Dlaczego ER-ka ?
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
- pioter300
- Motocyklista
- Posty: 151
- Rejestracja: 01 lip 2012, 12:39
- Imię: Piotr
- Miejscowość: Wa-wa/Piaseczno
- Garnek: SHARK S900
Re: Dlaczego ER-ka ?
Dla mnie erka to jest pierwsze moto. Wcześniej jeździłem tyle co na kursie czyli 20 godz. Trochę miałem obawy bo większa pojemność, masa, osiągi niż w motocyklu z kursu (125 i 250). Ale po pierwszych godzinach stwierdziłem, że nie ma się czego obawiać.
Jeśli chodzi o mechanikę to jestem zielony. Z tego co widzę moto jest dość proste w obsłudze. Co prawda synchronizacji gaźników czy regulacji luzów zaworowych to się póki co nie podejmę, ale wymiana płynu chłodniczego czy oleju to łatwizna.
Jeśli chodzi o mechanikę to jestem zielony. Z tego co widzę moto jest dość proste w obsłudze. Co prawda synchronizacji gaźników czy regulacji luzów zaworowych to się póki co nie podejmę, ale wymiana płynu chłodniczego czy oleju to łatwizna.
Jestem bardzo początkujący więc proszę nie dziwić się niektórymi moimi pytaniami.
Pierwsze moto, pierwsze godziny jazdy i pierwszy kontakt z mechaniką.
Pierwsze moto, pierwsze godziny jazdy i pierwszy kontakt z mechaniką.
- BeatA
- Podawacz śrubek
- Posty: 11
- Rejestracja: 12 sty 2013, 18:54
- Imię: Beata
- Miejscowość: Warszawa
- Plecak: anoł albo diabeł stróż
- Garnek: Shark
Re: Dlaczego ER-ka ?
to cenne informacje. ja już prowadziłam 500 i raz 600 (na 600 miałam poważną glebę). Przez wypadek oczywiście przewiduje najgorsze wiec 500ccm to dobry pomysł. rzecz w tym ze Er 5 to sa starsze mtocykle. od bodajże 2006 nieprodukowane. jak jest z czesciami i serwisem?
-
- Motocyklista
- Posty: 109
- Rejestracja: 09 cze 2011, 22:26
- Imię: Włodek
- Miejscowość: Grójec
- Plecak: Kasia
- Garnek: AGV K-3
- Telefon: 791283074
Re: Dlaczego ER-ka ?
Części jest pod dostatkiem i to w przystępnych cenach. Najdroższe są zegary nie wiem czemu? Dużo zamienników tarcze kupiłem za 350 oryginał ponad 1tyś a to tylko jedna tarcza w horneciku 2-wie i 4-ry gary rosną ceny synchronizacji, regulacji zaworów, świec itp. Dużo rzeczy można zrobić samem jak zawory, wymiana łożyska główki ramy, napędu na forum są instrukcje a jak by coś zawsze ktoś pomoże.
Motocykle wciągają jak woźny ćwiartkę.
- BeatA
- Podawacz śrubek
- Posty: 11
- Rejestracja: 12 sty 2013, 18:54
- Imię: Beata
- Miejscowość: Warszawa
- Plecak: anoł albo diabeł stróż
- Garnek: Shark
Re: Dlaczego ER-ka ?
pewnie będę nieźle katować ten motocykl na początku... musze brac pod uwagę częste wizyty u mechanika... ok dzieki za informacje.
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Dlaczego ER-ka ?
*Seba, zegary są najdroższe bo lecą jako pierwsze nawet przy lekkiej glebie.
*BeatA, możesz się również rozejrzeć za Hondą CBF 600 albo ER-6, jeżeli boisz się o starość ER-5. Ale ceny będą dużo wyższe
*BeatA, możesz się również rozejrzeć za Hondą CBF 600 albo ER-6, jeżeli boisz się o starość ER-5. Ale ceny będą dużo wyższe
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
- BeatA
- Podawacz śrubek
- Posty: 11
- Rejestracja: 12 sty 2013, 18:54
- Imię: Beata
- Miejscowość: Warszawa
- Plecak: anoł albo diabeł stróż
- Garnek: Shark
Re: Dlaczego ER-ka ?
ok. nie ma co panikować tylko trzeba "przymierzyć"...
- pawwel
- Rowerzysta
- Posty: 49
- Rejestracja: 02 lis 2011, 22:26
- Imię: Pawel
- Miejscowość: Warszawa/Raszyn
Re: Dlaczego ER-ka ?
Generalnie jeśli środki na moto są strasznie ograniczone to zainteresuj się lepiej mniejszą pojemnością... co by nie mówić w zdecydowanej większości przypadków mniejsza pojemność = mniejsze koszty eksploatacji... nie mówię nawet o paliwie, ale zwykłe części eksploatacyjne - klocki, tarcze, opony itp.
I pamiętaj kupno motocykla to dopiero początek wydatków
W każdy pierwszy czwartek miesiąca spotykamy się w Pochwale Niekonsekwencji na Ochocie
I pamiętaj kupno motocykla to dopiero początek wydatków
W każdy pierwszy czwartek miesiąca spotykamy się w Pochwale Niekonsekwencji na Ochocie
- radziorek15
- Motocyklista
- Posty: 550
- Rejestracja: 10 lip 2011, 14:50
- Imię: Radosław
- Miejscowość: Białystok
- Plecak: słowianka
- Garnek: xr-1100 shoei
- Numer GG: 9519818
- Telefon: 693457668
Re: Dlaczego ER-ka ?
500 będzie tańsze od większości 600: Jedna tarcza zamiast dwóch, 2 świece zamiast 4, tańsze regulacje gaźników i zaworów, mniejsze opony, mniejsze spalanie. Do tego kilkuletnie motocykle mają dosyć tanie części w porównaniu do modeli będących krótko na rynku. Do tego prosta mechanika pozostałych elementów, czyni er-5 bardzo tanim w eksploatacji motocyklem, a do tego dość dynamicznym jak na początek.
er-5 + SV650S
- Corr
- Motocyklista
- Posty: 697
- Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
- Imię: Adam
- Miejscowość: Zabrze
- Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'
Re: Dlaczego ER-ka ?
Ja po pierwszym sezonie wydałem na wszystko(z ciuchami) 10k (sam motocykl 5000zł), z tym, że nie dużo przejechałem i wszystko robię sam(zawory, gaźniki, olej i uszczelniacze w lagach) pomimo, że jestem kompletnym laikiem z mechaniki to dzięki internetowi wszystko się udało zrobić bez mechanika, a to spora oszczędność. Więc rady powyżej żeby mieć zapas na utrzymanie moto są bardzo cenne.
Co do silnika to ciężko powiedzieć, montowany też w en500, gpz500(może w czymś jeszcze) więc wydaje mi się, że kawasaki uważało go za udaną konstrukcję, no i to, że był tak popularny zwiększa ilość dostępnych części (ale to sie tyczy wszystkich 500 nie tylko er5).
Ps oglądanie dziesiątek ogłoszeń motocykli w necie w ogóle nie przybliża Cię do kupna własnego. Poczytać żeby się orientować mniej więcej, zabrać kogoś z doświadczeniem i oglądać na żywo. W przypadku pierwszego moto ważniejsza jest mechanika niż wygląd bo to drugie łatwo zepsuć
Co do silnika to ciężko powiedzieć, montowany też w en500, gpz500(może w czymś jeszcze) więc wydaje mi się, że kawasaki uważało go za udaną konstrukcję, no i to, że był tak popularny zwiększa ilość dostępnych części (ale to sie tyczy wszystkich 500 nie tylko er5).
Ps oglądanie dziesiątek ogłoszeń motocykli w necie w ogóle nie przybliża Cię do kupna własnego. Poczytać żeby się orientować mniej więcej, zabrać kogoś z doświadczeniem i oglądać na żywo. W przypadku pierwszego moto ważniejsza jest mechanika niż wygląd bo to drugie łatwo zepsuć
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
- Blazej
- Motorowerzysta
- Posty: 72
- Rejestracja: 11 maja 2012, 21:09
- Imię: Błażej
- Miejscowość: Gdańsk
- Plecak: Brak
- Numer GG: 2808647
- Telefon: 502656799
Re: Dlaczego ER-ka ?
Mnie szczerze mówiąc do ER-ki zachęcił kuzyn, który chwalił ja z każdej strony. Oglądałem na allegro CB500, GS500 i ER-5, wizualnie najbardziej podobała mi się Kawa. Dzisiaj tego nie żałuję i jestem z niej na prawdę zadowolony, prowadzi się świetnie, wygląda fajnie, przycisnąć można i ogólnie wszystko gra