Płyny hamulcowe

Dział dotyczący układu jezdnego

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Awatar użytkownika
duzydamian
Motocyklista
Posty: 144
Rejestracja: 13 sie 2011, 18:10
Imię: Damian
Miejscowość: Chorzów
Garnek: AGV K3 Basic
Numer GG: 3799712
Kontakt:

Płyny hamulcowe

Post autor: duzydamian »

Jako, że hamulce w naszych motocyklach jakie są takie już są stąd zastanawiam się nad dobraniem odpowiednio płynu.

Jest tutaj mnóstwo doświadczonych użytkowników to chciałbym usłyszeć wasze opinie na temat różnych płynów hamulcowych.
Czy są jakieś drastyczne różnice między różnymi płynami różnych firm.

Tak z moich badań rynku konkretne które mam na oku:
1. Motul DOT3 mieszany z DOT4
2. Castrol DOT4
3. a możenie nie warto inwestować i zwykły K2 DOT4 daje radę :o

Czekam na wasze opinię.
Obrazek
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
radziorek15
Motocyklista
Posty: 550
Rejestracja: 10 lip 2011, 14:50
Imię: Radosław
Miejscowość: Białystok
Plecak: słowianka
Garnek: xr-1100 shoei
Numer GG: 9519818
Telefon: 693457668

Re: Płyny hamulcowe

Post autor: radziorek15 »

Myślę, że tutaj różnicy nie ma jaki płyn, jakiej firmy. Ważne aby się zgadzał rodzaj, czyli DOT4. Różnica może być jedynie taka, że droższy będzie miał podwyższoną temperaturę wrzenia.
er-5 + SV650S
lukaszu
Motocyklista
Posty: 177
Rejestracja: 10 kwie 2011, 11:56
Imię: Łukasz
Miejscowość: Kielce
Garnek: NAXA FOB

Re: Płyny hamulcowe

Post autor: lukaszu »

dot to nie płyn :) ale raczej norma jaką płyn ma spełniać.
Lanie takiego jak na deklu jest obowiązkowe! i niech ktoś powie, ze nie, to znajdę mu milion pińcet przyczyn :)

generalnie dot każdej marki musi spełniać wymagania postawionę przez normę.

jesli masz słaby hebel to po pierwsze zmień płyn( dobrze odpowietrz), sprawdź stan okładzin hamulca (te natomiast różnią się jakością i to zasadniczo), zrób odświeżenie tloczkom ( miedzianka), sprawdź stan tarczy.

wiele serwisówek mówi, ze przewody w gumie powinny być wymieniane raz na 3(!) lata, inne że raz na 5.
U ciebie od nowości są pewnie stare.... ... i tu bym się doszukiwał podstaw problemów

co można realnie zrobić poza tym co napisałem?
zamiast gumy dać oplot stalowy, jesli masz zacisk starego typu ( przed liftem) to zamienić go na nowszy ( także zr-7 taki ma), zarzucić pompkę z zr-7.

U mojej lubej zestaw oplot/pompa/zacisk aż za bardzo się sprawdza... musiałem zwiększyć gęstość oleju w lagach, bo było ostro w dół podczas hamowania.

przelej to zwykłym DOTem jaki masz na deklu, a w tym sprzęcie i tak nie zagotujesz płynu :D
jest: er-5, zr-7, dt-125 (2T), chinol 50
było: gs-500, diversion 600, en-500
KELGAR
Motocyklista
Posty: 352
Rejestracja: 02 paź 2011, 21:06
Imię: Mateusz
Miejscowość: Świdnica
Plecak: z książkami ^^
Garnek: Shark S600

Re: Płyny hamulcowe

Post autor: KELGAR »

A można wiedziec ile kosztowały cie pompa/zacisk z zr7??
To w ogóle pasuje do ER5 czy trzeba modyfikować? ;)
lukaszu
Motocyklista
Posty: 177
Rejestracja: 10 kwie 2011, 11:56
Imię: Łukasz
Miejscowość: Kielce
Garnek: NAXA FOB

Re: Płyny hamulcowe

Post autor: lukaszu »

zr to jakby starszy brat er.
Pompa i zacisk wchodzą idalnie bez gadania. lusterka, wymiary, wszytko ok.
Jak chcesz coś grzebać to najpierw popatrz czy nie masz już nowego zacisku na tarczy ( te nowe są większe).
Poza tym to problem najczesciej chowa się w jakosci klocków i starości przewodów ( no poza wymianą płynu) i braku serwisu samej szczęki
stockowy zestaw jest nawet niezły, ale zaniedbany przez rajderów ;(

zanim wpakujesz kase za pół darmo zrobisz sam sprawny hebel.
płyn dot + smar miedziany i czyszczenie tłoczka tzalatwi 3/4 sprawy.

ja temat miałem za darmo przy okazji przerabiania swojej zr
jest: er-5, zr-7, dt-125 (2T), chinol 50
było: gs-500, diversion 600, en-500
Awatar użytkownika
HubertusxD
Rowerzysta
Posty: 35
Rejestracja: 17 gru 2012, 18:54
Imię: Hubert
Miejscowość: Przasnysz
Garnek: LS2
Numer GG: 8195887
Telefon: 505720927

Re: Płyny hamulcowe

Post autor: HubertusxD »

Odkopuję trochę temat, ponieważ mam pytanko. Co jaki czas trzeba wymieniać płyn hamulcowy? Kupiłem teraz moto i nie wiem, czy wymienić, czy nie...
"Motocykl to nie wszystko liczy się pasja..."

Romet Pony--> WSK 175--> Peugeot Speedfight--> Zipp Neken--> Panon Prince 125--> Kawasaki ER-5 :)
Awatar użytkownika
Miłosz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1303
Rejestracja: 29 kwie 2011, 22:57
Imię: Miłosz
Miejscowość: Plewiska/Poznań
Plecak: Monika
Garnek: HJC
Numer GG: 3369519
Motocykl: Gsf 1200N K5

Re: Płyny hamulcowe

Post autor: Miłosz »

Co dwa lata lub 24 tys km.

Polecam ściągnięcie manuala - link na forum
Awatar użytkownika
radziorek15
Motocyklista
Posty: 550
Rejestracja: 10 lip 2011, 14:50
Imię: Radosław
Miejscowość: Białystok
Plecak: słowianka
Garnek: xr-1100 shoei
Numer GG: 9519818
Telefon: 693457668

Re: Płyny hamulcowe

Post autor: radziorek15 »

A najlepiej by było to robić co sezon, wymiana płynu hamulcowego w ER-5 jest bardzo prosta, więc skoro i tak motocykl musi przejść serwis w czasie zimowania, to warto zmienić i ten płyn.
er-5 + SV650S
Awatar użytkownika
HubertusxD
Rowerzysta
Posty: 35
Rejestracja: 17 gru 2012, 18:54
Imię: Hubert
Miejscowość: Przasnysz
Garnek: LS2
Numer GG: 8195887
Telefon: 505720927

Re: Płyny hamulcowe

Post autor: HubertusxD »

Ok. Dzięki za odpowiedzi :)
"Motocykl to nie wszystko liczy się pasja..."

Romet Pony--> WSK 175--> Peugeot Speedfight--> Zipp Neken--> Panon Prince 125--> Kawasaki ER-5 :)
Awatar użytkownika
wwitek123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 322
Rejestracja: 30 paź 2010, 08:33
Imię: Wojtek
Miejscowość: Kraśnik
Plecak: Nie potrzebuje obciążenia
Garnek: Nolan N86 N-COM
Numer GG: 8024325
Motocykl: Yamaha TDM 900 '02
Kontakt:

Re: Płyny hamulcowe

Post autor: wwitek123 »

Osobiście radzę wymienić płyn samą wiosną tuz przed sezonem, a nie zimą, by nie miał możliwości wchłonięcia wilgoci :)
Miej wyjebane, a będzie Ci dane.
ODPOWIEDZ