Wymiana klocków hamulcowych
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
-
- Motorowerzysta
- Posty: 58
- Rejestracja: 11 wrz 2012, 02:29
- Imię: Piotrek
- Miejscowość: Piaseczno
- Garnek: UVEX 515 BOSS
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Już sobie ze wszystkim poradziłem. Tłoczki można zdjąć w taki sposób jak pisze DeFi. Jarzmo było strasznie zapieczone ale i z nim sobie poradziłem. Na początku poszła w ruch chemia - wd40, nafta, jakieś inne odrdzewiacze. Nie bardzo dawało to efekt więc trzeba było sięgnąć do podstawowego narzędzia w każdym warsztacie - młotek. Młotkiem wybiłem prowadnice, przełożyłem jarzmo z innego zacisku i gotowe
Swoją drogą gorąco polecam przewody hamulcowe hel - po ich założeniu czuję kolosalną różnicę w hamowaniu, klamka jest teraz bardzo twarda, można zblokować przednie koło w czasie jazdy po suchym.
Przy okazji załączam instrukcję montażu przewodów hamulcowych hel - jest tam kilka przydatnych informacji, min. w jaki sposób odpowietrzyć układ hamulcowy. Gorąco polecam.
Swoją drogą gorąco polecam przewody hamulcowe hel - po ich założeniu czuję kolosalną różnicę w hamowaniu, klamka jest teraz bardzo twarda, można zblokować przednie koło w czasie jazdy po suchym.
Przy okazji załączam instrukcję montażu przewodów hamulcowych hel - jest tam kilka przydatnych informacji, min. w jaki sposób odpowietrzyć układ hamulcowy. Gorąco polecam.
-
- Motocyklista
- Posty: 311
- Rejestracja: 06 sty 2013, 15:55
- Imię: Kamil
- Miejscowość: Jarosław
- Garnek: HJC RPHA 11 Plus
- Motocykl: ZX6R
- Kontakt:
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Witam. Nadszedł czas wymiany klocków. Więc wyczytałem w tym temacie, że trzeba zmienić płyn.
Więc od tego zacznę moje pytanie. Czy jest to konieczne? I czy wyraźnie zwiększa to siłę hamulców?
Poza tym chciałem jeszcze zapytać jakie klocki polecacie? Z tego co czytałem to pojawiły się tutaj klocki EBC serii HH.
Jednak ja mam teraz założone klocki firmy Brembo i przy kupnie miały jeszcze ok. 4mm grubości, po ponad 6tyś km mają ok. 2-1,5 mm i byłem z nich zadowolony. Wyczytałem też, że klocki firmy Nissin są dobre, SBS też sobie radzą, EBS to tylko i wyłącznie w serii HH... Tak więc biorę pod uwagę te 4 firmy w : Nissin, Brembo, SBS i EBS. Miał ktoś z forum może z takimi klockami styczność? Jutro miałbym okazję popytać w sklepie o te klocki i dowiedzieć się jaka jest proporcja jakości względem ceny.
Dzięki za pomoc. Jeśli znacie jakieś inne firmy, godne polecenia to piszcie.
Więc od tego zacznę moje pytanie. Czy jest to konieczne? I czy wyraźnie zwiększa to siłę hamulców?
Poza tym chciałem jeszcze zapytać jakie klocki polecacie? Z tego co czytałem to pojawiły się tutaj klocki EBC serii HH.
Jednak ja mam teraz założone klocki firmy Brembo i przy kupnie miały jeszcze ok. 4mm grubości, po ponad 6tyś km mają ok. 2-1,5 mm i byłem z nich zadowolony. Wyczytałem też, że klocki firmy Nissin są dobre, SBS też sobie radzą, EBS to tylko i wyłącznie w serii HH... Tak więc biorę pod uwagę te 4 firmy w : Nissin, Brembo, SBS i EBS. Miał ktoś z forum może z takimi klockami styczność? Jutro miałbym okazję popytać w sklepie o te klocki i dowiedzieć się jaka jest proporcja jakości względem ceny.
Dzięki za pomoc. Jeśli znacie jakieś inne firmy, godne polecenia to piszcie.
Kawasaki ER-5 ---> Kawasaki ZX6R 636 '05
Mój garaż!
Łona - ĄĘ
Marzeń się nie odkłada... To na marzenia się składa!
Pigwa
Mój garaż!
Łona - ĄĘ
Marzeń się nie odkłada... To na marzenia się składa!
Pigwa
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Płyn hamulcowy wymienia się co roku. Jeżeli producent zaleca inaczej (rzadziej) to koszt płynu jest tak niewielki, a proces wymiany banalny, że zazwyczaj wymieniany jest co roku. Do tego dochodzi większe poczucie bezpieczeństwa, gdyż płyn hamulcowy jest higroskopijny (pochłania wodę) i z czasem traci swoje właściwości.
Co do klocków, to już 3 sezony przejeździłem na EBC HH i jestem zadowolony. Podobno mają opinie tarczożerczych
Nissiny są montowane fabrycznie i mają opinię jednych z najlepszych, aczkolwiek są drogie. O pozostałych się nie wypowiadam, bo nie użytkowałem.
Mam gdzieś w garażu Nissiny HH założone w Niemczech. Mają z połowę mięsa, ale skoro już zakupiłem nowe EBC HH to wymieniłem. Mógłbym ci je odsprzedać, ale pasują do poliftowej wersji ER-5
Co do klocków, to już 3 sezony przejeździłem na EBC HH i jestem zadowolony. Podobno mają opinie tarczożerczych
Nissiny są montowane fabrycznie i mają opinię jednych z najlepszych, aczkolwiek są drogie. O pozostałych się nie wypowiadam, bo nie użytkowałem.
Mam gdzieś w garażu Nissiny HH założone w Niemczech. Mają z połowę mięsa, ale skoro już zakupiłem nowe EBC HH to wymieniłem. Mógłbym ci je odsprzedać, ale pasują do poliftowej wersji ER-5
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
- JMR
- Motorowerzysta
- Posty: 74
- Rejestracja: 25 maja 2012, 22:06
- Imię: JAREK
- Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
- Plecak: ROBERT KUBICA
- Garnek: HELD APACHE
- Skype: NIE POSIADAM
- Numer GG: 728024
- Telefon: 788******
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Ja mam 2 rok EBC FA129 i naprawdę dają radę jeszcze sporo mięsa jest
Bo góry mogą ustąpić i pagórki się zachwiać, ale miłość moja nie odstąpi od ciebie i nie zachwieje się moje przymierze pokoju,mówi Pan, który ma litość nad tobą.
(Iz 54,10)
(Iz 54,10)
-
- Motocyklista
- Posty: 628
- Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
- Imię: Piotr
- Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
- Plecak: Ania
- Garnek: LS2
- Motocykl: BMW R 1100 RT
Re: Wymiana klocków hamulcowych
A ja tam jeździłem na budżetowych NHC i też nie było problemu:P
-
- Motocyklista
- Posty: 311
- Rejestracja: 06 sty 2013, 15:55
- Imię: Kamil
- Miejscowość: Jarosław
- Garnek: HJC RPHA 11 Plus
- Motocykl: ZX6R
- Kontakt:
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Jutro będę w sklepie i zapytam o cenę nowych. Jeśli cena będzie przystępna to kupię nowe, a jak nie to może jakoś się dogadamy, o ile będą pasować bo mam rocznik '99 raczej przedliftem (z prostokątnym wlewem paliwa), chociaż nie patrzyłem czy może zacisk nie był zmieniany przed poprzedniego właściciela.DeFi pisze:Mam gdzieś w garażu Nissiny HH założone w Niemczech. Mają z połowę mięsa, ale skoro już zakupiłem nowe EBC HH to wymieniłem. Mógłbym ci je odsprzedać, ale pasują do poliftowej wersji ER-5
W każdym bądź razie dziękuje wam za odpowiedź.
Też sobie wymienię płyn, tam chyba dużo nie wchodzi, a trochę mi zostało dot4 ze zmiany w aucie.
A jeszcze takie pytanko. Macie może stalowy oplot? Albo z jakiego innego motocykla można kupić?
Szukałem na allegro są do zx6, ale nie wiem czy będą pasować, poza tym trochę drogie.
Kawasaki ER-5 ---> Kawasaki ZX6R 636 '05
Mój garaż!
Łona - ĄĘ
Marzeń się nie odkłada... To na marzenia się składa!
Pigwa
Mój garaż!
Łona - ĄĘ
Marzeń się nie odkłada... To na marzenia się składa!
Pigwa
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Ja mam stalowy oplot. W ERce też miałem. Dopasować z innego moto może być trudno, bo np HEL robi przewody do modelu czyli podajesz model i jaki układ, oni sami dobierają długości przewodów.
Co do klocków, to patrząc na zdjęcia twojej ER-5 na Bikepics.com to widzę że masz zacisk z wersji przedliftowej. Nie będą pasować. Chyba że zainwestujesz w zacisk. Podobno nowszy ma lepszą skuteczność.
Co do klocków, to patrząc na zdjęcia twojej ER-5 na Bikepics.com to widzę że masz zacisk z wersji przedliftowej. Nie będą pasować. Chyba że zainwestujesz w zacisk. Podobno nowszy ma lepszą skuteczność.
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
-
- Motocyklista
- Posty: 311
- Rejestracja: 06 sty 2013, 15:55
- Imię: Kamil
- Miejscowość: Jarosław
- Garnek: HJC RPHA 11 Plus
- Motocykl: ZX6R
- Kontakt:
Re: Wymiana klocków hamulcowych
No czytałem właśnie też o tej lepszej skuteczności hamowania, jednak nie bardzo fundusze pozwalają Na razie inwestuje w to co najpotrzebniejsze i w strój, zostały jeszcze spodnie i buty.
Ale dzięki za chęci. Pozdrawiam
Ale dzięki za chęci. Pozdrawiam
Kawasaki ER-5 ---> Kawasaki ZX6R 636 '05
Mój garaż!
Łona - ĄĘ
Marzeń się nie odkłada... To na marzenia się składa!
Pigwa
Mój garaż!
Łona - ĄĘ
Marzeń się nie odkłada... To na marzenia się składa!
Pigwa
- JMR
- Motorowerzysta
- Posty: 74
- Rejestracja: 25 maja 2012, 22:06
- Imię: JAREK
- Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
- Plecak: ROBERT KUBICA
- Garnek: HELD APACHE
- Skype: NIE POSIADAM
- Numer GG: 728024
- Telefon: 788******
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Hamowanie też jest ważne pigwa
Bo góry mogą ustąpić i pagórki się zachwiać, ale miłość moja nie odstąpi od ciebie i nie zachwieje się moje przymierze pokoju,mówi Pan, który ma litość nad tobą.
(Iz 54,10)
(Iz 54,10)
-
- Motocyklista
- Posty: 311
- Rejestracja: 06 sty 2013, 15:55
- Imię: Kamil
- Miejscowość: Jarosław
- Garnek: HJC RPHA 11 Plus
- Motocykl: ZX6R
- Kontakt:
Re: Wymiana klocków hamulcowych
No nie twierdzę, że nie Ale do tych hamulców już się przyzwyczaiłem i wiem na ile mogę na nie liczyć, a w razie "W" jeszcze spodni i butów brakuje ;P
Kawasaki ER-5 ---> Kawasaki ZX6R 636 '05
Mój garaż!
Łona - ĄĘ
Marzeń się nie odkłada... To na marzenia się składa!
Pigwa
Mój garaż!
Łona - ĄĘ
Marzeń się nie odkłada... To na marzenia się składa!
Pigwa