ładowanie
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
-
- Podawacz śrubek
- Posty: 1
- Rejestracja: 10 maja 2016, 06:14
- Miejscowość: kalisz
- Plecak: nie
- Motocykl: 498
ładowanie
Witam. zakupiłem nowy regulator napięcia i po podłączeniu na akumulatorze mam 12,8V,więcej nie nabije ,ale na przewodzie czarno/ żółtym wychodzącym z regulatora , gdzie jest "plus" po stacyjce mam wzorcowe 13,8V. Czy tak ma to wyglądać? Proszę o pomoc w tej sprawie.
-
- Motocyklista
- Posty: 161
- Rejestracja: 31 maja 2014, 14:49
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Cc B-100
- Garnek: HJC-HQ1
Re: ładowanie
Gdzieś coś CI gubi ;P Przejrzyj drogę do aku czy gdzies nie ma przetarcia czy coś
-
- Podawacz śrubek
- Posty: 9
- Rejestracja: 20 maja 2014, 23:23
- Miejscowość: Warszawa/Pabianice
- Garnek: Caberg
Re: ładowanie
Witam,
Podepnę się pod temat, żeby bez sensu nie zakładać nowego, a ten wydaje mi się najbardziej zbliżony. Otóż u mnie ładownie jest (chyba) trochę za wysokie. Na wolnych obrotach mam 14,8V, a po podkręceniu obrotów przekracza 15V. Moim zdaniem to za dużo. W samochodzie zwykle jest 14,1-14,5V, a jak powinno być w ERce? I gdzie szukać przyczyny? Wymienić regulator i tyle? Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam
Podepnę się pod temat, żeby bez sensu nie zakładać nowego, a ten wydaje mi się najbardziej zbliżony. Otóż u mnie ładownie jest (chyba) trochę za wysokie. Na wolnych obrotach mam 14,8V, a po podkręceniu obrotów przekracza 15V. Moim zdaniem to za dużo. W samochodzie zwykle jest 14,1-14,5V, a jak powinno być w ERce? I gdzie szukać przyczyny? Wymienić regulator i tyle? Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam
-
- Rowerzysta
- Posty: 25
- Rejestracja: 01 sty 2017, 17:16
- Imię: Leszek
- Miejscowość: Poznań/Luboń
- Garnek: Hjc is 17
- Motocykl: Er5
Re: ładowanie
Sprawdź akumulator czy jest z nim wszystko dobrze. Może być jeszcze regulator, ale to w drugiej kolejności.
-
- Podawacz śrubek
- Posty: 9
- Rejestracja: 20 maja 2014, 23:23
- Miejscowość: Warszawa/Pabianice
- Garnek: Caberg
Re: ładowanie
Dzieki, a powiedz mi proszę co masz na myśli pisząc sprawdź akumulator? W jaki sposób mogę go sprawdzić? Po ostatniej trasie (ok. 250km) aku mial ponad 13V. Co jeszcze mogę sprawdzić i jak ocenić czy nadaje się do wymiany?
-
- Rowerzysta
- Posty: 25
- Rejestracja: 01 sty 2017, 17:16
- Imię: Leszek
- Miejscowość: Poznań/Luboń
- Garnek: Hjc is 17
- Motocykl: Er5
Re: ładowanie
Najlepiej jak odepniesz go i założysz inny od kogos, druga opcja to zdjąć masę i po przez kable podłączyć taki od samochodu i wtedy sprawdź ladowanie
-
- Rowerzysta
- Posty: 39
- Rejestracja: 20 lut 2014, 17:33
- Miejscowość: Bolesławiec
- Garnek: Lazer
Re: ładowanie
Wydaje mi się jeśli lądowanie masz między 14v a 15v to masz dobre ładowanie u mnie na jałowy skacze do 14.9v a po rozgrzaniu się spada do 14.3v a i w serwisowce jest ze od 14 do 15 może być tak mi się wydaje
jakiś czas temu też myślałem że mam złe ładowanie dlatego zamontowalem coś takiego na próbę
-
- Podawacz śrubek
- Posty: 9
- Rejestracja: 20 maja 2014, 23:23
- Miejscowość: Warszawa/Pabianice
- Garnek: Caberg
Re: ładowanie
Niestety, patent z odpaleniem z samochodowego aku nie dał rady. Po podłączeniu kablami tylko coś zabzyczało, ale rozrusznik nawet nie przekręcił. Wybrałem się do sklepu z akumulatorami i tam podpieli mój aku do testera. Wyszło, że z akumulatorem wszystko ok, jest właściwie jak nowy. Nawet przy odpalaniu napięcie niewiele spada więc wszystko z nim ok. Ale niestety ładowanie ustaliło się na 15,1V-15,4V czyli jednak trochę za dużo. Poniżej 15V bym pewnie się nie przejmował, ale powyżej to już zastanawiam się nad regulatorem. To samo zasugerował człowiek, który testował akumulator. Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie regulatora, oprócz oczywiście podmianki na taki, który jest na pewno sprawny?
A co do woltomierza to też już o tym myślałem, że warto dodać sobie do zegarów i w najbliższym czasie zamierzam to zrobić plus przydałby się zegarek Ale najpierw muszę rozwiązać temat ładowania.
PS. niewiele rozumiem z niemieckiego ale czy tam jest napisane, że do 5000obr./min. ładowanie powinno być między 13,5-15,3V? Bo to by sugerowało, że regulator jest jednak sprawny.
A co do woltomierza to też już o tym myślałem, że warto dodać sobie do zegarów i w najbliższym czasie zamierzam to zrobić plus przydałby się zegarek Ale najpierw muszę rozwiązać temat ładowania.
PS. niewiele rozumiem z niemieckiego ale czy tam jest napisane, że do 5000obr./min. ładowanie powinno być między 13,5-15,3V? Bo to by sugerowało, że regulator jest jednak sprawny.
-
- Rowerzysta
- Posty: 41
- Rejestracja: 04 cze 2016, 07:17
- Imię: Zbigniew
- Miejscowość: LOP
- Plecak: Jest
- Garnek: LS2
Re: ładowanie
Znalazłem info, że powinno być od 14V do 15V przy 4000 obr. (service manual eng)