Olej pod pokrywą iskrownika

Naprawa, wymiana, konserwacja, po prostu pomoc ...

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Olo
Rowerzysta
Posty: 42
Rejestracja: 12 mar 2014, 19:41
Miejscowość: Łódź
Plecak: mam urwany podnóżek ;/
Garnek: HJC IS 17
Numer GG: 6919090

Olej pod pokrywą iskrownika

Post autor: Olo »

Wziąłem się za regulacje luzów zaworowych. Po odkręceniu korków gdzie znajduje się koło magnesowe zobaczyłem że jest pokryte olejem. Zdałem całą pokrywę i wyleciała ze setka oleju. Tam chyba nie powinno być oleju? Wyczyścic to i zostawić czy coś więcej z tym robić?
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
zibi80
Rowerzysta
Posty: 41
Rejestracja: 04 cze 2016, 07:17
Imię: Zbigniew
Miejscowość: LOP
Plecak: Jest
Garnek: LS2

Re: Olej pod pokrywą iskrownika

Post autor: zibi80 »

Wyczyścić, złożyć, uzupełnić olej i zostawić to najlepsze co można zrobić. To że był tam olej jest jak najbardziej normalne.
Olo
Rowerzysta
Posty: 42
Rejestracja: 12 mar 2014, 19:41
Miejscowość: Łódź
Plecak: mam urwany podnóżek ;/
Garnek: HJC IS 17
Numer GG: 6919090

Re: Olej pod pokrywą iskrownika

Post autor: Olo »

Złożyłem, było odpalane i znów tam się pojawilo tyle oleju że iskrownik, koło magnetyczne wszytko zalane :/ mam jeszcze problem że moto nie zawsze chodzi na dwóch cylindrach. Możliwe że przez to że tam wszystko w oleju chodzi? Simering na wale poszedł czy może być jeszcze inna opcja? W tych silnikach do simeringu trzeba rozpolawiac silnik czy wystarczy magnes ściągnąć?
Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: Olej pod pokrywą iskrownika

Post autor: Kanc1erz »

Olo pisze:Złożyłem, było odpalane i znów tam się pojawilo tyle oleju że iskrownik, koło magnetyczne wszytko zalane :/ mam jeszcze problem że moto nie zawsze chodzi na dwóch cylindrach. Możliwe że przez to że tam wszystko w oleju chodzi? Simering na wale poszedł czy może być jeszcze inna opcja? W tych silnikach do simeringu trzeba rozpolawiac silnik czy wystarczy magnes ściągnąć?
Raczje nie obwiniałbym przedostającego się tam oleju za pracę na jedyn cylindrze. Masz isky na obu świecach? Od tego bym zaczął ;)
A co do oleju - to najprawdopodobniej uszkodzony jest simering na wale. Jego wymiana nie jest ani zbyt kosztowna, ani zbyt trudna, ale trzeba mieć żyłkę do takich rzeczy ;)
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
Olo
Rowerzysta
Posty: 42
Rejestracja: 12 mar 2014, 19:41
Miejscowość: Łódź
Plecak: mam urwany podnóżek ;/
Garnek: HJC IS 17
Numer GG: 6919090

Re: Olej pod pokrywą iskrownika

Post autor: Olo »

Podczas odpalonego moto odpinalem cewki na zmiene lewą prawą. Głupieje bo raz gubi zapłon na pierwszej albo drugiej. Silnikiem pobawilem się kilka minut i już ze setkę oleju wylalem z pokrywy iskrownika. Simeringa dać się wymienić tylko ściągając koło magnetyczne?
Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: Olej pod pokrywą iskrownika

Post autor: Kanc1erz »

Olo pisze:Podczas odpalonego moto odpinalem cewki na zmiene lewą prawą. Głupieje bo raz gubi zapłon na pierwszej albo drugiej. Silnikiem pobawilem się kilka minut i już ze setkę oleju wylalem z pokrywy iskrownika. Simeringa dać się wymienić tylko ściągając koło magnetyczne?
Tylko i aż :)
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
Olo
Rowerzysta
Posty: 42
Rejestracja: 12 mar 2014, 19:41
Miejscowość: Łódź
Plecak: mam urwany podnóżek ;/
Garnek: HJC IS 17
Numer GG: 6919090

Re: Olej pod pokrywą iskrownika

Post autor: Olo »

"Aż" to jakby silnik cały rozpolawiac ale jak magnes to trochę łatwiej :p
A to tylko z simeringu może lecieć czy jeszcze czegoś?
Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: Olej pod pokrywą iskrownika

Post autor: Kanc1erz »

Olo pisze:"Aż" to jakby silnik cały rozpolawiac ale jak magnes to trochę łatwiej :p
A to tylko z simeringu może lecieć czy jeszcze czegoś?
Ciężko powiedzieć, simering jest pierwszym podejrzanym :)`
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
zibi80
Rowerzysta
Posty: 41
Rejestracja: 04 cze 2016, 07:17
Imię: Zbigniew
Miejscowość: LOP
Plecak: Jest
Garnek: LS2

Re: Olej pod pokrywą iskrownika

Post autor: zibi80 »

Ok ale czy na pewno jest tam simering? Nie znam tego silnika od wewnątrz a w wielu silnikach w tym miejscu nie ma uszczelnienia i to że magneto jest zaolejone nie jest niczym nienormalnym.
Olo
Rowerzysta
Posty: 42
Rejestracja: 12 mar 2014, 19:41
Miejscowość: Łódź
Plecak: mam urwany podnóżek ;/
Garnek: HJC IS 17
Numer GG: 6919090

Re: Olej pod pokrywą iskrownika

Post autor: Olo »

Za magnetem są otwory przez które wydać wał z korbami w środku czyli komory są połączone kanałami ;)
problem z olejem się rozwiązał, ale kawa nadal źle chodzi :/ http://forum.kawasaki-er5.pl/viewtopic.php?f=38&t=4481
ODPOWIEDZ