JAKIE OPONY ?

Wszystkie informacje związane z Kawasaki ER5

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Awatar użytkownika
radziorek15
Motocyklista
Posty: 550
Rejestracja: 10 lip 2011, 14:50
Imię: Radosław
Miejscowość: Białystok
Plecak: słowianka
Garnek: xr-1100 shoei
Numer GG: 9519818
Telefon: 693457668

Re: Które opony?

Post autor: radziorek15 »

Ja bym odradził shinko, już dla adama mówiłem, że michelin dobre oponki robi
er-5 + SV650S
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
seba010
Motocyklista
Posty: 109
Rejestracja: 09 cze 2011, 22:26
Imię: Włodek
Miejscowość: Grójec
Plecak: Kasia
Garnek: AGV K-3
Telefon: 791283074

Re: Które opony?

Post autor: seba010 »

Radialki bierz.
Motocykle wciągają jak woźny ćwiartkę.
Awatar użytkownika
Jezyk
Rowerzysta
Posty: 24
Rejestracja: 28 lut 2013, 20:37
Miejscowość: Marki

Re: Które opony?

Post autor: Jezyk »

Awatar użytkownika
toble
Rowerzysta
Posty: 22
Rejestracja: 11 sie 2011, 21:00
Imię: Jarek
Miejscowość: Biała Piska
Plecak: Znajomi
Garnek: AGV K-3
Numer GG: 5712017

Re: Które opony?

Post autor: toble »

Cy weźmiesz Michelin Pilot Street Radial czy Metzeler Lasertec a nawet Heidenau to będziesz i tak zadowolony. Bierz pilotki i będzie git :D
"Trzeba życie dobrze przeżyć, bo jest tylko jedno..."
Kawasaki Er5 ---> Honda CB600F
Awatar użytkownika
Miłosz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1303
Rejestracja: 29 kwie 2011, 22:57
Imię: Miłosz
Miejscowość: Plewiska/Poznań
Plecak: Monika
Garnek: HJC
Numer GG: 3369519
Motocykl: Gsf 1200N K5

Re: JAKIE OPONY ?

Post autor: Miłosz »

Przerzuciłem do największego tematu - prośba, wszystkie pyt. dot. kupna opon umieszczajcie tutaj, bo inaczej będziemy mieli tyle "temacików" po 5 postów, że nowym zwłaszcza użytkownikom ciężko będzie cokolwiek znaleźć. Dzięki
Awatar użytkownika
lupus
Motorowerzysta
Posty: 59
Rejestracja: 22 kwie 2011, 12:06
Miejscowość: Opole

Re: JAKIE OPONY ?

Post autor: lupus »

Też muszę kupić oponę do przodu - czytam i czytam i nie mogę się zdecydować. Za dużo tego do wyboru, byłyby dwie, jedna do przodu druga do tyłu i po problemie a tak człowiek siedzi i się zastanawia Michelin, Metzeler, Pirelli, Heidenau, itd. radialne diagonalne. :wall: Do bani
Homo homini lupus (est)
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: JAKIE OPONY ?

Post autor: DeFi »

Ja się zdecydowałem na Michała i nie żałuję. Teraz przy następnej wymianie nie będę się zastanawiał. Co najwyżej nad modelem (np. Pilot Road 1/2/3, ale na to wystarczy spojrzenie w zawartość portfela :lol: )
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
keteiz1
Oldmotocyklista
Posty: 544
Rejestracja: 29 sty 2011, 11:15
Imię: Krzysztof
Miejscowość: krk
Lokalizacja: Mazowsze

Re: JAKIE OPONY ?

Post autor: keteiz1 »

Z przodu od dwóch sezonów mam Continental ContiForce . Jak na mój gust idealna, poza ceną. Wtedy 370,-.Z tyłu czwarty :!: sezon Michał- Pilot. Ma jeszcze 3 mm. na grzbiecie rowka, ale jest kwadratowa i to ją kwalifikuje do wymiany. Do Dzióbka jeszcze da radę, ale na Rumunię musi być nówka. Fachowcy twierdzą że dobrze jest gdy oba kapcie są tej samej firmy. Więc idąc tym tropem wpadła mi w oko Continental Conti Twist. I nadziwić się nie mogłem że taka cena. Tylko że ma ona homologację SM - Super Moto. Myślę sobie przeca mam super moto ;) Ale nie bo to super moto to lekkie moto do 250 cm. :? Zakładając taką oponę nie daj bóg jak coś się stanie ubezpieczyciel nie wypłaca, a o własnym ryzyku już nie wspomnę. I tak badam rynek i zastanawiam się, właściwie już prawie pewnik, nad Continental ContiGo - 370,- zl. Dużo ale jak coś jest tanie to jest do dupy. Są jeszcze oponki Continental Twist- bez oznacznika SM ale nie wiem czy po prostu specjalnie nie piszą że to SM czy może mają one homologację powyżej 500cm. No tu już cena +- 250,-. Moje zdanie jest takie że na kapciach się nie oszczędza. Wiem że powyżej 350,- to boli ale w tej cenie to już są opony.
Awatar użytkownika
wwitek123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 322
Rejestracja: 30 paź 2010, 08:33
Imię: Wojtek
Miejscowość: Kraśnik
Plecak: Nie potrzebuje obciążenia
Garnek: Nolan N86 N-COM
Numer GG: 8024325
Motocykl: Yamaha TDM 900 '02
Kontakt:

Re: JAKIE OPONY ?

Post autor: wwitek123 »

DUNLOP SPORTMAX QUALIFIER i na mokrym asfalcie jest "prawie" tak samo jak na suchym :brumm: :D Ale ta cena....
Miej wyjebane, a będzie Ci dane.
Awatar użytkownika
DeadlY
Podawacz śrubek
Posty: 3
Rejestracja: 15 cze 2013, 22:56
Imię: Bartek
Miejscowość: Elbląg

Re: JAKIE OPONY ?

Post autor: DeadlY »

keteiz1 pisze:Z przodu od dwóch sezonów mam Continental ContiForce....Fachowcy twierdzą że dobrze jest gdy oba kapcie są tej samej firmy. Więc idąc tym tropem wpadła mi w oko Continental Conti Twist
Lepiej idz do innych fachowców - ten sam model, a nie firme. Najgorsze co można zrobić to zmieszać opone diagonalną z radialną. Conti Twist to opona do skuterów. ContiForce jest w rozmiarze 120/70 17 czyli masz za szeroka i o złym indeksie nośności zapewne.
keteiz1 pisze:Dużo ale jak coś jest tanie to jest do dupy.
To bardzo interesujące. Kawasaki są tanie...
keteiz1 pisze: czy może mają one homologację powyżej 500cm.
Nie istnieje nic takiego
keteiz1 pisze:Wiem że powyżej 350,- to boli ale w tej cenie to już są opony.
Kolego nie chce być niegrzeczny, ale jak przeczytałem cały post to mnei zabolało.

Zapamiętaj sobie kilka rzeczy:
1. Opony czy to motocyklowe czy samochodowe kupuje się odnośnie zastosowania. Jak jezdzisz w terenie to bierzesz terenowe, jak na asfalcie to szosowe. Mam wrazenie, że tobie są potrzebne turystyki, które przetrwają jak najdłużej.
2. Rozmiar opony dobiera się według wskazań producenta pojazdu. Czyli jeśli masz 110/70 17 to się tego trzymaj, a eksperymentują niech osobby które naprawde mają pojęcie - i to tez nie ma sensu bo ktoś wiedział co robi projektując takie opony a nie inne.
3. Z indeksów najważniejszy jest indeks nośności i ma być dokładnie taki jak założył producent pojazdu. Ma to związek z pracą zawieszenia co się przekłada na przyczepność. Indeks prędkości jest mniej ważny i dobrze żeby był co najmniej taki jak zaleca producent - jak jest wyższy nie ma to żadnego znaczenia.
4. Opony motocyklowe winny być takie same z tyłu i przodu (z tego co pamiętam prawo nawet zabrania zakladania na jednym moto opony diagonalnej i radialnej) i ma to wpływ na zachowanie motocykla. Można zapewne dobrać podobne opony różnych producentów, ale to nie ma za bardzo sensu i jest utrudnione ponieważ najważniejszych rzeczy nie ma na oponach - mianowicie ich twardości - i te informacje są stosunkowo trudno dostępne.
5. Jeśli myślisz, że wyznacznikiem jakości jest tylko cena to powinieneś kupować opony przykładowo michelin pilot active z najdroższej aukcji, bo te z tańszej bedą gorsze. Podstawowym wyznacznikiem jakości jest ich stan - czyli nowe lub uzywane. Nowe są lepsze - nie chce sie rozpisywać ale jest dużo powodów. Nowe Shinko bedą duzo lepsze niz zjechane Michały czy Pirelki. Nie ma sensu wywalić kupy kasy na cos z czego i tak nie skorzystasz. Opony się sprawdzą najlepiej jak je dobierzesz do stylu jazdy (bez oszukiwania siebie samego) i miejsc w których bedą używane.
ODPOWIEDZ