Wymiana oleju / wyciek płynu chłodniczego
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
- Pinio
 - Motocyklista
 - Posty: 274
 - Rejestracja: 14 kwie 2011, 22:15
 - Miejscowość: Łuków
 - Plecak: Piękna kobieta;)
 - Numer GG: 7955778
 - Lokalizacja: Łuków
 
Wymiana oleju / wyciek płynu chłodniczego
Witam.
Chciałem zapytać o taką rzecz: od paru dni zauważyłem na ramie pod deklem z prawej strony popryskaną jakąłś substancje. jest bardzo zaschnięta. biała/kremowa. Czyżby to Olej gdzieś sikał?
Moje drugie pytanie to w jaki sposób wymienić Olej? Krok po kroku gdyż nigdy tego nie robiłęm. Pozdrawiam
			
			
									
									Chciałem zapytać o taką rzecz: od paru dni zauważyłem na ramie pod deklem z prawej strony popryskaną jakąłś substancje. jest bardzo zaschnięta. biała/kremowa. Czyżby to Olej gdzieś sikał?
Moje drugie pytanie to w jaki sposób wymienić Olej? Krok po kroku gdyż nigdy tego nie robiłęm. Pozdrawiam

Kawasaki Er5 '03 --> Kawasaki ZX6r 636 '02
- Kamyk
 - Administrator

 - Posty: 3375
 - Rejestracja: 19 cze 2010, 19:07
 - Imię: Rafał
 - Miejscowość: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
 - Plecak: Ewa
 - Garnek: Shoei XR-1000 / HJC
 - Skype: kaminski.rafal
 - Numer GG: 2697152
 - Motocykl: Testowy
 - Lokalizacja: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
 
Re: Olej/naciek/wymiana
Hej,
Olej raczej nie ma koloru bialo/kremowego
 Wiec nie sadze, zeby to byl problem.
Jesli chodzi o wymiane to jest kilka krokow. Ja moge opisac teoretycznie, ale moze mnie ktos poprawic:
- lekko pdgrzac silnik, aby olej lepiej splywal
- wylaczasz maszyne i kladziesz miche pod silnik
- odkrecasz filterek i srube wlewu i czekasz jak wiekszosc wyleci
- zalewasz swierzym olejem filtr i go zakladasz
- nastepnie wlewasz odpowiednia ilosc do silnika
Musisz spr. co oznacza odpowiednia ilosc, poniewaz ja nie pamietam
Pozniej spr. czy jest w okienku odpowiedniu i albo dolewasz lbo zassysasz rureczka
Wszystko chyba.
Pozdrawiam
			
			
									
									Olej raczej nie ma koloru bialo/kremowego
Jesli chodzi o wymiane to jest kilka krokow. Ja moge opisac teoretycznie, ale moze mnie ktos poprawic:
- lekko pdgrzac silnik, aby olej lepiej splywal
- wylaczasz maszyne i kladziesz miche pod silnik
- odkrecasz filterek i srube wlewu i czekasz jak wiekszosc wyleci
- zalewasz swierzym olejem filtr i go zakladasz
- nastepnie wlewasz odpowiednia ilosc do silnika
Musisz spr. co oznacza odpowiednia ilosc, poniewaz ja nie pamietam
Pozniej spr. czy jest w okienku odpowiedniu i albo dolewasz lbo zassysasz rureczka
Wszystko chyba.
Pozdrawiam
Er5 -> SV 650 K3 -> ST xtz 750 '89 + ...
						- hagar
 - Motorowerzysta
 - Posty: 53
 - Rejestracja: 19 lis 2010, 16:34
 - Imię: Marcin
 - Miejscowość: Łódź
 - Plecak: Kwiatek
 - Garnek: HJC IS-16 Pike MC1
 - Lokalizacja: Łódź
 
Re: Olej/naciek/wymiana
Małe rozszerzenie instrukcji Kamyka:
pkt. 3 - najpierw odkręć śrubę i jak olej zleci to wymieniasz filtr. Przy wymianie filtra trzeba pamiętać o posmarowaniu uszczelki olejem, choćby tym spuszczonym
pkt. 5 - to chyba trzeba kilka razy powtórzyć: wlewasz olej, odpalasz na chwilę (5-10s, olej rozchodzi się po silniku i jego poziom w okienku spada), wlewasz, odpalasz, wlewasz, odpalasz...i tak aż do momentu kiedy z okienka przestanie ubywać. Ja kierowałem się tym, nie odmierzałem serwisowej ilości. Na forum już pojawiła się gdzieś ta informacja - oleju lepiej wlać do max lub nawet trochę ponad.
			
			
									
									pkt. 3 - najpierw odkręć śrubę i jak olej zleci to wymieniasz filtr. Przy wymianie filtra trzeba pamiętać o posmarowaniu uszczelki olejem, choćby tym spuszczonym
pkt. 5 - to chyba trzeba kilka razy powtórzyć: wlewasz olej, odpalasz na chwilę (5-10s, olej rozchodzi się po silniku i jego poziom w okienku spada), wlewasz, odpalasz, wlewasz, odpalasz...i tak aż do momentu kiedy z okienka przestanie ubywać. Ja kierowałem się tym, nie odmierzałem serwisowej ilości. Na forum już pojawiła się gdzieś ta informacja - oleju lepiej wlać do max lub nawet trochę ponad.
Kawasaki ER5 -> Honda VFR RC36
						- prodrewno
 - Motorowerzysta
 - Posty: 80
 - Rejestracja: 19 lut 2011, 15:24
 - Imię: Grzesiek
 - Miejscowość: Gdynia
 - Garnek: Nolan N85 classic
 - Lokalizacja: Gdynia
 - Kontakt:
 
Re: Olej/naciek/wymiana
w serwisówce piszą że na suchy silnik 3,4 l a wiadomo że podczas wymiany nie jest suchy.
Ja wlałem serwisowe 3,0 l i jest idealnie pod górną kreseczke.
			
			
									
									
						Ja wlałem serwisowe 3,0 l i jest idealnie pod górną kreseczke.
- Nargel
 - Motorowerzysta
 - Posty: 53
 - Rejestracja: 28 mar 2011, 14:58
 - Miejscowość: Koszalin
 - Lokalizacja: Jadę swoją drogą.
 
Re: Olej/naciek/wymiana
Czym wkręciliście filtr? Bo wykręcić to można choćby przebijając go śrubokrętem.
			
			
									
									
						- Kamyk
 - Administrator

 - Posty: 3375
 - Rejestracja: 19 cze 2010, 19:07
 - Imię: Rafał
 - Miejscowość: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
 - Plecak: Ewa
 - Garnek: Shoei XR-1000 / HJC
 - Skype: kaminski.rafal
 - Numer GG: 2697152
 - Motocykl: Testowy
 - Lokalizacja: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
 
Re: Olej/naciek/wymiana
Wykrecam wlasnie przebijajac go srubokretem. A wkrecam uzywajac reki, a pozniej duzego glucza hydralicznego, no ale bez przesady z moca! 
			
			
									
									Er5 -> SV 650 K3 -> ST xtz 750 '89 + ...
						- DeFi
 - Klubowicz

 - Posty: 2397
 - Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
 - Imię: Rafał
 - Miejscowość: Września
 - Plecak: Brak
 - Garnek: LS2
 - Numer GG: 9958743
 - Telefon: 783757397
 - Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
 - Lokalizacja: Września
 
Re: Olej/naciek/wymiana
Ponoć filtr wkręca się jedynie ręką do oporu. Potem filtr sam się przyssa 
 Ja tak zrobiłem i jest gites. 
Co do odkręcania polecam metodę Kamyka
 Również używam tej nowoczesnej techniki odkręcania filtra oleju 
			
			
									
									Co do odkręcania polecam metodę Kamyka

Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
- Criss
 - Klubowicz

 - Posty: 247
 - Rejestracja: 21 paź 2010, 14:32
 - Imię: Krzysiek
 - Miejscowość: Leszno
 - Motocykl: Suzuki DR800
 - Lokalizacja: Przybyszewo k.Leszna
 
Re: Olej/naciek/wymiana
ja ściągam ściągaczem albo śrubokrętem 
 ... Wkręcam ręką do oporu, to w zupełności starczy zawsze tak robie zarówno w aucie jak i w motocyklu 
			
			
									
									
						