Strona 5 z 9

Re: Dlaczego ER-ka ?

: 27 sty 2013, 22:33
autor: pioter300
Dla mnie erka to jest pierwsze moto. Wcześniej jeździłem tyle co na kursie czyli 20 godz. Trochę miałem obawy bo większa pojemność, masa, osiągi niż w motocyklu z kursu (125 i 250). Ale po pierwszych godzinach stwierdziłem, że nie ma się czego obawiać.
Jeśli chodzi o mechanikę to jestem zielony. Z tego co widzę moto jest dość proste w obsłudze. Co prawda synchronizacji gaźników czy regulacji luzów zaworowych to się póki co nie podejmę, ale wymiana płynu chłodniczego czy oleju to łatwizna.

Re: Dlaczego ER-ka ?

: 27 sty 2013, 22:38
autor: BeatA
to cenne informacje. ja już prowadziłam 500 i raz 600 (na 600 miałam poważną glebę). Przez wypadek oczywiście przewiduje najgorsze wiec 500ccm to dobry pomysł. rzecz w tym ze Er 5 to sa starsze mtocykle. od bodajże 2006 nieprodukowane. jak jest z czesciami i serwisem?

Re: Dlaczego ER-ka ?

: 27 sty 2013, 22:54
autor: seba010
Części jest pod dostatkiem i to w przystępnych cenach. Najdroższe są zegary nie wiem czemu? Dużo zamienników tarcze kupiłem za 350 oryginał ponad 1tyś a to tylko jedna tarcza w horneciku 2-wie i 4-ry gary rosną ceny synchronizacji, regulacji zaworów, świec itp. Dużo rzeczy można zrobić samem jak zawory, wymiana łożyska główki ramy, napędu na forum są instrukcje a jak by coś zawsze ktoś pomoże.

Re: Dlaczego ER-ka ?

: 27 sty 2013, 22:56
autor: BeatA
pewnie będę nieźle katować ten motocykl na początku... musze brac pod uwagę częste wizyty u mechanika... ok dzieki za informacje.

Re: Dlaczego ER-ka ?

: 27 sty 2013, 23:52
autor: DeFi
*Seba, zegary są najdroższe bo lecą jako pierwsze nawet przy lekkiej glebie.

*BeatA, możesz się również rozejrzeć za Hondą CBF 600 albo ER-6, jeżeli boisz się o starość ER-5. Ale ceny będą dużo wyższe :)

Re: Dlaczego ER-ka ?

: 28 sty 2013, 00:00
autor: BeatA
ok. nie ma co panikować tylko trzeba "przymierzyć"...

Re: Dlaczego ER-ka ?

: 28 sty 2013, 00:23
autor: pawwel
Generalnie jeśli środki na moto są strasznie ograniczone to zainteresuj się lepiej mniejszą pojemnością... co by nie mówić w zdecydowanej większości przypadków mniejsza pojemność = mniejsze koszty eksploatacji... nie mówię nawet o paliwie, ale zwykłe części eksploatacyjne - klocki, tarcze, opony itp.
I pamiętaj kupno motocykla to dopiero początek wydatków ;)
W każdy pierwszy czwartek miesiąca spotykamy się w Pochwale Niekonsekwencji na Ochocie ;)

Re: Dlaczego ER-ka ?

: 28 sty 2013, 00:37
autor: radziorek15
500 będzie tańsze od większości 600: Jedna tarcza zamiast dwóch, 2 świece zamiast 4, tańsze regulacje gaźników i zaworów, mniejsze opony, mniejsze spalanie. Do tego kilkuletnie motocykle mają dosyć tanie części w porównaniu do modeli będących krótko na rynku. Do tego prosta mechanika pozostałych elementów, czyni er-5 bardzo tanim w eksploatacji motocyklem, a do tego dość dynamicznym jak na początek.

Re: Dlaczego ER-ka ?

: 28 sty 2013, 00:51
autor: Corr
Ja po pierwszym sezonie wydałem na wszystko(z ciuchami) 10k (sam motocykl 5000zł), z tym, że nie dużo przejechałem i wszystko robię sam(zawory, gaźniki, olej i uszczelniacze w lagach) pomimo, że jestem kompletnym laikiem z mechaniki to dzięki internetowi wszystko się udało zrobić bez mechanika, a to spora oszczędność. Więc rady powyżej żeby mieć zapas na utrzymanie moto są bardzo cenne.

Co do silnika to ciężko powiedzieć, montowany też w en500, gpz500(może w czymś jeszcze) więc wydaje mi się, że kawasaki uważało go za udaną konstrukcję, no i to, że był tak popularny zwiększa ilość dostępnych części (ale to sie tyczy wszystkich 500 nie tylko er5).

Ps oglądanie dziesiątek ogłoszeń motocykli w necie w ogóle nie przybliża Cię do kupna własnego. Poczytać żeby się orientować mniej więcej, zabrać kogoś z doświadczeniem i oglądać na żywo. W przypadku pierwszego moto ważniejsza jest mechanika niż wygląd bo to drugie łatwo zepsuć :lol:

Re: Dlaczego ER-ka ?

: 11 mar 2013, 22:09
autor: Blazej
Mnie szczerze mówiąc do ER-ki zachęcił kuzyn, który chwalił ja z każdej strony. Oglądałem na allegro CB500, GS500 i ER-5, wizualnie najbardziej podobała mi się Kawa. Dzisiaj tego nie żałuję i jestem z niej na prawdę zadowolony, prowadzi się świetnie, wygląda fajnie, przycisnąć można i ogólnie wszystko gra :)