałem to, ale przy predkosci ok 100km/h i nadal przy takiej jest okco to może być? Źle koło wyważone? Bo na 99.99% moto nie było puknięte
-źle wyważone koło (lub koła) - koszt dwie dyszki
-niedokręcone łożysko główki ramy lub nadające się do wymiany - dokręcenie ok. 30zł, wymiana ok. 150zł (razem z łożyskiem)
-krzywa felga (lub felgi) bądź zniszczone opony - opony wiadomo, a prostowanie felg nie wiem ile może kosztować..
-krzywe półki/lagi - wymiana cholernie droga, prostowanie nie zawsze opłacalne/możliwe
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
-
rudi27
- Podawacz śrubek
- Posty: 7
- Rejestracja: 22 kwie 2014, 13:58
- Imię: Wojtek
- Miejscowość: Wrocław
- Garnek: Nolan N104
Re: Pytania wszelkie
Przed wymianą uszczelniaczy było tak samo, lagi złożone jak na obrazku w serwisówce i olej 10W zalany, więc to chyba nie to.Corr pisze:Raczej problem tkwi w lagach albo przednim kole jeżeli łożysko główki ramy jest ok, pewnie nie wiesz kiedy ostatnio był zmieniany olej w amorach z przodu? na filmie wyglądają na dosyć miękkie skoro możesz go tak głęboko dobić na postoju. A co do dźwięku to nie wiem czy lagi da się źle poskładać żeby uzyskać taki hałas, jedyne co mi przychodzi na myśl to śruby wkręcane od spodu(zaznaczone na foto) albo jakieś uszkodzenie wewnątrz.
ale żeby je sprawdzić trzeba wyjąć ośkę więc zacznij od sprawdzenia nakrętki ośki, śrub zaciskających końcówki lag na ośce i tych od zacisku hamulcowego bo te też mogą być za to odpowiedzialne, a nie trzeba nic rozbierać do dokręcenia
Żeby wyeliminować układ hamulcowy możesz tak dobić zawieszenie stojąc przy ścianie żeby nie wciskać hamulca.
Czy ten hałas jest słyszalny w czasie jazdy?
Jak dojechałem do ściany i napierałem to tak samo strzela i dźwięk jest raczej u góry nie przy lagach.
W czasie jazdy podczas hamowania wydaje mi się, że czuję jakiś luz(przód-tył), ale nie wiem czy sobie nie wkręcam tego, no i słychać jedynie przy samym zatrzymaniu pyknięcie, bo jak jadę szybciej to nie ma szans, żeby usłyszeć.
