Wielkość zestawu napędowego
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
-
- Podawacz śrubek
- Posty: 10
- Rejestracja: 18 maja 2015, 17:19
- Imię: Dawid
- Miejscowość: Września
- Plecak: Tak :)
- Garnek: Kask na łbie :)
Wielkość zestawu napędowego
Witam wszystkich Mam pytanie, mimo że to już gdzieś się na forum przewijało to nie znalazłem odpowiedzi. Mianowicie wymieniam napęd w kawasaki a tu moja kawa miała 17 zębów na przodzie ale na tyle 38. Oryginalnie jest 17 i 42... I tu moje pytanie czy będzie duża różnica w przyspieszeniu i spalaniu ? Dodam iż jeżdżąc po 120km w trasie paliła mi skromne 4,5l.... a przyspieszenie itd miała na uważam bardzo dobrym poziomie. Testował ktoś kiedyś takie zestawienie bądź inne ?
-
- Klubowicz
- Posty: 897
- Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
- Imię: Michał
- Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
- Garnek: Scorpion EXO-1200
- Numer GG: 8278420
- Motocykl: SV-650SF
Re: Wielkość zestawu napędowego
Ja miałem od kupna założoną 16/42, co przekładało się na 4k RPM przy 80kmh, 5k rpm przy 100 itp.
Założyłem oryginalne 17/42 - obroty spadły w stosunku do prędkości, elastyczność silnika również nieco spadła.
Twoja obecna konfiguracja powinna być bardziej paliwo-oszczędna w stosunku do oryginalnej, ale znów elastyczność silnika będzie większa, co za tym idzie, kiedy nie będziesz przyspieszał gwałtownie, spalanie powinno utrzymać się na takim samym poziomie.
Ja, na 17/42 nie przekraczając 4.5k rpm, a na szóstce około 5-5.5k rpm (czyli około 120) jest w stanie zejść w trasie do 3.85l/1oo km, podczas mieszanej jazdy ostatnimi czasy utrzymuję spalanie na poziomie 4.2-4.4l.
Czasami lepiej jechać na niższym biegu z większą liczbą obrotów, ale za to mniejszą ilością gazu, niż "ruszać z szóstki"
Założyłem oryginalne 17/42 - obroty spadły w stosunku do prędkości, elastyczność silnika również nieco spadła.
Twoja obecna konfiguracja powinna być bardziej paliwo-oszczędna w stosunku do oryginalnej, ale znów elastyczność silnika będzie większa, co za tym idzie, kiedy nie będziesz przyspieszał gwałtownie, spalanie powinno utrzymać się na takim samym poziomie.
Ja, na 17/42 nie przekraczając 4.5k rpm, a na szóstce około 5-5.5k rpm (czyli około 120) jest w stanie zejść w trasie do 3.85l/1oo km, podczas mieszanej jazdy ostatnimi czasy utrzymuję spalanie na poziomie 4.2-4.4l.
Czasami lepiej jechać na niższym biegu z większą liczbą obrotów, ale za to mniejszą ilością gazu, niż "ruszać z szóstki"
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
-
- Podawacz śrubek
- Posty: 10
- Rejestracja: 18 maja 2015, 17:19
- Imię: Dawid
- Miejscowość: Września
- Plecak: Tak :)
- Garnek: Kask na łbie :)
Re: Wielkość zestawu napędowego
To bardzo mało Ci pali ja schodzę do 4,2 l a maksymalnie ile spaliłem przy ostrej jeździe i mieście to 4,7l.... A obroty 5 k przy przełożeniu 17/42 i predkości 120km/h chyba nie są realne skoro ja na 17/38 miałem właśnie taki wynik
- Miłosz
- Klubowicz
- Posty: 1303
- Rejestracja: 29 kwie 2011, 22:57
- Imię: Miłosz
- Miejscowość: Plewiska/Poznań
- Plecak: Monika
- Garnek: HJC
- Numer GG: 3369519
- Motocykl: Gsf 1200N K5
Re: Wielkość zestawu napędowego
Kanclerz taki temat był: dziwna sprawa z prędkością, a obrotami silnika
-
- Klubowicz
- Posty: 897
- Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
- Imię: Michał
- Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
- Garnek: Scorpion EXO-1200
- Numer GG: 8278420
- Motocykl: SV-650SF
Re: Wielkość zestawu napędowego
A nie czasem mój? Jak się okazało winowajcą była przebita opona i zbyt niskie ciśnie w niej (tył).Miłosz pisze:Kanclerz taki temat był: dziwna sprawa z prędkością, a obrotami silnika
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
- apogee
- Klubowicz
- Posty: 237
- Rejestracja: 08 sty 2013, 22:36
- Imię: Mariusz
- Miejscowość: GRYFINO
- Plecak: Asia
- Motocykl: XL 600 V
Re: Wielkość zestawu napędowego
Polecam zajrzeć tutaj:
http://www.gearingcommander.com/
Można sobie pokombinować z przełożeniami. A o ile się nie mylę to ktoś już zapodał tę stronę.
maniek
http://www.gearingcommander.com/
Można sobie pokombinować z przełożeniami. A o ile się nie mylę to ktoś już zapodał tę stronę.
maniek
- Miłosz
- Klubowicz
- Posty: 1303
- Rejestracja: 29 kwie 2011, 22:57
- Imię: Miłosz
- Miejscowość: Plewiska/Poznań
- Plecak: Monika
- Garnek: HJC
- Numer GG: 3369519
- Motocykl: Gsf 1200N K5
Re: Wielkość zestawu napędowego
Kurcze nijak to się ma do rzeczywistości w moim motocyklu. Bandit na 5 biegu 140 km/h przy 8500 obrotów