Wywrotka - przednie zawieszenie
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
Re: Wywrotka - przednie zawieszenie
Moto było w serwisie. Wyprostowali mi felgę bo była delikatnie krzywa. Sprawdzili przednie zawieszenie i jest proste. Zmieniłem przednią oponę bo była już do wymiany. Nadal mnie ściąga delikatnie na prawo. Okazało się w serwisie, że kierownica niestety jest krzywa. Czy przez to może mnie ściągać na jedną stronę?
- Corr
- Motocyklista
- Posty: 697
- Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
- Imię: Adam
- Miejscowość: Zabrze
- Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'
Re: Wywrotka - przednie zawieszenie
Tylko pod warunkiem, że sugerując się krzywą kierą nie masz koła skierowanego na wprost jadąc prosto Czy mechanik zrobił jazdę testową? jaka była jego opinia o ściąganiu?
Sprawdź jeszcze czy tylne koło jest ustawione w osi z moto.
Sprawdź jeszcze czy tylne koło jest ustawione w osi z moto.
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
Re: Wywrotka - przednie zawieszenie
Robił jazdę testową. Powiedział, że od tej kierownicy może delikatnie ściągać. No ale wiadomo jak jest. Ale czy kierownica może mieć na to wpływ?
- lucek
- Klubowicz
- Posty: 759
- Rejestracja: 15 wrz 2011, 10:53
- Imię: Lucek
- Miejscowość: Puławy
- Plecak: Kamila
- Garnek: Schuberth C3
- Telefon: 505228947
- Motocykl: BMW F800GS
- Kontakt:
Re: Wywrotka - przednie zawieszenie
Nie wydaje mi się żeby kierownica miała wpływ na ściąganie, moja też jest delikatnie krzywa (Lish prostował po wywrotce, ale jak porównam odległości od baku w skrajnych punktach to jest różnica) i nie ma żadnych niepokojących objawów.
www.hangover.art.pl
- Corr
- Motocyklista
- Posty: 697
- Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
- Imię: Adam
- Miejscowość: Zabrze
- Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'
Re: Wywrotka - przednie zawieszenie
Nie bardzo umiem sobie wyobrazić jak krzywa kierownica miałaby powodować ściąganie motocykla, przecież ona jest "przymocowana" do zawieszenia i nie jest jego częścią. Więc mi się wydaje, że możesz ja sobie nawet pozawijać w kształt kozich rogów a motocykl będzie jeździł dokładnie tak samo
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
Re: Wywrotka - przednie zawieszenie
Witam. Odgrzebuję temat.
Półki muszą być proste gdyż swobodnie mogę wysuwać lagi w górę i w dół, a przy krzywych raczej by się to nie dało.
Już nie mam pomysłu co może być przyczyną. Jak jadę i puszczę kierownicę to moto się jakby przechyla i schodzi powoli na prawą stronę :/
Wiem, że jak go kupowałem to przy transporcie był ustawiony na bocznej stopce i ściągany pasem w dół mocno za przednią półkę ale to chyba nie mogło nic zepsuć? Łożysko główki ramy raczej ok, luzu nie ma, kierownica chodzi bez zacięć.
Ktoś ma jakiś pomysł?
Półki muszą być proste gdyż swobodnie mogę wysuwać lagi w górę i w dół, a przy krzywych raczej by się to nie dało.
Już nie mam pomysłu co może być przyczyną. Jak jadę i puszczę kierownicę to moto się jakby przechyla i schodzi powoli na prawą stronę :/
Wiem, że jak go kupowałem to przy transporcie był ustawiony na bocznej stopce i ściągany pasem w dół mocno za przednią półkę ale to chyba nie mogło nic zepsuć? Łożysko główki ramy raczej ok, luzu nie ma, kierownica chodzi bez zacięć.
Ktoś ma jakiś pomysł?
-
- Podawacz śrubek
- Posty: 14
- Rejestracja: 19 sty 2014, 11:19
- Miejscowość: warszawa
- Garnek: Shark RSF3
Re: Wywrotka - przednie zawieszenie
Lagi i półki do sprawdzenia. Dwa lata temu miałem stłuczkę na ntv która zakończyła się małym szlifem, potem moto zaczęło ściągać na prawo. Lagi chodziły w pólkach bez problemu można było nimi kręcić, wkładać i wyjmować bez problemu. Dopiero na pryzmach okazało się, że lagi są minimalnie krzywe, po prostowaniu i włożeniu ich w dolna półkę stało się również, zauważalne skrzywienie półki więc do wymiany. Po wymianie półek i lag nadal jeszcze trochę ściągało i ntv była niestabilna w łukach dopiero wymiana przedniej osi załatwiła całkowicie sprawę. Morał z tego taki, że jak chce się sprawdzić lagi czy półki to demontaż, pryzmy i czujnik zegarowy, ponieważ nawet małe uszkodzenie może spowodować spore problemy a na oko nie da się tego sprawdzić.
Re: Wywrotka - przednie zawieszenie
Jak pisałem wcześniej, moto był w w serwisie, i było wykonane prostowanie felgi z wyważeniem, oraz pomiar geometrii przedniego zawieszenia. Wszystko ok., tylko delikatne skrzywienie kierownicy ale to wpływu raczej nie ma.
Obejrzałem dziś moto i zobaczyłem, że ma tłumiku jest małe wgięcie przy tylnim prawym amortyzatorze. Nie wiem czy o czymś to może świadczyć?
Obejrzałem dziś moto i zobaczyłem, że ma tłumiku jest małe wgięcie przy tylnim prawym amortyzatorze. Nie wiem czy o czymś to może świadczyć?
-
- Podawacz śrubek
- Posty: 14
- Rejestracja: 19 sty 2014, 11:19
- Miejscowość: warszawa
- Garnek: Shark RSF3
Re: Wywrotka - przednie zawieszenie
W jaki sposób był wykonany pomiar geometrii?
- Miłosz
- Klubowicz
- Posty: 1303
- Rejestracja: 29 kwie 2011, 22:57
- Imię: Miłosz
- Miejscowość: Plewiska/Poznań
- Plecak: Monika
- Garnek: HJC
- Numer GG: 3369519
- Motocykl: Gsf 1200N K5
Re: Wywrotka - przednie zawieszenie
U mnie też ośka była krzywa, lagi i półki miałem proste. Za wymianę (również rozebranie i sprawdzenie lag i półek) zapłaciłem 50pln.