Zawieszenie przednie

Wszelkie modyfikacje naszej Kawy ...

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Zawieszenie przednie

Post autor: DeFi »

Witam, co sądzicie o adaptacji przedniego zawieszenia od Kawy GPZ 500 ? rury mają tą samą grubość (37 mm), plusem byłaby przednia felga z dwiema tarczami hamulcowymi ;)

Niedawno miałem możliwość "załatwienia" sobie przedniego zawieszenia od ZX6R (6-cio tłoczkowe zaciski) ale musiałbym dorabiać nową półkę (za grube rury) i zrezygnowałem.
Chyba że macie namiary na kogoś kto w miare tanio dorobiłby półki.

Jak wiadomo hamulce to słaba strona ERki, a ta operacja z pewnością poprawiłaby skuteczność hamowania.
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
gorbek
Rowerzysta
Posty: 45
Rejestracja: 21 mar 2011, 19:50
Imię: paweł
Miejscowość: Chrzanów
Garnek: Nitro
Numer GG: 13422320
Lokalizacja: chrzanów
Kontakt:

Re: Zawieszenie przednie

Post autor: gorbek »

Witam , wszystko jest możliwe tylko trzeba chcieć . A pewnie trzeba było by trochę pokombinować i zainwestować.
Ja u siebie w ER 5 też chciałem poprawić hamulec , więc kupiłem przewód hamulcowy w oplocie stalowym , wymieniłem klocki hamulcowe firmy SBS ( polecam ) ,oraz zmieniłem uszczelniacze i olej w lagach przedniego zawieszenia na 2 razy gęstszy ( Motul Fork Oil Expert 20W ) .
Myślałem że przesadziłem trochę z gęstością , ale teraz jest idealnie , przy hamowaniu nie wpada tak głęboko ,nie trzęsie kierownicą jest twardszy , mam tylko nadzieję że uszczelniacze nie ucierpią zbyt szybko , dopiero skończyłem po sezonie napiszę czy wszystko ok .
Awatar użytkownika
Lish
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 957
Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:56
Imię: Karol
Miejscowość: Piaseczno
Plecak: Kiti
Garnek: biały
Telefon: 500366623
Motocykl: fzs600 pies
Kontakt:

Re: Zawieszenie przednie

Post autor: Lish »

Widze DEFI, że Ty byś wszystko w tej kawce wymienił ;)
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Zawieszenie przednie

Post autor: DeFi »

Raczej bym powiedział, że mam pomysły których raczej nie zrealizuję. Bo w sumie zamiast bawić się w przeróbki chyba lepiej będzie sprzedać ERke i kupić coś większego
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Awatar użytkownika
Lish
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 957
Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:56
Imię: Karol
Miejscowość: Piaseczno
Plecak: Kiti
Garnek: biały
Telefon: 500366623
Motocykl: fzs600 pies
Kontakt:

Re: Zawieszenie przednie

Post autor: Lish »

hehe, kwestia tylko czy chcesz mieć coś większego, czy wystarczy Ci kawa z pojemnością 499cm i dobrym tylnym zawieszeniem i hamulcami ;)

Mi się wydaje, że można eksperymentować, jeżeli tylko przyniesie to poprawę wygody jazdy i osiągi... Jeżeli tak to czemu nie? jeżeli jeszcze to nie zrujnuje portfela ;)

Tylko czemu inżynierowie nie zamontowali od razu lepszych hamulców z przodu i centralnego amora z tyłu? ;)
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Zawieszenie przednie

Post autor: DeFi »

Cięcie kosztów. Miał być tani motocykl, to użyli tanich (starych) technologii :)
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Awatar użytkownika
OloK
Motocyklista
Posty: 575
Rejestracja: 27 cze 2010, 22:49
Imię: Aleksander
Miejscowość: Złotoryja
Plecak: Brak :)
Garnek: AGV K-3
Numer GG: 7525884
Lokalizacja: Złotoryja
Kontakt:

Re: Zawieszenie przednie

Post autor: OloK »

Noi jakby ten zrobili dobry to by nikt nie kupował wiekszych lepszych droższych :P

Jeżeli cos jest nie ekonomiczne to nie ma sensu jego budowania :P
Komar 2350 -> Piaggio Zip -> Suzukia Katana -> Kawasaki ER-5 -> ....
Galeria
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Zawieszenie przednie

Post autor: DeFi »

A jak zaczniesz sam przerabiać i poprawiać fabrykę, to później będą problemy przy odsprzedaży
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Awatar użytkownika
Lish
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 957
Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:56
Imię: Karol
Miejscowość: Piaseczno
Plecak: Kiti
Garnek: biały
Telefon: 500366623
Motocykl: fzs600 pies
Kontakt:

Re: Zawieszenie przednie

Post autor: Lish »

no też prawda, ja mam plany zrobić ze swojej bobbera albo rata, ale nie wiem jak długo u mnie zostanie ;) i to jest czynnik decydujacy
lukaszu
Motocyklista
Posty: 177
Rejestracja: 10 kwie 2011, 11:56
Imię: Łukasz
Miejscowość: Kielce
Garnek: NAXA FOB

Re: Zawieszenie przednie

Post autor: lukaszu »

ja się trochę bawiłem z przodem :)
wyglada na to ze ER są dwa typy zacisków, te nowsze są rodem z też przeze mnie posiadanej zr-7, szczerze polecam zmianę na ten nowszy zacisk :)

u mnie jest: zacisk nowszy ( zaadaptowałem z zr), stalowy oplot, pompa oryginał, ale latałem też na pompce z zr-7, bez różnicy.

czy pomysł wstawiania podwójnej tarczy jest ok? nie wiem, to nie jest cieżkie moto i też nie jest naszykowane na pewne historie. U mnie już jest chyba drobna przesada i jak za mocno zlapę za klamkę mimo gestszego oleju w lagach to zaczynam się bać o wywrotkę przez przód. Poza tym to podwójna tarcza ma zastowanie głównie w jakości a nie sile hamowania. Bo to o odpowiednie dozowanie siły się wszystko rozbija. Uważaj, bo łatwo jest przesadzić.
jest: er-5, zr-7, dt-125 (2T), chinol 50
było: gs-500, diversion 600, en-500
ODPOWIEDZ