JAKIE OPONY ?
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
Re: JAKIE OPONY ?
Indeks prędkości nie jest istotny w odniesieniu jak szybko jeżdzisz (chodzi o te w zakresie 160 i więcej) a w odniesieniu homologacji motocykla. Powinien być nie mniejszy niż dopuszcza producent.
Inaczej może się doczepić i policja i diagnosta w czasie przeglądu.
Tak naprawdę opony są robione ze sporym zapasem (wspolczynnikiem bezpieczenstwa) i nawet na tej do 160 jak od czasu do czasu pojedziesz 200 nic się nie stanie. Jakbys notorycznie przekraczał to się szybciej zużyją (mechanicznie nie bieżnik tylko kord).
Inaczej może się doczepić i policja i diagnosta w czasie przeglądu.
Tak naprawdę opony są robione ze sporym zapasem (wspolczynnikiem bezpieczenstwa) i nawet na tej do 160 jak od czasu do czasu pojedziesz 200 nic się nie stanie. Jakbys notorycznie przekraczał to się szybciej zużyją (mechanicznie nie bieżnik tylko kord).
Paweł, Kawa 2003
-
- Klubowicz
- Posty: 895
- Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
- Imię: Michał
- Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
- Garnek: Scorpion EXO-1200
- Numer GG: 8278420
- Motocykl: SV-650SF
Re: JAKIE OPONY ?
Gratuluję diagnosty, jeżeli sprawdzał indeks opony i serwisówkę motocyklamompaw pisze:Indeks prędkości nie jest istotny w odniesieniu jak szybko jeżdzisz (chodzi o te w zakresie 160 i więcej) a w odniesieniu homologacji motocykla. Powinien być nie mniejszy niż dopuszcza producent.
Inaczej może się doczepić i policja i diagnosta w czasie przeglądu.
Tak naprawdę opony są robione ze sporym zapasem (wspolczynnikiem bezpieczenstwa) i nawet na tej do 160 jak od czasu do czasu pojedziesz 200 nic się nie stanie. Jakbys notorycznie przekraczał to się szybciej zużyją (mechanicznie nie bieżnik tylko kord).
Nie no, a tak poważnie - nie o diagnostę powinno chodzić tylko o poczucie bezpieczeństwa i spokój duszy
Zalecam.. a zresztą - wszystko było już powiedziane.
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
Re: JAKIE OPONY ?
Hey, pora mi wymienić tylni kapeć i od znajomego prawie za bezcen mogę dostać opone Michelin Pilot Activ, niestety rozmiarowo trochę rózni się od standardowych wymiarów, 130/80-17 65H TL/TT. Pytanie czy mocno będzie to wpływać na prowadzenie motocykla? I czy nie bedzie problemu z przednia opona, tam mam prawie nowke sztuke Michelin Pilot Power ktorej nie chce jej zmieniac narazie.
Prosiłbym o pomoc i opinie:)
Prosiłbym o pomoc i opinie:)
Re: JAKIE OPONY ?
Miłosz dziekuję za zainteresowanie tematem ale po przeanalizowaniu całego tematu w podesłanym linku nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Nie chce kupić opony szerszej niż oryginalna ale wyższą. Wiem jakie są konsekwencje szerszej opony, co zmieni jeśli kupie opone o wyskokości profilu 80? I czy będą to znaczne zmiany?
- cici0201
- Motocyklista
- Posty: 233
- Rejestracja: 08 kwie 2013, 21:53
- Imię: Krystian
- Miejscowość: Kutno
- Garnek: LS2 FF370
Re: JAKIE OPONY ?
Na pewno zmieni to wygląd motocykla. Oczywiście na gorsze.
Re: JAKIE OPONY ?
Ludziska, szczególnie Ci bardziej doświadczeni w kwestii jednośladów, możecie wspomóc swoja wiedza? No nie chce być złośliwy ale na (moim zdaniem) banalne dla was pytanie dostałem dwie mijajace się z celem odpowiedzi...
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: JAKIE OPONY ?
Dlaczego chcesz założyć inny profil opony, niż zaleca producent ?
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
-
- Motocyklista
- Posty: 628
- Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
- Imię: Piotr
- Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
- Plecak: Ania
- Garnek: LS2
- Motocykl: BMW R 1100 RT
Re: JAKIE OPONY ?
Po pierwsze tak jak napisał cici021, zmieni to wygląd motocykla (moim zdaniem też na gorsze). Profil podniesie się o 13 mm.
Po drugie opona, którą masz okazję kupić jest z tego co widzę oponą diagonalną, porównaj ją z przednią, którą masz zamontowaną. Tutaj masz artykuł na temat różnic pomiędzy nimi: http://motogumy.pl/opony_motocyklowe_ra ... nalne.aspx
Co do tego jaką masz oponę z przodu, jeśli o chodzi o rzeźbę bieżnika, to nie ma za bardzo nic do rzeczy, natomiast ktoś tu wyżej pisał, że nie jest to chyba zgodne z prawem, jeśli masz jedną radialną i jedną diagonalną, aczkolwiek tego pewien nie jestem.
Nie wiem dlaczego piszesz, że odpowiedzi, które otrzymałeś nic nie wnoszą do tematu. Przecież wymiana na szerszą, to również większa wysokość (widziałem jakieś tam 150/70 itp.), chyba, ze zakładasz dużo niższy profil. Skoro nikt nie zastosował konkretnie podanego przez Ciebie rozmiaru, nie przetestował go, to niestety nikt Ci konkretnie nie odpowie. Niektórym takie zmiany odpowiadają, a niektórzy wręcz przeciwnie - narzekają.
Osobiście uważam, że jeśli motocykl służy do normalnej jazdy to wyższy profil nie powinien być problemem, ale proponuję zagłębić się bardziej w kwestię radialna - diagonalna i jak to reguluje prawo.
Po drugie opona, którą masz okazję kupić jest z tego co widzę oponą diagonalną, porównaj ją z przednią, którą masz zamontowaną. Tutaj masz artykuł na temat różnic pomiędzy nimi: http://motogumy.pl/opony_motocyklowe_ra ... nalne.aspx
Co do tego jaką masz oponę z przodu, jeśli o chodzi o rzeźbę bieżnika, to nie ma za bardzo nic do rzeczy, natomiast ktoś tu wyżej pisał, że nie jest to chyba zgodne z prawem, jeśli masz jedną radialną i jedną diagonalną, aczkolwiek tego pewien nie jestem.
Nie wiem dlaczego piszesz, że odpowiedzi, które otrzymałeś nic nie wnoszą do tematu. Przecież wymiana na szerszą, to również większa wysokość (widziałem jakieś tam 150/70 itp.), chyba, ze zakładasz dużo niższy profil. Skoro nikt nie zastosował konkretnie podanego przez Ciebie rozmiaru, nie przetestował go, to niestety nikt Ci konkretnie nie odpowie. Niektórym takie zmiany odpowiadają, a niektórzy wręcz przeciwnie - narzekają.
Osobiście uważam, że jeśli motocykl służy do normalnej jazdy to wyższy profil nie powinien być problemem, ale proponuję zagłębić się bardziej w kwestię radialna - diagonalna i jak to reguluje prawo.
-
- Motocyklista
- Posty: 161
- Rejestracja: 31 maja 2014, 14:49
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Cc B-100
- Garnek: HJC-HQ1
Re: JAKIE OPONY ?
ja mam z tyłu 150/70 a z przodu 110/80 przerobiłem błotnik i poprzez to, że przód wyżej to w zakrety wchodzi się jak na zalecanych oponkach Nie odczułem rpaktycznie róznicy, ludzie kótrzy piszą ze jak zmieni się tył na szersza to kolosalnie gorzej się skręca chyba nie podwyższali przodu, i moze temu takie odczucia
A jeżeli chodzi o stricte Twóje pytanie to musisz przetestować Ja się obawiałe, ale teraz nie żałuje, jeździ się elegancko i motocykl nie wygląda już jak skuter
A jeżeli chodzi o stricte Twóje pytanie to musisz przetestować Ja się obawiałe, ale teraz nie żałuje, jeździ się elegancko i motocykl nie wygląda już jak skuter