Ja miałem od kupna założoną 16/42, co przekładało się na 4k RPM przy 80kmh, 5k rpm przy 100 itp.
Założyłem oryginalne 17/42 - obroty spadły w stosunku do prędkości, elastyczność silnika również nieco spadła.
Twoja obecna konfiguracja powinna być bardziej paliwo-oszczędna w stosunku do oryginalnej, ale znów elastyczność silnika będzie większa, co za tym idzie, kiedy nie będziesz przyspieszał gwałtownie, spalanie powinno utrzymać się na takim samym poziomie.
Ja, na 17/42 nie przekraczając 4.5k rpm, a na szóstce około 5-5.5k rpm (czyli około 120) jest w stanie zejść w trasie do 3.85l/1oo km, podczas mieszanej jazdy ostatnimi czasy utrzymuję spalanie na poziomie 4.2-4.4l.
Czasami lepiej jechać na niższym biegu z większą liczbą obrotów, ale za to mniejszą ilością gazu, niż "ruszać z szóstki"

ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.