Dobre rady z doświadczenia.
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
-
- Oldmotocyklista
- Posty: 544
- Rejestracja: 29 sty 2011, 11:15
- Imię: Krzysztof
- Miejscowość: krk
- Lokalizacja: Mazowsze
Dobre rady z doświadczenia.
Może pierwszy temat dla niektórych użytkowników to oczywistość, ale wielu może o tym nie wiedzieć. W er5 kran paliwa ma trzy pozycję: ON,PRI, REV. I głównie należy zwracać uwagę na PRI. Jest to pozycja przejściowa by w momencie gdy skończy się paliwo przeskoczenie jej spowodowało natychmiastowe, bezpośrednie uzupełnienie paliwa w gażnikach. Kran w pozycji PRI nie powinien przebywać dłużej jak 1-3 sek. Dłuższe pozostawienie kranu w pozycji PRI spowoduje zalanie paliwem gażnika a nawet silnika z wydechem włącznie. Zalanie gażnika to w konsekwencji odmoczenie się powstałych w czasie eksploatacji złogów i zablokowanie dysz. W skrajnych przypadka odpalenie na dłużej zalanego silnika może doprowadzić do pożaru. Wiem co piszę bo mam z tym motocyklem do czynienia ~ 10 lat. PAMIĘTAJMY - PRI 1-3 sek jako przejście na rezerwę.
- Dabrus
- Motocyklista
- Posty: 120
- Rejestracja: 04 sty 2011, 14:05
- Miejscowość: Szczecin, Myślibórz
- Lokalizacja: Szczecin, Myślibórz
Re: Dobre rady z doświadczenia.
To ja się wypowiem na temat czujnika nóżki bocznej, bo krwi mi napsuła co nie miara;) Kawasaki ER-5 posiada czujnik bocznej nóżki, który odcina zapłon gdy nóżka jest wysunięta. Zapobiega to jeździe z wysuniętą nóżka, co może skończyć się tragicznie. Ale czujnik ten ma skłonność do zabrudzeń. Zdarza się, zwłaszcza po zimowaniu, że motocykl gaśnie przy próbie ruszenia, tak jakby boczna nóżka była wysunięta. Nie panikować, postawić motocykl na centralnej nóżce i wyczyścić czujnik (ja zdjąłem tą gumową osłonkę i wypsikałem WD40). Sprawdzić czy czujnik łatwo się wsuwa do środka i czy samoistnie się wysuwa. Gdy pierwszy raz spotkałem się z tym problemem nie wiedziałem co się dzieje. Motocykl ładnie odpala, wrzucam jedynkę, chcę ruszyć - i lipa, gaśnie;)
Re: Dobre rady z doświadczenia.
Do użytkownika Keteiz1:
Rozumiem że przy odpalaniu wiosną (komory w gaźniku mam puste) ustawić PRI na 3 sek. tylko?? zdążą się napełnić?? z reguły ludzie piszą by czekać 10-60sekund...
Rozumiem że przy odpalaniu wiosną (komory w gaźniku mam puste) ustawić PRI na 3 sek. tylko?? zdążą się napełnić?? z reguły ludzie piszą by czekać 10-60sekund...
-
- Podawacz śrubek
- Posty: 13
- Rejestracja: 01 lis 2010, 11:39
- Miejscowość: Poznań
- Numer GG: 2018324
- Lokalizacja: Poznań
Re: Dobre rady z doświadczenia.
Dobrze wiedzieć, ja Kawe zawsze zostawiam na położeniu PRI i nigdy nie miałem z tym problemu. Według mnie jest to poprostu zamknięcie kranika. Zawsze tak zostawiam.
Re: Dobre rady z doświadczenia.
z tego co wiem PRI służy TYLKO do zalania gaźników i na pewno to nie jest zamknięcie kranika.(kranik jest podciśnieniowy i nie ma w nim opcji zamykania-zamyka się sam gdy silnik gaśnie). Pytanie brzmi ile może czasu upłynąć aby zapełnić gaźniki na PRI?
- UncleKlaus
- Motocyklista
- Posty: 179
- Rejestracja: 10 mar 2011, 17:38
- Imię: Michał
- Miejscowość: Kraków
Re: Dobre rady z doświadczenia.
Dołączam się do pytania - keteiz1, podpowiesz coś?Sprinter pisze:Pytanie brzmi ile może czasu upłynąć aby zapełnić gaźniki na PRI?
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Dobre rady z doświadczenia.
Sądzę, że nie ma znaczenia, jak długo kranik jest w pozycji PRI. Ostatecznie to zaworki iglicowe odcinają dopływ paliwa. Jeżeli masz nieszczelne zaworki to ci zaleje silnik. W przeciwnym wypadku nic się nie stanie. Ja po kupnie moto miałem ustawioną pozycję PRI przez jakieś 3-4 dni i nie zalało silnika.
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
- Lish
- Klubowicz
- Posty: 957
- Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:56
- Imię: Karol
- Miejscowość: Piaseczno
- Plecak: Kiti
- Garnek: biały
- Telefon: 500366623
- Motocykl: fzs600 pies
- Kontakt:
Re: Dobre rady z doświadczenia.
Czyli jak się powinno ustawiać ten kranik? przed odpaleniem na pri a po 3 sek na on ? a kiedy rev ?
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Dobre rady z doświadczenia.
jeżeli spuszczałeś paliwo z gaźników i masz sprawne zaworki iglicowe, to możesz przełączyć na PRI na dowolny czas wg uznania.
Jeżeli nie spuszczałeś paliwa z gaźników to nie potrzeba ustawiać na PRI, wystarczy ON.
RES to pozycja rezerwy. Przełączasz na nią gdy poziom paliwa zejdzie to takiego, że pompa nie może już zaciągać paliwa w zbiorniku.
Jeżeli nie spuszczałeś paliwa z gaźników to nie potrzeba ustawiać na PRI, wystarczy ON.
RES to pozycja rezerwy. Przełączasz na nią gdy poziom paliwa zejdzie to takiego, że pompa nie może już zaciągać paliwa w zbiorniku.
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
-
- Podawacz śrubek
- Posty: 13
- Rejestracja: 24 lut 2011, 21:08
- Miejscowość: antwerpen/krasnik
- Plecak: żona kamila
- Numer GG: 9124329
- Lokalizacja: antwerpen/krasnik
Re: Dobre rady z doświadczenia.
a nie mozna ustawic na rev i tak caly czas jezdzic i nic nie przestawiac