Strona 1 z 2
Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach!
: 21 wrz 2012, 20:58
autor: Pigac149
Więc sprawa wygląda tak jak w temacie. Odrazu zaznaczę, że co nie co znalazłem na temat wymiany uszczelniaczy tutaj, ale dla mnie to za mało opisane :/. Głownie mi chodzi o to (nie ukrywam, że zabieram się do tego pierwszy raz):
- zaczynając od przygotowania do roboty
1. Ile powinienem zakupić tych uszczelniaczy i czy poleca ktoś jakąś konkretną firmę?
2. Jaki olej do lag byłby najlepszy żeby utwardzić trochę zawieszenie?
3. Ile wchodzi tego oleju w jedną lagę?
4. Czy oprócz tych rzeczy powinienem jeszcze coś zakupić do tej roboty?
- a robota i odkręcanie powolutku jakoś zejdzie, w końcu trzeba trochę odkręcić na tym przedzie żeby zdjąć lagi

Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach!
: 21 wrz 2012, 21:13
autor: thomsonicus
1. Komplet - na dwie lagi. Ja polecam ARI (Ariete), stosowałem kilka ale wydają się być najlepiej wykonane, zakładałem do moto z minimalnie krzywymi lagami to jako jedynie nie ciekły.
2. Bardziej gęsty - producent zaleca 10W, możesz spróbować 15W. Sporo o tym na forum, warto spojrzeć bo wszystko ma swoje plusy i minusy. W ER/GPZ najlepiej po prostu wymienić sprężyny.
Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach!
: 21 wrz 2012, 22:38
autor: Pigac149
Nie bardzo mnie stać na wymianę sprężyn, a właśnie wyczytałem, że olej gęstszy to że lepiej, ale czy lepiej to znaczy dobrze nie wyczytałem :-I. A tak apropo, bo jak zaznaczyłem wcześniej że robię to pierwszy raz, to na jedną lagę idą 2 uszczelki, komplet to 4? Bo nie powiem, trochę ciemny jestem co do tego ;D
-- 21 Wrz 2012, 21:38 --
No muszę się pochwalić że jednak przypadkiem znalazłem obszerny temat Dziubka na temat wymiany oleju i uszczelniaczy, żebym wcześniej dokładniej poszukał to bym nie musiał tematu zakładać i zaśmiecać :/. Ale skoro już założyłem to nurtują mnie jeszcze małe pytanka. Ile tego oleju wchodzi do jednej lagi i co dobrze jest odrazu jeszcze wymienić oprócz uszczelniaczy? Jak już robić to robić wszystko porządnie

Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach!
: 22 wrz 2012, 00:00
autor: Corr
O ilości oleju w ladze Dzióbek też pisał w swoim poradniku... Co więcej w serwisówce, również znajdziesz tą informację. W zależności od rocznika bywało to różnie(były przecież zmiany w amorach).
Jeżeli chcesz to możesz również wymienić osłony przeciwpyłowe(ta guma na łączeniu 2 elementów amortyzatora).
Ja przy zmianie zalałem 15w motula(firma jest ważna bo parametry produktów różnych marek znacznie się różnią, był o tym artykuł na ścigaczu), jak dla mnie jest bardzo dobrze, widelec dobrze wybiera i amortyzuje wstrząsy, dużo mniej nurkuje przy hamowaniu i jest stabilniejszy w zakrętach. Z tym, że nie wiem co miałem wlane wcześniej ale różnica kolosalna więc mogło być mniej niż zalecane 10w...
Również robiłem to pierwszy raz, nie było żadnych problemów, tylko przeczytaj poradnik Dzióbka i odpowiednią część service booka
Osobiście nie marnował bym resztki sezonu na takie zabawy, chyba że już cieknie to wtedy wiadomo

Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach!
: 22 wrz 2012, 11:01
autor: Pigac149
No właśnie nie chciałem marnować czasu ale wczoraj zauważyłem, że zaczęła się ślinić rurka olejem na jednej ladze ;(. No u Dziubka znalazłem, że około 300ml, w serwisów-ce znalazłem 346 +- 2 ml, a ktoś pisał że wlał w ogóle 315ml tylko :/. I nie wiem już jak ja mam lać, bo z pewnością zaleje 15w, żeby poprawić trochę układ i wytrzymałość amortyzatorów. Więc muszę tylko zakupić z 1 litr oleju, 2 uszczelniacze i 2 osłony przeciwpyłowe?

Tak dla jasności spytam

Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach!
: 22 wrz 2012, 14:26
autor: Corr
Ja też miałem problem ile wlać, w końcu lałem tyle, żeby odstęp od lustra oleju do górnej krawędzi lagi wynosił to 127 mm(o którym pisze Dzióbek). W przypadku starszych roczników(mam 98') ciężko znaleźć info ile ma być oleju, więc musiałem trochę zaryzykować ale na razie jest ok
Ja kupiłem takie uszczelniacze:
http://www.select-shop.pl/uszczelniacze ... -2129.html
Cały komplet:
http://www.select-shop.pl/uszczelniacze ... -2446.html
Jak widzisz różnica w cenie znaczna... u mnie osłony przeciwpyłowe nie wyglądały na uszkodzone więc zostały stare, ale to już Twoja decyzja
Pigac149 pisze:Więc muszę tylko zakupić z 1 litr oleju, 2 uszczelniacze i 2 osłony przeciwpyłowe?

Tak dla jasności spytam

Zgadza się

Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach!
: 22 wrz 2012, 19:37
autor: Pigac149
No to ładnie mam wszystko już dograne prawie, wielkie dzięki Corr

. Tylko zostaje mały problem, nie wiem co z tymi przeciwpyłowymi uszczelniaczami, oddzielnie nie mogę nigdzie tego znaleźć a moje wyglądają jak nówki, ale gorzej jak rozbiorę, złoże a z nimi jednak będzie jakiś problem :/. Kurna ten komplet jest troszkę przy drogi, bo jako student, mam bardzo okrojony budżet :/ Bo głównie to tylko jedna laga mi cieknie :/.
-- 22 Wrz 2012, 18:37 --
A i tak apropo to ja mam rocznik 97'

Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach!
: 18 sty 2014, 20:46
autor: DaNgeR
Witajcie.
Sorry że odgrzewam temat ale mam niepokojący problem.
Dziś wymieniłem olej plus uszczelniacze w swojej ERce.
Problem w tym że w jednym z amorków miałem tą zwykła długą sprężynę wyłącznie, natomiast w drugim była jeszcze taka mniejsza.
Zastanawiam się czy ktoś poprzednio sobie coś takiego wymyślił, bo stracił owy element, czy fabrycznie w jednym jest a w drugim nie ma (w co raczej wątpię)
Jak jest u was ?
Poniżej fotki.
http://iv.pl/images/80901097906996521775.jpg
http://iv.pl/images/65540423119181940820.jpg
Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach!
: 18 sty 2014, 20:49
autor: Dzióbek
W obu lagach musi być tak samo - długa sprężyna od góry (widać zaraz po odkręceniu górnych korków i wyjeciu tulejek),a po rozłączeniu lag powinna wypaść jeszcz krótka sprężyna, która jest na dole w goleni.
W tym temacie masz zdjęcia jak to powinno wyglądać:
http://forum.kawasaki-er5.pl/viewtopic.php?f=24&t=920
Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach!
: 19 sty 2014, 19:27
autor: DaNgeR
Szkoda, że tego tematu wcześniej nie wygrzebałem.
Dzięki bardzo.
To co byś polecił w mojej sytuacji ? Dorwać samą tą sprężynkę będzie raczej ciężko, chociaż poszukam.
Ewentualnie montaż bez niej w obu lagach ?
W takim układzie jak było czyli z jej brakiem zrobiłem 2 sezony i właśnie zaczęło teraz dosyć cieknąć z tego amora bez tej sprężyny.
W jeździe jakichś odczuwalnych różnic nie zauważyłem.