wyważenie kół???
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
- kamel
- Rowerzysta
- Posty: 24
- Rejestracja: 16 sty 2012, 21:03
- Imię: kamil
- Miejscowość: mrągowo
- Telefon: 788936606
wyważenie kół???
Witam!!!
Nie wiem czy w odpowiednim dziale otwieram ten temat, jeśli nie proszę o zwrócenie uwagi
Mam problem, który opiszę na konkretnym przykładzie:
Któregoś dnia wyskoczyłem na obwodnicę odmulić maszynę. Naprawdę ładny kawałek drogi( z zeszłorocznym niełatanym asfaltem)
Na zwykłych drogach nie osiągam zbyt dużych prędkości śr. 120 KM/H (kiepska nawierzchnia)
Problem jest w tym że gdy przekraczałem 140 KM/H strasznie zaczynały drgać mi zegary.
W żadnym innym przypadku tego nie ma tylko prędkość...
Dlaczego?
Wyważenie kół które przy większej prędkości powodują owe drgania( moje wcale nie są wyważone, wnioskuję to po braku odważników )
Czy może te gumowe tulejki na których wisi silnik ale to mniej prawdopodobna wersja moim zdaniem gdyż przeciągałem silnik do odcięcia na niższych biegach i tego nie było.
Jak myślicie od czego to może być??
Ma ktoś ten problem??
Pozdro!
Nie wiem czy w odpowiednim dziale otwieram ten temat, jeśli nie proszę o zwrócenie uwagi
Mam problem, który opiszę na konkretnym przykładzie:
Któregoś dnia wyskoczyłem na obwodnicę odmulić maszynę. Naprawdę ładny kawałek drogi( z zeszłorocznym niełatanym asfaltem)
Na zwykłych drogach nie osiągam zbyt dużych prędkości śr. 120 KM/H (kiepska nawierzchnia)
Problem jest w tym że gdy przekraczałem 140 KM/H strasznie zaczynały drgać mi zegary.
W żadnym innym przypadku tego nie ma tylko prędkość...
Dlaczego?
Wyważenie kół które przy większej prędkości powodują owe drgania( moje wcale nie są wyważone, wnioskuję to po braku odważników )
Czy może te gumowe tulejki na których wisi silnik ale to mniej prawdopodobna wersja moim zdaniem gdyż przeciągałem silnik do odcięcia na niższych biegach i tego nie było.
Jak myślicie od czego to może być??
Ma ktoś ten problem??
Pozdro!
-
- Motocyklista
- Posty: 177
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 11:56
- Imię: Łukasz
- Miejscowość: Kielce
- Garnek: NAXA FOB
Re: wyważenie kół???
a masz shimmy?
jest: er-5, zr-7, dt-125 (2T), chinol 50
było: gs-500, diversion 600, en-500
było: gs-500, diversion 600, en-500
- kamel
- Rowerzysta
- Posty: 24
- Rejestracja: 16 sty 2012, 21:03
- Imię: kamil
- Miejscowość: mrągowo
- Telefon: 788936606
Re: wyważenie kół???
To zależy co masz konkretnie na myśli?
musiałbyś mi to wytłumaczyć jak dziecku
co prawda czuję niewielkie drgania motocykla jak np . kręcę silnik na postoju
ale dlaczego by tak narastały po przekraczaniu tej granicy 140?
musiałbyś mi to wytłumaczyć jak dziecku
co prawda czuję niewielkie drgania motocykla jak np . kręcę silnik na postoju
ale dlaczego by tak narastały po przekraczaniu tej granicy 140?
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: wyważenie kół???
Shimmy to drgania kierownicy o rosnacej amplitudzie. Wygląda to tak, ze najpierw kierownica lekko dygocze (a przednie kolo lekko wezykuje raz w prawo, raz w lewo) a z czasem zaczyna bardzo (oj i to bardzo) szybko skręcać raz w prawo raz w lewo, az od jednego ogranicznika do drugiego... jak się tego nie opanuje to w koncu zarzuci Ci cale moto i gleba.
Ekstramalną shimmy zowią tankslapper
Np.
Ekstramalną shimmy zowią tankslapper
Np.
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
-
- Motocyklista
- Posty: 177
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 11:56
- Imię: Łukasz
- Miejscowość: Kielce
- Garnek: NAXA FOB
Re: wyważenie kół???
jesli nie masz odważników to pewnie nie masz wyważonego koła. może kapciarz od samochodow założył gumy, ale na maszynie do aut nie wyważysz koła motocyklowego.
Powodów drgań jest zasadniczo kilka.
Jedź motorem do kapciarza i niech ci to wyważy! to bardzo ważne!! i to raz
po dwa poproś go zeby sprawdził, czy sama felga nie ma bicia i czy opona nie jest zdeformowana lub źle zamontowana ( wszem, da się)
po trzy drganie zegarów to nic, może masz wybite gumki od stelaża na zegarach. Są chyba trzy, sprawdź.
generalnie usterkę można zawsze wylapać samemu, tylko posłuchaj co motocykl mówi:
możesz też na parkingu w spokojnym miejscu robić cyrkle na max wychyleniu, ale powoli. Nierówność felgi lub opony da znać o sobie bardzo wyraźnie
możesz poszukać shimmy, tylko na Boga nie jedź bardzo szybko! poskładaj się w winkle prawo i lewo i popatrz kiedy motor traci balans
(TAK CZY OWAK POCZYTAJ O SHIMMY I SPOSOBACH ZACHOWANIA SIĘ, TO NIE ŻART, JAK NIE WIESZ NIC, TO BIERZ I CZYTAJ! -> SHIMMY, TANKSLAPPER, SPEED WOBBLE )
TO, ZE LATASZ MOTOCYKLEM BEZ WYWAŻONYCH KÓŁ I NIE MIAŁEŚ SHIMMY TO CHYBA TYLKO ZAJEBISTY FART,OSTROŻNIE
Możesz jechać i dopompować koła na wysokie ciśnienie, wtedy szybko wyłapiesz problem z krzywą felgą/oponą
Powodów drgań jest zasadniczo kilka.
Jedź motorem do kapciarza i niech ci to wyważy! to bardzo ważne!! i to raz
po dwa poproś go zeby sprawdził, czy sama felga nie ma bicia i czy opona nie jest zdeformowana lub źle zamontowana ( wszem, da się)
po trzy drganie zegarów to nic, może masz wybite gumki od stelaża na zegarach. Są chyba trzy, sprawdź.
generalnie usterkę można zawsze wylapać samemu, tylko posłuchaj co motocykl mówi:
możesz też na parkingu w spokojnym miejscu robić cyrkle na max wychyleniu, ale powoli. Nierówność felgi lub opony da znać o sobie bardzo wyraźnie
możesz poszukać shimmy, tylko na Boga nie jedź bardzo szybko! poskładaj się w winkle prawo i lewo i popatrz kiedy motor traci balans
(TAK CZY OWAK POCZYTAJ O SHIMMY I SPOSOBACH ZACHOWANIA SIĘ, TO NIE ŻART, JAK NIE WIESZ NIC, TO BIERZ I CZYTAJ! -> SHIMMY, TANKSLAPPER, SPEED WOBBLE )
TO, ZE LATASZ MOTOCYKLEM BEZ WYWAŻONYCH KÓŁ I NIE MIAŁEŚ SHIMMY TO CHYBA TYLKO ZAJEBISTY FART,OSTROŻNIE
Możesz jechać i dopompować koła na wysokie ciśnienie, wtedy szybko wyłapiesz problem z krzywą felgą/oponą
jest: er-5, zr-7, dt-125 (2T), chinol 50
było: gs-500, diversion 600, en-500
było: gs-500, diversion 600, en-500
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: wyważenie kół???
lukaszu, powiem ci że mam kumpla (mechanik samochodowy) który w moto nigdy nie wyważa kół.
Nie wiem czy do końca to przyczyna wyważenia kół, ale w zeszłym sezonie nie przejmowałem się wyważaniem i po puszczeniu kierownicy, ta zaczynała wpadać w shimmy. Ale zwalałem winę na brak ciężarków kierownicy, bo gdy je zamontowałem (na gumkach od akcesoryjnych końcówek) to kiera nie drgała.
Przed tym sezonem zmieniałem opony na nowe i koła zostały wyważone. Teraz po puszczeniu kiery (bez ciężarków) moto jedzie prościutko, no może ma minimalne drgania ale nie pogłębiają się.
Muszę sobie wspawać jakieś nakrętki w końce kierownicy by móc przykręcić oryginalne ciężarki i będzie miodzio.
Nie wiem czy do końca to przyczyna wyważenia kół, ale w zeszłym sezonie nie przejmowałem się wyważaniem i po puszczeniu kierownicy, ta zaczynała wpadać w shimmy. Ale zwalałem winę na brak ciężarków kierownicy, bo gdy je zamontowałem (na gumkach od akcesoryjnych końcówek) to kiera nie drgała.
Przed tym sezonem zmieniałem opony na nowe i koła zostały wyważone. Teraz po puszczeniu kiery (bez ciężarków) moto jedzie prościutko, no może ma minimalne drgania ale nie pogłębiają się.
Muszę sobie wspawać jakieś nakrętki w końce kierownicy by móc przykręcić oryginalne ciężarki i będzie miodzio.
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
-
- Motocyklista
- Posty: 177
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 11:56
- Imię: Łukasz
- Miejscowość: Kielce
- Garnek: NAXA FOB
Re: wyważenie kół???
a nie wężykuje ci moto?
wiesz, spoko, każdy robi co chce. Ale w moto gp robią statyczne wyważanie, są maszyny do dynamicznego. Po coś to wszystko jest.
Może dla kurażu polataj trochę bez wyważania i potem przejedź się na wyważarkę.
A propo cięzarków, to też pozycja obowiązkowa.
wiesz, spoko, każdy robi co chce. Ale w moto gp robią statyczne wyważanie, są maszyny do dynamicznego. Po coś to wszystko jest.
Może dla kurażu polataj trochę bez wyważania i potem przejedź się na wyważarkę.
A propo cięzarków, to też pozycja obowiązkowa.
jest: er-5, zr-7, dt-125 (2T), chinol 50
było: gs-500, diversion 600, en-500
było: gs-500, diversion 600, en-500
- kamel
- Rowerzysta
- Posty: 24
- Rejestracja: 16 sty 2012, 21:03
- Imię: kamil
- Miejscowość: mrągowo
- Telefon: 788936606
Re: wyważenie kół???
powiem tak:
coraz bardziej mi się wydaje że to wina kół . Miałem dwa razy sytuację że ostro kładłem się w zakręcie i czułem jak ostentacyjnie bije mi tylne koło .
Myślałem że serce wypluje ,ale na szczęście nic się nie stało .
jak tylko będę mógł lecę szukać wyważarki.
a jeśli chodzi o shimmy y kierownicy to tego problemu nie mam pomimo że nie mam tych ciężarków za manetkami.
Jak tylko wyważę kółka dam znać jakie są efekty
coraz bardziej mi się wydaje że to wina kół . Miałem dwa razy sytuację że ostro kładłem się w zakręcie i czułem jak ostentacyjnie bije mi tylne koło .
Myślałem że serce wypluje ,ale na szczęście nic się nie stało .
jak tylko będę mógł lecę szukać wyważarki.
a jeśli chodzi o shimmy y kierownicy to tego problemu nie mam pomimo że nie mam tych ciężarków za manetkami.
Jak tylko wyważę kółka dam znać jakie są efekty
-
- Motocyklista
- Posty: 177
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 11:56
- Imię: Łukasz
- Miejscowość: Kielce
- Garnek: NAXA FOB
Re: wyważenie kół???
i co? obczajałeś cos?
jest: er-5, zr-7, dt-125 (2T), chinol 50
było: gs-500, diversion 600, en-500
było: gs-500, diversion 600, en-500
- kamel
- Rowerzysta
- Posty: 24
- Rejestracja: 16 sty 2012, 21:03
- Imię: kamil
- Miejscowość: mrągowo
- Telefon: 788936606
Re: wyważenie kół???
HEJ!
Wyważyłem koła i problem z latającymi licznikami zginął
Trochę mi zajęło znalezienie warsztatu który by to zrobił. gdy pytałem o wyważanie kół w moto to większość "majstrów" się śmiała i mówiła że to nie konieczne. PARTACZE
Wyważyłem oba koła i jest super.
pozdrawiam
Wyważyłem koła i problem z latającymi licznikami zginął
Trochę mi zajęło znalezienie warsztatu który by to zrobił. gdy pytałem o wyważanie kół w moto to większość "majstrów" się śmiała i mówiła że to nie konieczne. PARTACZE
Wyważyłem oba koła i jest super.
pozdrawiam