Ściąganie na prawo

Dział dotyczący układu jezdnego

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

apiro
Motorowerzysta
Posty: 53
Rejestracja: 14 lut 2014, 13:09
Imię: -
Miejscowość: Wrocław
Garnek: HJC CS-14

Re: Ściąganie na prawo

Post autor: apiro »

Jak można to sprawdzić z dokładnościa?
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Ściąganie na prawo

Post autor: DeFi »

możesz użyć suwmiarki, ale już na oko powinno być widać czy są równo włożone w półki.
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
apiro
Motorowerzysta
Posty: 53
Rejestracja: 14 lut 2014, 13:09
Imię: -
Miejscowość: Wrocław
Garnek: HJC CS-14

Re: Ściąganie na prawo

Post autor: apiro »

Pamiętasz może jaki moment jest na dokręcanie śrub na półkach?
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Ściąganie na prawo

Post autor: DeFi »

górna 20 Nm, dolna 35 Nm
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
apiro
Motorowerzysta
Posty: 53
Rejestracja: 14 lut 2014, 13:09
Imię: -
Miejscowość: Wrocław
Garnek: HJC CS-14

Re: Ściąganie na prawo

Post autor: apiro »

Dzięki. Na upartego lewa laga może lekko wystawać z półki (jak już to na pewno poniżej 1 mm), ale nawet jeśli tak faktycznie by było to ściągało by na lewo, prawda?
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Ściąganie na prawo

Post autor: DeFi »

Jeżeli lewa wystaje, to koło jest pod minimalnym kątem i przechyla motocykl w prawą stronę. Zgadzałoby się
Obrazek
rysunek na szybko
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
apiro
Motorowerzysta
Posty: 53
Rejestracja: 14 lut 2014, 13:09
Imię: -
Miejscowość: Wrocław
Garnek: HJC CS-14

Re: Ściąganie na prawo

Post autor: apiro »

Ano przecież. Ale ja głupi jestem :) nie wiem czemu pomyślałem ze na lewo. Jak zalatwie klucz dynamometryczny to dam znać czy coś się zmieniło. Na razie Defi wielkie dzięki

-- 26 Mar 2014, 05:41 --

Wyrownalem lagi w półkach i bez zmian niestety. Co pozostało? Krzywe lagi, krzywa oska, krzywa rama (tfu, tfu)? Myślę, że krzywa felga miała by charakteryczne bicie i drgania zamiast ściągania motocykla więc felga raczej odpada. Można zamienić lagi prawą z lewą?
Awatar użytkownika
Mathisse
Motocyklista
Posty: 184
Rejestracja: 12 sie 2013, 08:58
Imię: Airoh
Miejscowość: Wałbrzych
Garnek: Airoh

Re: Ściąganie na prawo

Post autor: Mathisse »

przy okazji będziesz musiał przekręcić przednie koło, dodatkowo przedni hebel będziesz miał w pozycji odwróconej - ale to nie przeszkadza - zakładam, że jak taka zamiana to tylko do testów bo jak nie to pewnie i opona będzie do przełożenia
Chciałbym się wysypiać na tyle, by rano czuć, że się budzę a nie zmartwychwstaję.
apiro
Motorowerzysta
Posty: 53
Rejestracja: 14 lut 2014, 13:09
Imię: -
Miejscowość: Wrocław
Garnek: HJC CS-14

Re: Ściąganie na prawo

Post autor: apiro »

Dokładnie, tylko do testu.

-- 26 Mar 2014, 20:11 --

Zamienilem lagi razem z odwroceniem kola i panowie dalej bez zmian. Już nie mam pomysłu... Możliwe jest skrzywienie półki? Może kiera niedoważona (jest trochę krzywa)i podczas puszczania dociąża ją do boku i moto lekko skręca?
Awatar użytkownika
Mathisse
Motocyklista
Posty: 184
Rejestracja: 12 sie 2013, 08:58
Imię: Airoh
Miejscowość: Wałbrzych
Garnek: Airoh

Re: Ściąganie na prawo

Post autor: Mathisse »

widziałem, że odrzuciłeś koncepcję "scentrowanego" koła (uszkodzonej opony), jak masz możliwość to wyklucz jeszcze to. potem do sprawdzenia czy faktycznie zostawiasz podczas jazdy jeden ślad za sobą a dalej to już coraz bardziej abstrakcyjne koncepcje np. może po crashu zwyczajnie przesunęło się wyposażenie kierownicy (klamki, przełączniki) i jakaś linka (kabelki) jest mocno napięta - jak trzymasz kierownicę to ok, ale jak puszczasz to ściąga
Chciałbym się wysypiać na tyle, by rano czuć, że się budzę a nie zmartwychwstaję.
ODPOWIEDZ