DeFi pisze:Ja mam świeży olej z przebiegiem 1000 km (sam zmieniałem na zimę) i jest czarniutki (spuszczany przy wymianie sprzęgła), więc barwą bym się nie przejmował
zaobserwowałem, olej po kilkuset kilometrach wygląda jakby przepracował 10 tys....
nie ma co panikować, zwlaszcza kiedy wiemy dokładnie ile km zrobiliśmy na swoim oleju.
J
moj olej po 1500km tez stal sie czarny, lecz mnie to nie martwi w samochodzie tez mam zawsze czarny i raczej odstepstwa od tego koloru sa dla mnie anomalia
Pamiętajcie by po przełączeniu kranika na RES i późniejszym tankowaniu zmienić z powrotem na ON, bo moto będzie żarło paliwo jak głupie.
Dzisiaj tankowałem 8 litrów i przejechałem ok 90 km i znowu prawie rezerwa.
Dopiero pod koniec podróży zauważyłem że mam ustawione na RES, bo coś za szybko mi wskaźnik paliwa spadał
A jaki ma to wpływ na spalanie????? Bo mi się wydaje, że przełączenie kranika na RES uruchamia jedynie rezerwę czyli 3 litry paliwa które w ustawieniu na ON jest nie dostępna. Reasumując jeżeli masz ustawienie ON i przy pojemności zbiornika 16 l. masz do dyspozycji 13 l. Po przełączeniu na RES całe 16 l. I nie widzę tu związku ze spalaniem motocykla. Chyba, że się mylę????
Na ON paliwo jest zaciągane podciśnieniowo, na RES oraz PRI paliwo przelatuje przez kranik bez oporu. Wtedy spalanie zależy od stanu zaworków iglicowych
Nie spotkałem się jeszcze z podobną teorią co do jazdy na rezerwy. Zawsze mi się wydawało, że jest tak jak pisze bua_krk. Ale również jeśli się mylę, proszę o sprostowanie
Hm.. moze sie myle i to wina malo dokladnego wskaznika paliwa ale jak kupilem motocykl to mialem ustawiony kranik na rezerwe, po zatankowaniu do pelna nie przejechalem zbyt wiele km. ( no moze ponad setka byla, rozlozona na krotkie odcinki i na kilka dni) a wskazowka dosc szybko uciekala w lewa strone, nienaturalnie szybko. Dopiero jak przeczytalem w ktoryms z tematow zeby jezdzic na ON to przestawilem. Ciezko powiedziec jakie wtedy mialem spalanie, obecnie mam ok 6. ale mam wrazenie ze wtedy poszlo wiecej. Myslalem ze to przez ten malo dokladny wskaznik, ale jak teraz poruszyliscie ten temat to mysle ze to mogla byc ta przyczyna.
wskazówka wg mojej opinii nie wskazuje dokładnie. Ja się kieruję ilością wlanego paliwa i przejechanymi kilometrami. A jak przełączam na rezerwe to już na najbliższą stację...
DeFi - chyba się mylisz. Grawitacyjnie paliwo leci tylko na pozycji PRI. A na ON i RES jest zasysane podcisnieniowo.
Tylko PRI jest grawitacyjne, ON i RES różnią się tylko "wysokością" zasysania paliwa z baku.
I nie ma absolutnie żadnej różnicy w spalaniu między ON i RES.