Płyny hamulcowe
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
- duzydamian
- Motocyklista
- Posty: 144
- Rejestracja: 13 sie 2011, 18:10
- Imię: Damian
- Miejscowość: Chorzów
- Garnek: AGV K3 Basic
- Numer GG: 3799712
- Kontakt:
Płyny hamulcowe
Jako, że hamulce w naszych motocyklach jakie są takie już są stąd zastanawiam się nad dobraniem odpowiednio płynu.
Jest tutaj mnóstwo doświadczonych użytkowników to chciałbym usłyszeć wasze opinie na temat różnych płynów hamulcowych.
Czy są jakieś drastyczne różnice między różnymi płynami różnych firm.
Tak z moich badań rynku konkretne które mam na oku:
1. Motul DOT3 mieszany z DOT4
2. Castrol DOT4
3. a możenie nie warto inwestować i zwykły K2 DOT4 daje radę
Czekam na wasze opinię.
Jest tutaj mnóstwo doświadczonych użytkowników to chciałbym usłyszeć wasze opinie na temat różnych płynów hamulcowych.
Czy są jakieś drastyczne różnice między różnymi płynami różnych firm.
Tak z moich badań rynku konkretne które mam na oku:
1. Motul DOT3 mieszany z DOT4
2. Castrol DOT4
3. a możenie nie warto inwestować i zwykły K2 DOT4 daje radę
Czekam na wasze opinię.
- radziorek15
- Motocyklista
- Posty: 550
- Rejestracja: 10 lip 2011, 14:50
- Imię: Radosław
- Miejscowość: Białystok
- Plecak: słowianka
- Garnek: xr-1100 shoei
- Numer GG: 9519818
- Telefon: 693457668
Re: Płyny hamulcowe
Myślę, że tutaj różnicy nie ma jaki płyn, jakiej firmy. Ważne aby się zgadzał rodzaj, czyli DOT4. Różnica może być jedynie taka, że droższy będzie miał podwyższoną temperaturę wrzenia.
er-5 + SV650S
-
- Motocyklista
- Posty: 177
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 11:56
- Imię: Łukasz
- Miejscowość: Kielce
- Garnek: NAXA FOB
Re: Płyny hamulcowe
dot to nie płyn ale raczej norma jaką płyn ma spełniać.
Lanie takiego jak na deklu jest obowiązkowe! i niech ktoś powie, ze nie, to znajdę mu milion pińcet przyczyn
generalnie dot każdej marki musi spełniać wymagania postawionę przez normę.
jesli masz słaby hebel to po pierwsze zmień płyn( dobrze odpowietrz), sprawdź stan okładzin hamulca (te natomiast różnią się jakością i to zasadniczo), zrób odświeżenie tloczkom ( miedzianka), sprawdź stan tarczy.
wiele serwisówek mówi, ze przewody w gumie powinny być wymieniane raz na 3(!) lata, inne że raz na 5.
U ciebie od nowości są pewnie stare.... ... i tu bym się doszukiwał podstaw problemów
co można realnie zrobić poza tym co napisałem?
zamiast gumy dać oplot stalowy, jesli masz zacisk starego typu ( przed liftem) to zamienić go na nowszy ( także zr-7 taki ma), zarzucić pompkę z zr-7.
U mojej lubej zestaw oplot/pompa/zacisk aż za bardzo się sprawdza... musiałem zwiększyć gęstość oleju w lagach, bo było ostro w dół podczas hamowania.
przelej to zwykłym DOTem jaki masz na deklu, a w tym sprzęcie i tak nie zagotujesz płynu
Lanie takiego jak na deklu jest obowiązkowe! i niech ktoś powie, ze nie, to znajdę mu milion pińcet przyczyn
generalnie dot każdej marki musi spełniać wymagania postawionę przez normę.
jesli masz słaby hebel to po pierwsze zmień płyn( dobrze odpowietrz), sprawdź stan okładzin hamulca (te natomiast różnią się jakością i to zasadniczo), zrób odświeżenie tloczkom ( miedzianka), sprawdź stan tarczy.
wiele serwisówek mówi, ze przewody w gumie powinny być wymieniane raz na 3(!) lata, inne że raz na 5.
U ciebie od nowości są pewnie stare.... ... i tu bym się doszukiwał podstaw problemów
co można realnie zrobić poza tym co napisałem?
zamiast gumy dać oplot stalowy, jesli masz zacisk starego typu ( przed liftem) to zamienić go na nowszy ( także zr-7 taki ma), zarzucić pompkę z zr-7.
U mojej lubej zestaw oplot/pompa/zacisk aż za bardzo się sprawdza... musiałem zwiększyć gęstość oleju w lagach, bo było ostro w dół podczas hamowania.
przelej to zwykłym DOTem jaki masz na deklu, a w tym sprzęcie i tak nie zagotujesz płynu
jest: er-5, zr-7, dt-125 (2T), chinol 50
było: gs-500, diversion 600, en-500
było: gs-500, diversion 600, en-500
-
- Motocyklista
- Posty: 352
- Rejestracja: 02 paź 2011, 21:06
- Imię: Mateusz
- Miejscowość: Świdnica
- Plecak: z książkami ^^
- Garnek: Shark S600
Re: Płyny hamulcowe
A można wiedziec ile kosztowały cie pompa/zacisk z zr7??
To w ogóle pasuje do ER5 czy trzeba modyfikować?
To w ogóle pasuje do ER5 czy trzeba modyfikować?
-
- Motocyklista
- Posty: 177
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 11:56
- Imię: Łukasz
- Miejscowość: Kielce
- Garnek: NAXA FOB
Re: Płyny hamulcowe
zr to jakby starszy brat er.
Pompa i zacisk wchodzą idalnie bez gadania. lusterka, wymiary, wszytko ok.
Jak chcesz coś grzebać to najpierw popatrz czy nie masz już nowego zacisku na tarczy ( te nowe są większe).
Poza tym to problem najczesciej chowa się w jakosci klocków i starości przewodów ( no poza wymianą płynu) i braku serwisu samej szczęki
stockowy zestaw jest nawet niezły, ale zaniedbany przez rajderów ;(
zanim wpakujesz kase za pół darmo zrobisz sam sprawny hebel.
płyn dot + smar miedziany i czyszczenie tłoczka tzalatwi 3/4 sprawy.
ja temat miałem za darmo przy okazji przerabiania swojej zr
Pompa i zacisk wchodzą idalnie bez gadania. lusterka, wymiary, wszytko ok.
Jak chcesz coś grzebać to najpierw popatrz czy nie masz już nowego zacisku na tarczy ( te nowe są większe).
Poza tym to problem najczesciej chowa się w jakosci klocków i starości przewodów ( no poza wymianą płynu) i braku serwisu samej szczęki
stockowy zestaw jest nawet niezły, ale zaniedbany przez rajderów ;(
zanim wpakujesz kase za pół darmo zrobisz sam sprawny hebel.
płyn dot + smar miedziany i czyszczenie tłoczka tzalatwi 3/4 sprawy.
ja temat miałem za darmo przy okazji przerabiania swojej zr
jest: er-5, zr-7, dt-125 (2T), chinol 50
było: gs-500, diversion 600, en-500
było: gs-500, diversion 600, en-500
- HubertusxD
- Rowerzysta
- Posty: 35
- Rejestracja: 17 gru 2012, 18:54
- Imię: Hubert
- Miejscowość: Przasnysz
- Garnek: LS2
- Numer GG: 8195887
- Telefon: 505720927
Re: Płyny hamulcowe
Odkopuję trochę temat, ponieważ mam pytanko. Co jaki czas trzeba wymieniać płyn hamulcowy? Kupiłem teraz moto i nie wiem, czy wymienić, czy nie...
"Motocykl to nie wszystko liczy się pasja..."
Romet Pony--> WSK 175--> Peugeot Speedfight--> Zipp Neken--> Panon Prince 125--> Kawasaki ER-5 :)
Romet Pony--> WSK 175--> Peugeot Speedfight--> Zipp Neken--> Panon Prince 125--> Kawasaki ER-5 :)
- Miłosz
- Klubowicz
- Posty: 1303
- Rejestracja: 29 kwie 2011, 22:57
- Imię: Miłosz
- Miejscowość: Plewiska/Poznań
- Plecak: Monika
- Garnek: HJC
- Numer GG: 3369519
- Motocykl: Gsf 1200N K5
Re: Płyny hamulcowe
Co dwa lata lub 24 tys km.
Polecam ściągnięcie manuala - link na forum
Polecam ściągnięcie manuala - link na forum
- radziorek15
- Motocyklista
- Posty: 550
- Rejestracja: 10 lip 2011, 14:50
- Imię: Radosław
- Miejscowość: Białystok
- Plecak: słowianka
- Garnek: xr-1100 shoei
- Numer GG: 9519818
- Telefon: 693457668
Re: Płyny hamulcowe
A najlepiej by było to robić co sezon, wymiana płynu hamulcowego w ER-5 jest bardzo prosta, więc skoro i tak motocykl musi przejść serwis w czasie zimowania, to warto zmienić i ten płyn.
er-5 + SV650S
- HubertusxD
- Rowerzysta
- Posty: 35
- Rejestracja: 17 gru 2012, 18:54
- Imię: Hubert
- Miejscowość: Przasnysz
- Garnek: LS2
- Numer GG: 8195887
- Telefon: 505720927
Re: Płyny hamulcowe
Ok. Dzięki za odpowiedzi
"Motocykl to nie wszystko liczy się pasja..."
Romet Pony--> WSK 175--> Peugeot Speedfight--> Zipp Neken--> Panon Prince 125--> Kawasaki ER-5 :)
Romet Pony--> WSK 175--> Peugeot Speedfight--> Zipp Neken--> Panon Prince 125--> Kawasaki ER-5 :)
- wwitek123
- Klubowicz
- Posty: 322
- Rejestracja: 30 paź 2010, 08:33
- Imię: Wojtek
- Miejscowość: Kraśnik
- Plecak: Nie potrzebuje obciążenia
- Garnek: Nolan N86 N-COM
- Numer GG: 8024325
- Motocykl: Yamaha TDM 900 '02
- Kontakt:
Re: Płyny hamulcowe
Osobiście radzę wymienić płyn samą wiosną tuz przed sezonem, a nie zimą, by nie miał możliwości wchłonięcia wilgoci
Miej wyjebane, a będzie Ci dane.