Wymiana klocków hamulcowych

Dział dotyczący układu jezdnego

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Awatar użytkownika
pioter300
Motocyklista
Posty: 151
Rejestracja: 01 lip 2012, 12:39
Imię: Piotr
Miejscowość: Wa-wa/Piaseczno
Garnek: SHARK S900

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Post autor: pioter300 »

Ile czasu może stać układ bez płynu hamulcowego? Chcę odpiąć zacisk od przewodu i spokojnie go oczyścić i nasmarować. Pytanie : czy można spuścić cały płyn z układu i po kilku dniach zalać nowym? Czy lepiej zlać od razu po spuszczeniu?
Jestem bardzo początkujący więc proszę nie dziwić się niektórymi moimi pytaniami.
Pierwsze moto, pierwsze godziny jazdy i pierwszy kontakt z mechaniką.
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Post autor: DeFi »

Raczej nic się nie stanie po paru dniach. Bardziej się nie zapowietrzy.
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Awatar użytkownika
Corr
Motocyklista
Posty: 697
Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
Imię: Adam
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Post autor: Corr »

Jak się boisz, że załapie wilgoci to zaklej przewód hamulcowy i tyle. Ale wątpię żeby mu zaszkodziło stanie bez płynu przez jakiś czas.
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
Awatar użytkownika
pioter300
Motocyklista
Posty: 151
Rejestracja: 01 lip 2012, 12:39
Imię: Piotr
Miejscowość: Wa-wa/Piaseczno
Garnek: SHARK S900

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Post autor: pioter300 »

Zacisk zdjęty. Wszystko rozebrałem i oczyściłem. Tłoczki od razu po oczyszczeniu nasmarowałem pastą do tłoczków i włożyłem w zacisk zgodnie z Waszymi radami coby uszczelki się nie zdeformowały. Poszło bez problemów.
Teraz nie wiem czym nasmarować resztę ruchomych części zacisku. Pomóżcie bo jak czytam różne fora i oglądam poradniki na youtube to już zgłupiałem w każdym miejscu piszą coś innego.
Jestem bardzo początkujący więc proszę nie dziwić się niektórymi moimi pytaniami.
Pierwsze moto, pierwsze godziny jazdy i pierwszy kontakt z mechaniką.
Awatar użytkownika
cici0201
Motocyklista
Posty: 233
Rejestracja: 08 kwie 2013, 21:53
Imię: Krystian
Miejscowość: Kutno
Garnek: LS2 FF370

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Post autor: cici0201 »

Jeżeli chcesz to prowadnice możesz lekko przesmarować smarem miedzianym.
Awatar użytkownika
pioter300
Motocyklista
Posty: 151
Rejestracja: 01 lip 2012, 12:39
Imię: Piotr
Miejscowość: Wa-wa/Piaseczno
Garnek: SHARK S900

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Post autor: pioter300 »

Doczytałem w manualu, że część prowadnicy osłoniętą gumową osłoną należy przesmarować smarem sylikonowym (silicone grease) - i tak zrobię. A czy część prowadnicy, po której przesuwa się klocek smarować czy nie?

I przy okazji, czy ktoś mi może wyjaśnić : jakim cudem po zwolnieniu dźwigni hamulca klocki się rozsuwają i nie trą o tarcze??
Jestem bardzo początkujący więc proszę nie dziwić się niektórymi moimi pytaniami.
Pierwsze moto, pierwsze godziny jazdy i pierwszy kontakt z mechaniką.
Awatar użytkownika
jotto
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1115
Rejestracja: 03 sie 2011, 11:53
Imię: Marek
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Africa Twin

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Post autor: jotto »

Trą, ale bardzo delikatnie - nieodczuwalnie przy sile z jaką porusza się pojazd.
Obrazek
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Post autor: DeFi »

Jasne że trą. Dlatego wystarczy palcem nacisnąć klamkę, by zacząć zwalniać :)
Przetocz kawałek moto to sam usłyszysz.
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Awatar użytkownika
pioter300
Motocyklista
Posty: 151
Rejestracja: 01 lip 2012, 12:39
Imię: Piotr
Miejscowość: Wa-wa/Piaseczno
Garnek: SHARK S900

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Post autor: pioter300 »

Dzisiaj złożyłem wszystko do kupy i zamontowałem. Prawie godzinę odpowietrzałem układ. Dopiero jak odkręciłem zacisk i obróciłem do góry nogami to zalegające powietrze wyszło. Następna wymiana u mnie będzie wyglądać chyba tak :

http://www.youtube.com/watch?v=QaEPf3rUP0M

Oczywiście er-ki nie trzeba wiązać do sufitu bo jest centralka. Nie trzeba odpowietrzać. Dla pewności, że wymieniło się cały płyn to można 2 lub 3 razy uzupełniać zbiorniczek.
Co sądzicie o tym sposobie?
Jestem bardzo początkujący więc proszę nie dziwić się niektórymi moimi pytaniami.
Pierwsze moto, pierwsze godziny jazdy i pierwszy kontakt z mechaniką.
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Post autor: DeFi »

Na filmiku masz standardową procedurę wymiany płynu. Chyba każdy tak robi (poza pasami :) )
Strzykawka na początku jest zbędna. Kilka naciśnięć klamki więcej i wszystko by zeszło.

To czy zmieniłeś cały płyn zobaczysz po kolorze. Dlatego kupuje się bezbarwny wężyk.
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
ODPOWIEDZ