wymiana napędu

Dział dotyczący układu jezdnego

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Awatar użytkownika
LucasCNC
Motocyklista
Posty: 142
Rejestracja: 24 cze 2012, 21:17
Imię: Łukasz
Miejscowość: Głogów Małopolski
Garnek: HJC CS-14

Re: wymiana napędu

Post autor: LucasCNC »

Kurcze już kupiłem... Poczytałem trochę i wybrałem dokładnie VX2 i zębatki firmy JT.
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
Jezyk
Rowerzysta
Posty: 24
Rejestracja: 28 lut 2013, 20:37
Miejscowość: Marki

Re: wymiana napędu

Post autor: Jezyk »

LucasCNC, jeśli możesz to napisz czemu akurat wybrałeś VX2?
Co się o tych łańcuchach dowiedziałeś?
Awatar użytkownika
LucasCNC
Motocyklista
Posty: 142
Rejestracja: 24 cze 2012, 21:17
Imię: Łukasz
Miejscowość: Głogów Małopolski
Garnek: HJC CS-14

Re: wymiana napędu

Post autor: LucasCNC »

Z tego co wyczytałem to VX2 jest ulepszoną wersją łańcucha VX. Posiada on zwiększoną wytrzymałość na rozciąganie (z 8000Lbs - VX, do 8120Lbs - VX2 (niektóre źródła podają 8200Lbs)). Jest to poprostu nowsza, lekko zmodyfikowana, wzmocniona wersja łańcucha VX. Na stronie producenta nie znalazłem żadnych informacji o wersji VX, pewnie powoli zostanie wycofany ze sprzedaży.
Awatar użytkownika
Jezyk
Rowerzysta
Posty: 24
Rejestracja: 28 lut 2013, 20:37
Miejscowość: Marki

Re: wymiana napędu

Post autor: Jezyk »

Dziękuje za info :) Bo ja też niedługo będę się przymierzał do wymiany napędu.
Awatar użytkownika
LucasCNC
Motocyklista
Posty: 142
Rejestracja: 24 cze 2012, 21:17
Imię: Łukasz
Miejscowość: Głogów Małopolski
Garnek: HJC CS-14

Re: wymiana napędu

Post autor: LucasCNC »

Dzisiaj odebrałem paczkę z nowym napędem i zauważyłem, że zamiast złączki do zakuwania jest zapinana. Czy ktoś z Was użytkuje tak zapinany łańcuch? Czy lepiej nie ryzykować i kupić złączkę do zakuwania? (ale skoro producent takie produkuje to chyba muszą wytrzymywać naprężenia?).
nikodemstu
Podawacz śrubek
Posty: 10
Rejestracja: 19 lip 2012, 14:36
Miejscowość: Władysławowo
Garnek: AGV K-3

Re: wymiana napędu

Post autor: nikodemstu »

Od dwóch miesięcy użytkuje łańcuch vx2, zapięty spinka która była w zestawie i póki co bez problemowo.
Awatar użytkownika
jotto
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1115
Rejestracja: 03 sie 2011, 11:53
Imię: Marek
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Africa Twin

Re: wymiana napędu

Post autor: jotto »

nikodemstu, lepiej powiedz ile km przejechałeś w ostatnich 2 miesiącach? Jeden może przejechać 2000 km, a drugi 100 km :)

Pozdrawiam
Obrazek
Awatar użytkownika
UncleKlaus
Motocyklista
Posty: 179
Rejestracja: 10 mar 2011, 17:38
Imię: Michał
Miejscowość: Kraków

Re: wymiana napędu

Post autor: UncleKlaus »

LucasCNC ja też mam zapinkę (od jakichś 4000 km). Myślę, że przy moto o mocy 50KM, raczej nie mamy się co przejmować wytrzymałością zapinki:) Nawet w moto, które tak bestialsko obchodzi się z łańcuchem jak ER5.
nikodemstu
Podawacz śrubek
Posty: 10
Rejestracja: 19 lip 2012, 14:36
Miejscowość: Władysławowo
Garnek: AGV K-3

Re: wymiana napędu

Post autor: nikodemstu »

@jotto, praktycznie codziennie dojeżdżam 100km do pracy w dwie strony wiec myślę że koło 2-3tys zrobiłem. Spinkę sprawdzam systematycznie czy sie cały czas trzyma, i póki co bez problemu.
Awatar użytkownika
LucasCNC
Motocyklista
Posty: 142
Rejestracja: 24 cze 2012, 21:17
Imię: Łukasz
Miejscowość: Głogów Małopolski
Garnek: HJC CS-14

Re: wymiana napędu

Post autor: LucasCNC »

No to mnie uspokoiliście.
Dzisiaj wymieniłem napęd, przy okazji zregenerowałem zabierak i wyczyściłem hamulec. Oczywiście wyczyściłem felgę, zabierak i hamulec z brudu dla wyglądu benzyną ekstrakcyjną (wodą nie szło tego domyć) :D.
Szkoda tylko, że nowa zębatka napędzająca nie ma tych gum wyciszających łańcuch. Myślałem, że można je przełożyć z zębatki na zębatkę - niestety myliłem się.
ODPOWIEDZ