Prawo Jazdy na nowych zasadach

Bezpieczeństwo jazdy i wszystko związane z jazdą.

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto

Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Prawo Jazdy na nowych zasadach

Post autor: DeFi »

Z tego co oglądałem na YT to instruktorzy mówią o przejeździe szybkiego slalomu w miarę jednostajną prędkością.
I tak jak napisał Corr, przejedź się po placu i spróbuj wykonać slalom przeciwskrętem, o ile masz świadomość jak się go wykonuje, gdyż z początku często jest używany nieświadomie.
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
Miłosz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1303
Rejestracja: 29 kwie 2011, 22:57
Imię: Miłosz
Miejscowość: Plewiska/Poznań
Plecak: Monika
Garnek: HJC
Numer GG: 3369519
Motocykl: Gsf 1200N K5

Re: Prawo Jazdy na nowych zasadach

Post autor: Miłosz »

Obawiam się, że Corr ma sporo racji. Co do tego 3 biegu mam przeczucie, że to celowe instrukcje, z tą prędkością można by i na 1 czy 2 biegu, ale podejrzewam, że wychodząc ze slalomu niektórzy polecenia odkręcić gaz biorą sobie bardzo do serca i odkręcają do oporu, choć nie panują nad motocyklem wtedy.

Na szkole suzuki jeździliśmy identyczny slalom tyle, że chyba słupków było chyba z 8 i ustawione były nie co 7m a co 4m. Nie piszę tego żeby się chwalić (bo za pierwszym przejazdem to chyba trzy ostatnie totalnie pozamiatałem). Instruktor kazał potem zacząć od pierwszego biegu i w miarę treningu zwiększać predkość. Na końcu jeżdziło się w miarę stałą prędkością, ewentualnie delikatnie dodając gaz przy wyprostowywaniu motocykla. Kiedy opony były rozgrzane (nie sądze czy przed egzaminem mozna sobie po placu polatać i je rozgrzać). Dodam, że to ważne, bo nasz instruktor w ramach demonstracji chciał nam pokazać, że można taki slalom pokonać z prędkością (na oko) 35-40km/h. Skończyło się tak, że wyciął takiego high-side'a na ostatnim słupku, że obojczyk złamał ;/
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Prawo Jazdy na nowych zasadach

Post autor: DeFi »

Miłosz, zalecają jechać na 3 biegu, bo przy małych prędkościach zmniejsza efekt hamowania silnikiem po odjęciu gazu.

A instruktor pokazywał slalom na własnej maszynie ?
Bo jak tak to można stwierdzić że przecenił własne umiejętności. To tak jakby chcieć przejechać ostry zakręt kolanem przy glebie na zimnych oponach. Efekt podobny - gleba tyle że w wersji Low-Side
Po instruktorze jazdy bym się tego nie spodziewał.
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Awatar użytkownika
Miłosz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1303
Rejestracja: 29 kwie 2011, 22:57
Imię: Miłosz
Miejscowość: Plewiska/Poznań
Plecak: Monika
Garnek: HJC
Numer GG: 3369519
Motocykl: Gsf 1200N K5

Re: Prawo Jazdy na nowych zasadach

Post autor: Miłosz »

Ano, nie wiedziałem.

Instruktor doświadczony i znany. Rutyna jak widać może zgubić każdego. Tak jak trening udoskonalić.
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Prawo Jazdy na nowych zasadach

Post autor: DeFi »

Efekt hamowania silnikiem możesz sam sprawdzić. Zakręć gaz na 2 biegu, później na 3 biegu. Odczujesz różnicę.
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Awatar użytkownika
Miłosz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1303
Rejestracja: 29 kwie 2011, 22:57
Imię: Miłosz
Miejscowość: Plewiska/Poznań
Plecak: Monika
Garnek: HJC
Numer GG: 3369519
Motocykl: Gsf 1200N K5

Re: Prawo Jazdy na nowych zasadach

Post autor: Miłosz »

DeFi pisze:Efekt hamowania silnikiem możesz sam sprawdzić. Zakręć gaz na 2 biegu, później na 3 biegu. Odczujesz różnicę.
Nie wiedziałem, że z tego powodu trza na trójce jechać na egzaminie, a nie co to efekt hamowania silnikiem ;) ;)
Awatar użytkownika
joker440
Motorowerzysta
Posty: 78
Rejestracja: 10 lip 2014, 15:47
Imię: Artur
Miejscowość: Warszawa
Plecak: Kasia
Telefon: 507644159

Re: Prawo Jazdy na nowych zasadach

Post autor: joker440 »

przy tym slalomie wykonać przeciwskręt raczej nie będzie łatwo, nie sadze ze ktoś kto świeżo wsiądzie po kursie wykona przeciwskręt na slalomie tym bardziej przy tej prędkości,
nie mowilem o całkowicie zamkniętej przepustnicy tylko popuszczeniu gazu, pyzatym jazda na egzaminie nijak sie ma do jazdy po normalnych drogach
Awatar użytkownika
Corr
Motocyklista
Posty: 697
Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
Imię: Adam
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'

Re: Prawo Jazdy na nowych zasadach

Post autor: Corr »

joker440 pisze:przy tym slalomie wykonać przeciwskręt raczej nie będzie łatwo, nie sadze ze ktoś kto świeżo wsiądzie po kursie wykona przeciwskręt na slalomie tym bardziej przy tej prędkości,
skoro tak uważasz to stosujesz przeciwskręt nieświadomie, przy prędkościach powyżej 20 km/h nie da się w inny sposób skręcić motocyklem(balans ciałem też "uruchamia" przeciwskręt, w filmie Twist of the wrist było to fajnie pokazane: kierownica była zablokowana w pozycji na wprost, balansowanie ciałem po takiej modyfikacji nic nie dawało). Przy najbliższej okazji pobaw się na placu tak jak wspominałem, z doświadczenia wiem, że to przekonuje największych niedowiarków ;)
joker440 pisze:nie mowilem o całkowicie zamkniętej przepustnicy tylko popuszczeniu gazu,
to dobrze, na wejściu w zakręt dobrze przymknąć gaz żeby dociążyć przednie koło, ale potem trzeba go otworzyć(pisałem wyżej dlaczego), ale nie można też całkiem zamykać gazu bo przeciążone przednie koło dużo łatwiej wpadnie w poślizg
joker440 pisze:pyzatym jazda na egzaminie nijak sie ma do jazdy po normalnych drogach
bzdura, jak nauczysz się poprawnej techniki to:
1. dużo łatwiej zdasz
2. lepiej od razu się uczyć poprawnej techniki, późniejsza walka ze złymi nawykami jest o wiele trudniejsza
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
Awatar użytkownika
jolja
Motocyklista
Posty: 202
Rejestracja: 23 lip 2014, 18:20
Imię: Jola
Miejscowość: Kraków
Garnek: LS2 Wolf

Re: Prawo Jazdy na nowych zasadach

Post autor: jolja »

Corr pokaż mi kogoś, kto nigdy nie jeździł na moto, przygotowywał się tylko i wyłącznie do egzaminu w przepisowych iluś tam godzinach (zmieniło się coś teraz czy dalej 10+20?) i nauczył się poprawnej techniki. Jak znajdziesz to masz u mnie piwo, ja nie znam ani nie słyszałam. Trzeba mieć chyba wybitne zdolności, wyczucie równowagi i genialnego instruktora. 30 godzin to jest mało tak samo na A jak i na B.
Awatar użytkownika
joker440
Motorowerzysta
Posty: 78
Rejestracja: 10 lip 2014, 15:47
Imię: Artur
Miejscowość: Warszawa
Plecak: Kasia
Telefon: 507644159

Re: Prawo Jazdy na nowych zasadach

Post autor: joker440 »

nie da rady nauczyć sie tego na kursie, przy 15h jazdy gdzie wymaga sie nauczenia po prostu utrzymania na motorze, jeżeli nikt wcześniej nie jeździł to aby sie nauczył przejechać tor i przepisów na egzamin resztę należy szkolić później, pyzatym sam egzamin to porażka, kto wymyslil taki motocykl dla wszystkich zdających, przecież niewielka osoba ma ogromne problemy z utrzymaniem takiej maszyny, tym bardziej jak ledwo siega do ziemi siedzac na motorze
ODPOWIEDZ