Akumulator... nurtujące pytania :)
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
- urbansan
- Klubowicz
- Posty: 600
- Rejestracja: 24 mar 2011, 09:43
- Imię: Urban
- Miejscowość: Wa-wa
- Plecak: Panna Urbanna :D
- Garnek: RPHA 10+
- Motocykl: SV1000
- Lokalizacja: Wa-wa
Akumulator... nurtujące pytania :)
Wstep: Jak czesc z was juz wie, wykazalem sie niebywala inteligencja i zdechl mi aku 120km od domu. Oczywiscie nie wiedzialem, ze to aku, bo padl mi moto jakby zdechl bezpiecznik i to po 90km ciaglej jazdy. Uratowal mnie Tomek ze Sniadowa gosc, ktory tydzien wczesniej kupil R6. W mojej eswi wlasnie lezy jego bateria, ktorej to nie mam zamiaru oddawac, tylko przeslac nowiutenki aku + pare upominkow jak klocki itp. Pomoc drogowa chciala 700zl za przewoz 120km, a Tomek nawet nakarmil mnie 2krotnie
Konkret: Tomek otrzyma ode mnie dedykowany aku zelowy, ale ze pojemnosci mamy inne, to bede musial rowniez sobie znalezc odpowiedni. No i wbijam na allegro i widze takie cuda:
http://allegro.pl/akumulator-zelowy-12v ... 09662.html
Pojemnosc sie zgadza, rozmiar tez zatem waga pewnie i tez. Czemu takie aku mialoby byc gorsze od żelowego dedyka, ktory kosztuje 130zl wiecej pomijajac fakt, ze ten akurat pochodzi z Czestochowy?
Konkret: Tomek otrzyma ode mnie dedykowany aku zelowy, ale ze pojemnosci mamy inne, to bede musial rowniez sobie znalezc odpowiedni. No i wbijam na allegro i widze takie cuda:
http://allegro.pl/akumulator-zelowy-12v ... 09662.html
Pojemnosc sie zgadza, rozmiar tez zatem waga pewnie i tez. Czemu takie aku mialoby byc gorsze od żelowego dedyka, ktory kosztuje 130zl wiecej pomijajac fakt, ze ten akurat pochodzi z Czestochowy?
Virago 535 '93 -> kawa er-5 '02 -> hornet 900 '04 -> SV1000s '03
- apogee
- Klubowicz
- Posty: 237
- Rejestracja: 08 sty 2013, 22:36
- Imię: Mariusz
- Miejscowość: GRYFINO
- Plecak: Asia
- Motocykl: XL 600 V
Re: Akumulator... nurtujące pytania :)
Zwróć uwagę na podłączenie.
Jakiś czas temu naprawiałem Kamykową eSvkę i zrobiłem sobie kilka pomiarów i wyszło, że rozrusznik i cała elektronika w czasie startu pobiera około 130-135 A. Pomiary robiłem na zimnym i ciepłym silniku. Wątpię aby złącze konektorowe długo wytrzymało takie obciążenie.
To akku jest raczej do upsów gdzie są nieduże prądy.
maniek
Jakiś czas temu naprawiałem Kamykową eSvkę i zrobiłem sobie kilka pomiarów i wyszło, że rozrusznik i cała elektronika w czasie startu pobiera około 130-135 A. Pomiary robiłem na zimnym i ciepłym silniku. Wątpię aby złącze konektorowe długo wytrzymało takie obciążenie.
To akku jest raczej do upsów gdzie są nieduże prądy.
maniek
-
- Motocyklista
- Posty: 161
- Rejestracja: 31 maja 2014, 14:49
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Cc B-100
- Garnek: HJC-HQ1
Re: Akumulator... nurtujące pytania :)
Na dobrych grubych konektorach da radę, tylko ze trzeba w moto ciąć. A jak w aku padną to masz 2 lata gwarancji /niezgodności towaru z umową /rękojmi
- urbansan
- Klubowicz
- Posty: 600
- Rejestracja: 24 mar 2011, 09:43
- Imię: Urban
- Miejscowość: Wa-wa
- Plecak: Panna Urbanna :D
- Garnek: RPHA 10+
- Motocykl: SV1000
- Lokalizacja: Wa-wa
Re: Akumulator... nurtujące pytania :)
Aha, bo rzeczywiscie jest w opisie skutery, motorowery, ale to nie jest porownywalne z kompresja litrowej Vki. Tez nie ma info o pradzie rozruchu, a motocyklowe maja na poziomie 180-200. I tutaj kolejne pytanie. Aku zelowy do mojego sprzeta ma 180A, a zzwykly ma 200. Zel nie migruje tak slicznie totez daje mniejszy prad? Dla Vki zawsze najlepiej miec maks pradu?
Virago 535 '93 -> kawa er-5 '02 -> hornet 900 '04 -> SV1000s '03
- apogee
- Klubowicz
- Posty: 237
- Rejestracja: 08 sty 2013, 22:36
- Imię: Mariusz
- Miejscowość: GRYFINO
- Plecak: Asia
- Motocykl: XL 600 V
Re: Akumulator... nurtujące pytania :)
A co Pan Michio Suzuki napisał w instrukcji odnośnie akku?
- urbansan
- Klubowicz
- Posty: 600
- Rejestracja: 24 mar 2011, 09:43
- Imię: Urban
- Miejscowość: Wa-wa
- Plecak: Panna Urbanna :D
- Garnek: RPHA 10+
- Motocykl: SV1000
- Lokalizacja: Wa-wa
Re: Akumulator... nurtujące pytania :)
Raczej intersuje mnie co mowi ogolna zasada
Virago 535 '93 -> kawa er-5 '02 -> hornet 900 '04 -> SV1000s '03
-
- Klubowicz
- Posty: 895
- Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
- Imię: Michał
- Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
- Garnek: Scorpion EXO-1200
- Numer GG: 8278420
- Motocykl: SV-650SF
Re: Akumulator... nurtujące pytania :)
Miałem podobny, 6Ah w moto przez jakiś miesiąc. Moto paliło i jeździło bez problemu, ale w to w Erce
Aczkolwiek złącza te same.
Aczkolwiek złącza te same.
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
- urbansan
- Klubowicz
- Posty: 600
- Rejestracja: 24 mar 2011, 09:43
- Imię: Urban
- Miejscowość: Wa-wa
- Plecak: Panna Urbanna :D
- Garnek: RPHA 10+
- Motocykl: SV1000
- Lokalizacja: Wa-wa
Re: Akumulator... nurtujące pytania :)
Ok dobadalem temat. Otoz sekret tkwi w HR. Ten aku, ktory podrzucilem, ma 20HR. Coz to moze oznaczac... otoz w mocnym skrocie sprawdza sie w ile godzin moze sie rozladowywac aku przy konkretnym pradzie. Ten prad chyba jest liczony w ten sposob dla pojemnosc 12Ah z HR = 5h, 10h, 20h:
12Ah / 20h = 0,6A
12Ah / 10h = 1,2A
12Ah / 5h = 2,4A
co oznacza, ze w tyle godzin rozladujemy akumulator wskazanym pradem tj 0,6A w ciagu 20h. Jest tu jednak pewien myk:) otoz chemia nie lubi forsowania i jezeli bedziemy meczyli nasz aku sciagajac z niego 2,4A, to on zacznie sie grzac, jego opor wewnetrzny wzrosnie i zaczniemy miec straty energii. Jezeli jednak bedziemy sciagali z niego mniejszy prad np 0,6A, to reakcja bedzie stabilniejsza, opor wewnetrzny bedzie mniejszy (nizsza temperatura) i taki aku nie rozladujemy w ciag 20h, ale znacznie powyzej... tutaj moze nawet 25h. Zatem takie same pojemnosci mierzone przy roznych HR, wcale nie sa takie same
Zatem 12Ah(20HR) < 12Ah(10HR) < 12Ah(5HR).
A co za tym idzie? A tyle jaki jest prad rozruchu tj ile pradu mozna wyssac na raz, by nam spod tylka nie kipial kwas - czyli tak jak wyzej w postach:) Wnioskujac kupie dedyk tez i dla siebie :p
12Ah / 20h = 0,6A
12Ah / 10h = 1,2A
12Ah / 5h = 2,4A
co oznacza, ze w tyle godzin rozladujemy akumulator wskazanym pradem tj 0,6A w ciagu 20h. Jest tu jednak pewien myk:) otoz chemia nie lubi forsowania i jezeli bedziemy meczyli nasz aku sciagajac z niego 2,4A, to on zacznie sie grzac, jego opor wewnetrzny wzrosnie i zaczniemy miec straty energii. Jezeli jednak bedziemy sciagali z niego mniejszy prad np 0,6A, to reakcja bedzie stabilniejsza, opor wewnetrzny bedzie mniejszy (nizsza temperatura) i taki aku nie rozladujemy w ciag 20h, ale znacznie powyzej... tutaj moze nawet 25h. Zatem takie same pojemnosci mierzone przy roznych HR, wcale nie sa takie same
Zatem 12Ah(20HR) < 12Ah(10HR) < 12Ah(5HR).
A co za tym idzie? A tyle jaki jest prad rozruchu tj ile pradu mozna wyssac na raz, by nam spod tylka nie kipial kwas - czyli tak jak wyzej w postach:) Wnioskujac kupie dedyk tez i dla siebie :p
Virago 535 '93 -> kawa er-5 '02 -> hornet 900 '04 -> SV1000s '03