Pytania wszelkie

Naprawa, wymiana, konserwacja, po prostu pomoc ...

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Kanc1erz »

Mała20 pisze:Hej.
Mam pytanie odnośnie Odmy. Patrzylam pod bak i z tego co mi sie wydaje powinien (a moze nie???) isc od odmy maly gumowy wężyk.
1. Jaka jest jego funkcja?
2.Co moze sie stac gdy jest odlaczony?

Z gory dzieki za odpowiedz :)
Pod bakiem małego (krótkiego) przewodu od odmy nie ma - on jest pod airboxiem. Funkcja odmy jest wiadoma - odpowietrza przestrzeń korbową i skrzynię biegów - jeżeli jest zbyt wiele oleju, rzyga (silnik) nim do airboxa, a z airboxa wyrzucony olej idzie w okolice tylnego koła, gdzie można nadmiar spuścić odkręcając mały koreczek na końcu przewodu obok koła.
Ten przewód służy również zalewaniu silnika paliwem, kiedy masz niesprawny kranik i uszkodzone zaworki iglicowe. To tak pół-żartem, pół-serio :)
Jak jest odłączony - olej zamiast trafiać do airboxa, brudzi silnik.
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
mariusz6793
Motorowerzysta
Posty: 54
Rejestracja: 19 mar 2016, 01:19
Imię: Mariusz
Miejscowość: Ostrowiec Św.
Garnek: LS2 FF384

Re: Pytania wszelkie

Post autor: mariusz6793 »

Panowie i Panie, macie jakąś radę na piski z dochodzące z korka wlewu paliwa? Denerwuje mnie ten pisk jak zgaszę Kawę :D
Nigdy nie jedź szybciej niż lata Twój Anioł Stróż.
Rafał
Motocyklista
Posty: 161
Rejestracja: 31 maja 2014, 14:49
Imię: Rafał
Miejscowość: Cc B-100
Garnek: HJC-HQ1

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Rafał »

Cisnienie Ci sie tam takie wytwarza? Albo odpowietrznik walniety - bo myslę ze jest w korku
Awatar użytkownika
mariusz6793
Motorowerzysta
Posty: 54
Rejestracja: 19 mar 2016, 01:19
Imię: Mariusz
Miejscowość: Ostrowiec Św.
Garnek: LS2 FF384

Re: Pytania wszelkie

Post autor: mariusz6793 »

Tak, mam takie ciśnienie.
I właśnie nie widzę tam dziurki-odpowietrznika.
Muszę się przyjrzeć wlewowi.
Nigdy nie jedź szybciej niż lata Twój Anioł Stróż.
Castomoto
Podawacz śrubek
Posty: 2
Rejestracja: 27 sie 2016, 16:48
Miejscowość: Kraków
Motocykl: ER-6N

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Castomoto »

Siemka

Mam problem ze swoją Er-6n z 2006r. Praktycznie nie da się jechać z prędkością 50km/h ,motocykl zachowuję się strasznie nerwowo, po przekręceniu manetki o 0,5 cm od razu się rozpędza i nie da się jechać płynnie. Jazda nie jest przyjemna bo to jedna wielka szarpanina :/
Od razu mówię manetka jest poluzowana i dalej tak samo.
Jakieś pomysły?
piter3105
Motocyklista
Posty: 628
Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
Imię: Piotr
Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
Plecak: Ania
Garnek: LS2
Motocykl: BMW R 1100 RT

Re: Pytania wszelkie

Post autor: piter3105 »

Długo jeździsz tym motocyklem?
Jest to Twoje pierwsze moto czy jeździłeś już wcześniej?
Może warto porównać z inną ER 6?
Rafał
Motocyklista
Posty: 161
Rejestracja: 31 maja 2014, 14:49
Imię: Rafał
Miejscowość: Cc B-100
Garnek: HJC-HQ1

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Rafał »

hehe tak jest w normalnych motocyklach :D W er5 za to mozesz odkrecic cala manetke i czekac na reakcję ;)
Awatar użytkownika
Miłosz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1303
Rejestracja: 29 kwie 2011, 22:57
Imię: Miłosz
Miejscowość: Plewiska/Poznań
Plecak: Monika
Garnek: HJC
Numer GG: 3369519
Motocykl: Gsf 1200N K5

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Miłosz »

1. Warto zacząć od powitalni.
2. Nie bardzo rozumiem pytanie. Przekręcasz manetkę i motocykl przyspiesza? Za czuła manetka? Troszeczkę tylko nią ruszasz a otwiera przepustnicę całkowicie? Czy może trzymasz manetkę w jednym położeniu, a szarpie?
3. Pytania pitera.
Castomoto
Podawacz śrubek
Posty: 2
Rejestracja: 27 sie 2016, 16:48
Miejscowość: Kraków
Motocykl: ER-6N

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Castomoto »

Jest to drugi mój motocykl.Niestety nie znam nikogo z okolicy kto ma drugą er-6n :D,jeździłem już wszystkimi maszynami znajomych od 300 do 750 i nigdzie nie ma tego problemu.I również wszyscy co wsiadali na maszynę stwierdzali to samo. Motocykl potrafi szarpać trzymając manetkę w jednej pozycji,i właśnie po minimalnych odkręceniach przyśpiesza momentalnie dlatego nie da się jeździć spokojnie po mieście,nie ma płynnego rozwijania prędkości.Nie dusi go ani nic, i często strzela z wydechu. Manetka była już regulowana na wszystkie sposoby a na internecie ciężko mi znaleźć coś co chociaż by mnie nakierowało. :geek:
Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Kanc1erz »

Castomoto pisze:Jest to drugi mój motocykl.Niestety nie znam nikogo z okolicy kto ma drugą er-6n :D,jeździłem już wszystkimi maszynami znajomych od 300 do 750 i nigdzie nie ma tego problemu.I również wszyscy co wsiadali na maszynę stwierdzali to samo. Motocykl potrafi szarpać trzymając manetkę w jednej pozycji,i właśnie po minimalnych odkręceniach przyśpiesza momentalnie dlatego nie da się jeździć spokojnie po mieście,nie ma płynnego rozwijania prędkości.Nie dusi go ani nic, i często strzela z wydechu. Manetka była już regulowana na wszystkie sposoby a na internecie ciężko mi znaleźć coś co chociaż by mnie nakierowało. :geek:

Może jakiś domorosły tuner postanowił pobawić się mapami zapłonowymi? To jedyne co mi pasuje. Ewentualnie coś z łańcuchem rozrządu - mógł przeskoczyć o jeden ząbek.
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
ODPOWIEDZ