Dobre rady z doświadczenia.

Wszystkie informacje związane z Kawasaki ER5

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Awatar użytkownika
radunc
Rowerzysta
Posty: 35
Rejestracja: 11 mar 2011, 11:30
Imię: Jacek
Miejscowość: Konin

Re: Dobre rady z doświadczenia.

Post autor: radunc »

DeFi pisze:Ja mam świeży olej z przebiegiem 1000 km (sam zmieniałem na zimę) i jest czarniutki (spuszczany przy wymianie sprzęgła), więc barwą bym się nie przejmował
zaobserwowałem, olej po kilkuset kilometrach wygląda jakby przepracował 10 tys.... :)
nie ma co panikować, zwlaszcza kiedy wiemy dokładnie ile km zrobiliśmy na swoim oleju.
J
Jacek Radunc
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
OloK
Motocyklista
Posty: 575
Rejestracja: 27 cze 2010, 22:49
Imię: Aleksander
Miejscowość: Złotoryja
Plecak: Brak :)
Garnek: AGV K-3
Numer GG: 7525884
Lokalizacja: Złotoryja
Kontakt:

Re: Dobre rady z doświadczenia.

Post autor: OloK »

moj olej po 1500km tez stal sie czarny, lecz mnie to nie martwi w samochodzie tez mam zawsze czarny :P i raczej odstepstwa od tego koloru sa dla mnie anomalia :P
Komar 2350 -> Piaggio Zip -> Suzukia Katana -> Kawasaki ER-5 -> ....
Galeria
Szczęka
Motorowerzysta
Posty: 77
Rejestracja: 13 lis 2010, 06:43

Re: Dobre rady z doświadczenia.

Post autor: Szczęka »

To znak, że olej dobrze pełni swoją funkcję, wszak jedną z nich jest utrzymanie wnętrza silnika w czystości.
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Dobre rady z doświadczenia.

Post autor: DeFi »

Pamiętajcie by po przełączeniu kranika na RES i późniejszym tankowaniu zmienić z powrotem na ON, bo moto będzie żarło paliwo jak głupie.
Dzisiaj tankowałem 8 litrów i przejechałem ok 90 km i znowu prawie rezerwa.
Dopiero pod koniec podróży zauważyłem że mam ustawione na RES, bo coś za szybko mi wskaźnik paliwa spadał :)
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
bua_krk
Rowerzysta
Posty: 15
Rejestracja: 02 mar 2011, 14:44
Miejscowość: Kraków
Lokalizacja: Kraków

Re: Dobre rady z doświadczenia.

Post autor: bua_krk »

A jaki ma to wpływ na spalanie????? Bo mi się wydaje, że przełączenie kranika na RES uruchamia jedynie rezerwę czyli 3 litry paliwa które w ustawieniu na ON jest nie dostępna. Reasumując jeżeli masz ustawienie ON i przy pojemności zbiornika 16 l. masz do dyspozycji 13 l. Po przełączeniu na RES całe 16 l. I nie widzę tu związku ze spalaniem motocykla. Chyba, że się mylę????
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Dobre rady z doświadczenia.

Post autor: DeFi »

Na ON paliwo jest zaciągane podciśnieniowo, na RES oraz PRI paliwo przelatuje przez kranik bez oporu. Wtedy spalanie zależy od stanu zaworków iglicowych :)
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Awatar użytkownika
alfredo
Motorowerzysta
Posty: 53
Rejestracja: 14 wrz 2010, 20:47
Miejscowość: Olkusz
Lokalizacja: Krzeszowice
Kontakt:

Re: Dobre rady z doświadczenia.

Post autor: alfredo »

Nie spotkałem się jeszcze z podobną teorią co do jazdy na rezerwy. Zawsze mi się wydawało, że jest tak jak pisze bua_krk. Ale również jeśli się mylę, proszę o sprostowanie :)
Awatar użytkownika
K021
Motocyklista
Posty: 325
Rejestracja: 24 mar 2011, 21:23
Imię: Konrad
Miejscowość: Ostrów Maz/Wawa
Garnek: Shoei XR-1100
Skype: k0210l
Numer GG: 3051259
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dobre rady z doświadczenia.

Post autor: K021 »

Hm.. moze sie myle i to wina malo dokladnego wskaznika paliwa ale jak kupilem motocykl to mialem ustawiony kranik na rezerwe, po zatankowaniu do pelna nie przejechalem zbyt wiele km. ( no moze ponad setka byla, rozlozona na krotkie odcinki i na kilka dni) a wskazowka dosc szybko uciekala w lewa strone, nienaturalnie szybko. Dopiero jak przeczytalem w ktoryms z tematow zeby jezdzic na ON to przestawilem. Ciezko powiedziec jakie wtedy mialem spalanie, obecnie mam ok 6. ale mam wrazenie ze wtedy poszlo wiecej. Myslalem ze to przez ten malo dokladny wskaznik, ale jak teraz poruszyliscie ten temat to mysle ze to mogla byc ta przyczyna.
Awatar użytkownika
Lish
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 957
Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:56
Imię: Karol
Miejscowość: Piaseczno
Plecak: Kiti
Garnek: biały
Telefon: 500366623
Motocykl: fzs600 pies
Kontakt:

Re: Dobre rady z doświadczenia.

Post autor: Lish »

wskazówka wg mojej opinii nie wskazuje dokładnie. Ja się kieruję ilością wlanego paliwa i przejechanymi kilometrami. A jak przełączam na rezerwe to już na najbliższą stację...

DeFi - chyba się mylisz. Grawitacyjnie paliwo leci tylko na pozycji PRI. A na ON i RES jest zasysane podcisnieniowo.
Awatar użytkownika
demon250891
Motorowerzysta
Posty: 73
Rejestracja: 08 maja 2011, 12:08
Imię: Adrian
Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Garnek: S650 Shark
Numer GG: 388784

Re: Dobre rady z doświadczenia.

Post autor: demon250891 »

Tylko PRI jest grawitacyjne, ON i RES różnią się tylko "wysokością" zasysania paliwa z baku.
I nie ma absolutnie żadnej różnicy w spalaniu między ON i RES.
ODPOWIEDZ