Strona 1 z 3

Problem z "latającą" kierownicą

: 19 gru 2010, 03:54
autor: DeFi
mam pewien problem, lecz nie wiem z czym on się dokładnie wiąże.
W normalnych warunkach po puszczeniu kierownicy w czasie jazdy motocykl powinien utrzymywać kierunek jazdy na wprost (dąży do tego konstrukcja przedniego zawieszenia).
U mnie natomiast po puszczeniu kierownicy przy ok 50-60 km/h kierownica zaczęła latać we wszystkich kierunkach. Domyślam się, że tak być nie powinno, lecz nie za bardzo wiem gdzie musiałbym zajrzeć. Łożysko główki ramy, a może coś z zawieszeniem. Po prostu nie mam pojęcia.
Liczę na wasze sugestie.

Re: Problem z "kierownicą" ?

: 20 gru 2010, 12:43
autor: Kamyk
Na 90% pierwsze co powinniens spr. to lozysko glowki ramy :)

Re: Problem z "kierownicą" ?

: 20 gru 2010, 19:29
autor: shadow
Może masz źle wyważone koło. Ja miałem taki problem, zapłaciłem 15 pln w warsztacie i jest ok :)

Re: Problem z "kierownicą" ?

: 20 gru 2010, 23:28
autor: OloK
Łożysko główki ramy, koło źle wyważone lub uszkodzona opona

Re: Problem z "kierownicą" ?

: 21 gru 2010, 00:43
autor: DeFi
ok, jak znajdę chwilę czasu to zaglądnę we wszystkie możliwości.

A żeby nie zakładać nowego tematu to spytam jeszcze o coś.
Czy jak na tarczy hamulcowej wyczuwam nierówności jakby od nierówno hamujących klocków(po zewnętrznej jest jakby bardziej zjechana) to wystarczy dać tarczę do przetoczenia i założyć nowe klocki czy szykować się na kupno nowej tarczy ?

Re: Problem z "kierownicą" ?

: 21 gru 2010, 14:40
autor: barnabab
Jak się nie mylę, to główkę ramy można sprawdzić stawiając motocykl na centralkę i powoli skręcać kierownicą w oba kierunki. Jak wyczuwasz jakieś szarpnięcia, czy brak płynności przy skręcaniu, to znak że masz do wymiany główkę ramy.

Ja mam ten sam problem, z tym że trzęsie przy około 50-60 km/h, a przy większych prędkościach ustaje. Pojechałem wyważyć koła i niestety nic nie pomogło :( Robili to godzinę, zapłaciłem jak za zboże (jak usłyszałem cenę po wykonaniu usługi, to mi kopara opadła).
Możesz zacząć od sprawdzenia stanu ogumienia. Er-5 podobno jest na wszystko wyczulona.

Z tego co napisałeś, to nie masz zwichrowanej tarczy, a może jednak? Może to tarcza wprowadza motocykl w te wibracje? Nie wiem czy warto przetaczać tarczę motocyklową, bo one są węższe niż samochodowe. Moim zdaniem trzeba kupić nową, ale ekspertem nie jestem.

Re: Problem z "kierownicą" ?

: 22 gru 2010, 01:32
autor: DeFi
Po dokładnych oględzinach układu hamulcowego, a dokładniej mówiąc, samego zacisku, doszedłem do wniosku że mam klocki do wymiany (grubość ~1,5 mm).

Jakie klocki macie założone w swoich sprzętach ? ja wstępnie patrzę na EBC HH (wzmocnione). Może się szarpnę i wraz z klockami sprawię sobie oplot :)

Co do przetoczenia tarcz, znajomi mi radzą żeby przetoczyć, ale nie przesadzać. Zawsze lepiej wydać te 50 zł na przetoczenie niż 430 zł na nową tarczę :D

Sprawdzałem płynność przy skręcaniu kierownicą, ale niczego nie wyczułem.

Re: Problem z "kierownicą" ?

: 22 gru 2010, 21:58
autor: Junior.mf
Na moje bedzie to zle wywarzona opona,a tarczy motocyklowych sie raczej nie przetacza.Ewentualnie krzywa felga np.po spotkaniu z kraweznikiem.

Re: Problem z "kierownicą" ?

: 03 mar 2011, 14:19
autor: Wolf
Moich kilka propozycji:
-źle wyważone koło
-łożyska koła
-łożyska główki ramy
-nierówny stan oleju w lagach
-słabo dokręcone koło
-słabo dokręcony błotnik(mogły się śrubki odkręcić)
-niedokręcone lub krzywo wsunięte lagi w półki...
I to chyba tyle co ja bym rozpatrywał.. ;)

Re: Problem z "kierownicą" ?

: 10 kwie 2011, 10:44
autor: italiano16
u mnie jak puszcze kierownice to telepie nia jak cholera. jak hamuje przednim hamulcem to tez trzesie kierownica ze az strach.
czy powod to własnie tarcza ?
co sprawdzic.