Dobre rady z doświadczenia.

Wszystkie informacje związane z Kawasaki ER5

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

keteiz1
Oldmotocyklista
Posty: 544
Rejestracja: 29 sty 2011, 11:15
Imię: Krzysztof
Miejscowość: krk
Lokalizacja: Mazowsze

Dobre rady z doświadczenia.

Post autor: keteiz1 »

Może pierwszy temat dla niektórych użytkowników to oczywistość, ale wielu może o tym nie wiedzieć. W er5 kran paliwa ma trzy pozycję: ON,PRI, REV. I głównie należy zwracać uwagę na PRI. Jest to pozycja przejściowa by w momencie gdy skończy się paliwo przeskoczenie jej spowodowało natychmiastowe, bezpośrednie uzupełnienie paliwa w gażnikach. Kran w pozycji PRI nie powinien przebywać dłużej jak 1-3 sek. Dłuższe pozostawienie kranu w pozycji PRI spowoduje zalanie paliwem gażnika a nawet silnika z wydechem włącznie. Zalanie gażnika to w konsekwencji odmoczenie się powstałych w czasie eksploatacji złogów i zablokowanie dysz. W skrajnych przypadka odpalenie na dłużej zalanego silnika może doprowadzić do pożaru. Wiem co piszę bo mam z tym motocyklem do czynienia ~ 10 lat. PAMIĘTAJMY - PRI 1-3 sek jako przejście na rezerwę.
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
Dabrus
Motocyklista
Posty: 120
Rejestracja: 04 sty 2011, 14:05
Miejscowość: Szczecin, Myślibórz
Lokalizacja: Szczecin, Myślibórz

Re: Dobre rady z doświadczenia.

Post autor: Dabrus »

To ja się wypowiem na temat czujnika nóżki bocznej, bo krwi mi napsuła co nie miara;) Kawasaki ER-5 posiada czujnik bocznej nóżki, który odcina zapłon gdy nóżka jest wysunięta. Zapobiega to jeździe z wysuniętą nóżka, co może skończyć się tragicznie. Ale czujnik ten ma skłonność do zabrudzeń. Zdarza się, zwłaszcza po zimowaniu, że motocykl gaśnie przy próbie ruszenia, tak jakby boczna nóżka była wysunięta. Nie panikować, postawić motocykl na centralnej nóżce i wyczyścić czujnik (ja zdjąłem tą gumową osłonkę i wypsikałem WD40). Sprawdzić czy czujnik łatwo się wsuwa do środka i czy samoistnie się wysuwa. Gdy pierwszy raz spotkałem się z tym problemem nie wiedziałem co się dzieje. Motocykl ładnie odpala, wrzucam jedynkę, chcę ruszyć - i lipa, gaśnie;)
Awatar użytkownika
Sprinter
Motocyklista
Posty: 105
Rejestracja: 30 sty 2011, 12:56
Miejscowość: Częstochowa

Re: Dobre rady z doświadczenia.

Post autor: Sprinter »

Do użytkownika Keteiz1:
Rozumiem że przy odpalaniu wiosną (komory w gaźniku mam puste) ustawić PRI na 3 sek. tylko?? zdążą się napełnić?? z reguły ludzie piszą by czekać 10-60sekund...
kenio92
Podawacz śrubek
Posty: 13
Rejestracja: 01 lis 2010, 11:39
Miejscowość: Poznań
Numer GG: 2018324
Lokalizacja: Poznań

Re: Dobre rady z doświadczenia.

Post autor: kenio92 »

Dobrze wiedzieć, ja Kawe zawsze zostawiam na położeniu PRI i nigdy nie miałem z tym problemu. Według mnie jest to poprostu zamknięcie kranika. Zawsze tak zostawiam.
Awatar użytkownika
Sprinter
Motocyklista
Posty: 105
Rejestracja: 30 sty 2011, 12:56
Miejscowość: Częstochowa

Re: Dobre rady z doświadczenia.

Post autor: Sprinter »

z tego co wiem PRI służy TYLKO do zalania gaźników i na pewno to nie jest zamknięcie kranika.(kranik jest podciśnieniowy i nie ma w nim opcji zamykania-zamyka się sam gdy silnik gaśnie). Pytanie brzmi ile może czasu upłynąć aby zapełnić gaźniki na PRI?
Awatar użytkownika
UncleKlaus
Motocyklista
Posty: 179
Rejestracja: 10 mar 2011, 17:38
Imię: Michał
Miejscowość: Kraków

Re: Dobre rady z doświadczenia.

Post autor: UncleKlaus »

Sprinter pisze:Pytanie brzmi ile może czasu upłynąć aby zapełnić gaźniki na PRI?
Dołączam się do pytania - keteiz1, podpowiesz coś?
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Dobre rady z doświadczenia.

Post autor: DeFi »

Sądzę, że nie ma znaczenia, jak długo kranik jest w pozycji PRI. Ostatecznie to zaworki iglicowe odcinają dopływ paliwa. Jeżeli masz nieszczelne zaworki to ci zaleje silnik. W przeciwnym wypadku nic się nie stanie. Ja po kupnie moto miałem ustawioną pozycję PRI przez jakieś 3-4 dni i nie zalało silnika.
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Awatar użytkownika
Lish
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 957
Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:56
Imię: Karol
Miejscowość: Piaseczno
Plecak: Kiti
Garnek: biały
Telefon: 500366623
Motocykl: fzs600 pies
Kontakt:

Re: Dobre rady z doświadczenia.

Post autor: Lish »

Czyli jak się powinno ustawiać ten kranik? przed odpaleniem na pri a po 3 sek na on ? a kiedy rev ?
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Dobre rady z doświadczenia.

Post autor: DeFi »

jeżeli spuszczałeś paliwo z gaźników i masz sprawne zaworki iglicowe, to możesz przełączyć na PRI na dowolny czas wg uznania.
Jeżeli nie spuszczałeś paliwa z gaźników to nie potrzeba ustawiać na PRI, wystarczy ON.
RES to pozycja rezerwy. Przełączasz na nią gdy poziom paliwa zejdzie to takiego, że pompa nie może już zaciągać paliwa w zbiorniku.
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
italiano16
Podawacz śrubek
Posty: 13
Rejestracja: 24 lut 2011, 21:08
Miejscowość: antwerpen/krasnik
Plecak: żona kamila
Numer GG: 9124329
Lokalizacja: antwerpen/krasnik

Re: Dobre rady z doświadczenia.

Post autor: italiano16 »

a nie mozna ustawic na rev i tak caly czas jezdzic i nic nie przestawiac
ODPOWIEDZ