Niedziałający obrotomierz (przepalony opornik)

Wszystko co związane z kabelkami i oświetleniem naszej ER-ki

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Awatar użytkownika
bober15
Motocyklista
Posty: 167
Rejestracja: 02 wrz 2013, 15:55
Imię: Paweł
Miejscowość: Giżycko
Plecak: zależy jak leży :)
Garnek: Nitro n766-vx
Telefon: 790591087

Re: Niedziałający obrotomierz (przepalony opornik)

Post autor: bober15 »

ja mam oddzielny pin. Po podłączeniu obrotka pod cewkę sygnał jest zaniżany. Podeślij mi proszę schematy obrotka od wersji z sygnałem zbieranym równomiernie z jedną cewką. Powinno wystarczyć odpowiednie zmodernizowanie układu sterującego :)
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
cici0201
Motocyklista
Posty: 233
Rejestracja: 08 kwie 2013, 21:53
Imię: Krystian
Miejscowość: Kutno
Garnek: LS2 FF370

Re: Niedziałający obrotomierz (przepalony opornik)

Post autor: cici0201 »

Tutaj masz taki schemat:
http://www.serviskawasakikle500.com.pl/ ... yczna.html
przejrzyj również schematy z tego tematu:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2610480.html
Awatar użytkownika
bober15
Motocyklista
Posty: 167
Rejestracja: 02 wrz 2013, 15:55
Imię: Paweł
Miejscowość: Giżycko
Plecak: zależy jak leży :)
Garnek: Nitro n766-vx
Telefon: 790591087

Re: Niedziałający obrotomierz (przepalony opornik)

Post autor: bober15 »

W zasadzie nic ciekawego nie znalazłem, ale chwała ci bo ruszyłem się do myślenia :)spróbuję zdjąć sygnał z cewek zapłonowych a dokładnie z miejsca przy wyłączniku zapłonu, nie wiem tylko czy to mi się uda, ponieważ nie wiem w jaki sposób jest realizowane gaszenie. Podejrzewam, że przez odcięcie masy na uzwojeniu cewki. Jak będę się grzebał i coś ciekawego z tego wyjdzie to dam znać, a jak nie to będę myślał jak przerobić sterowanie od obrotomierza. Może zainspiruje się schematem zegarów od Kawasaki KLR Tengai 650 podobno pasują luksusowo, a że to singiel to tylko jedną cewkę trzeba podłączyć. Ostatecznie ten mogę podłączyć pod cewkę bez przeróbek, ale wtedy tylko połowę odpowiedniej wartości będzie wskazywał.
Awatar użytkownika
cici0201
Motocyklista
Posty: 233
Rejestracja: 08 kwie 2013, 21:53
Imię: Krystian
Miejscowość: Kutno
Garnek: LS2 FF370

Re: Niedziałający obrotomierz (przepalony opornik)

Post autor: cici0201 »

Gaszenie silnika jest zrealizowane dokładnie tak jak mówisz przez odcięcie masy od cewek. A czym różnią się obrotomierz ER5 od GPZ (w środu)? Dlaczego właśnie chcesz taki zastosować?
Sygnały w er i gpz do obrotomierza przecież powinny być takie same.
Awatar użytkownika
bober15
Motocyklista
Posty: 167
Rejestracja: 02 wrz 2013, 15:55
Imię: Paweł
Miejscowość: Giżycko
Plecak: zależy jak leży :)
Garnek: Nitro n766-vx
Telefon: 790591087

Re: Niedziałający obrotomierz (przepalony opornik)

Post autor: bober15 »

Nie umieściłem jeszcze żadnych informacji o moim sprzęcie na forum stąd te niejasności:( We wrześniu kupiłem kawkę od Kondzia4 http://forum.kawasaki-er5.pl/viewtopic. ... a%C5%84cza. Nie działał w nim obrotomierz. Staram się stopniowo wszystko naprawiać i reperować. Teraz nadszedł czas na zegary. Drogą dedukcji ogarnąłem temat i wiem, że wina leży po stronie modułu, a ten trochę kosztuje i trudno jest to dostać z drugiej ręki :(. W ostatnim czasie miałem trochę wydatków na moto m.in uszczelka pod głowicą,ogólne ogarnięcie moto po zakupie, 2 razy wymieniałem olej( podwieszone zaworki, a wcześniejszy właściciel zdemontował kranik nie wiem dlaczego. Aktualnie wstawiłem filtr paliwa żeby żadne paprochy nie podeszły pod zaworki, które wyglądają jak nowe no i oczywiście wstawiłem kranik, ale tymczasowo musiałem lekko ciąć koszta i u mnie w sklepie był tylko jeden rodzaj kraników który można zamontować w sposób jak w er5 http://allegro.pl/kranik-uniwersalny-sk ... 75968.html takie cudo chińskiej techniki:) ) Tak więc szukam sposobu na ogarnięcie tematu bez większych kosztów :)
Awatar użytkownika
cici0201
Motocyklista
Posty: 233
Rejestracja: 08 kwie 2013, 21:53
Imię: Krystian
Miejscowość: Kutno
Garnek: LS2 FF370

Re: Niedziałający obrotomierz (przepalony opornik)

Post autor: cici0201 »

No pomarańcz ładny :D Niestety zawsze po zakupie jest coś do zrobienia i tego nie ominiesz.
Sam muszę pomyśleć o jakimś filterku paliwa. Taki kranik może życia nie ułatwia ale za jaki niezawodny.
Jeżeli wiesz, że to moduł i ogarniasz elektronikę to czemu nie spróbować go naprawić?
Awatar użytkownika
bober15
Motocyklista
Posty: 167
Rejestracja: 02 wrz 2013, 15:55
Imię: Paweł
Miejscowość: Giżycko
Plecak: zależy jak leży :)
Garnek: Nitro n766-vx
Telefon: 790591087

Re: Niedziałający obrotomierz (przepalony opornik)

Post autor: bober15 »

on jest zalany tworzywem i nie dam rady go rozebrać w sposób, który umożliwiłby jego późniejsze działanie. No tylko jakieś 8l motula i 10l benzyny poszło na zmarnowanie zanim zdecydowałem się to zrobić :( Wydaje mi się, że syf z baku pod zaworek wleciał i dlatego się nie domknął:( Ale pogoda mi sprzyja, tak więc 25 czapka mikołaja na kask i lecimy poprawiać ludziom nastroje widokiem moto :)
Awatar użytkownika
cici0201
Motocyklista
Posty: 233
Rejestracja: 08 kwie 2013, 21:53
Imię: Krystian
Miejscowość: Kutno
Garnek: LS2 FF370

Re: Niedziałający obrotomierz (przepalony opornik)

Post autor: cici0201 »

Myślałem, że jakiś dostęp do niego jest. Ja strasznie załuję, że już swoją erke wstawiłem głęboko do garażu. Także miłego latania życzę :)
Awatar użytkownika
bober15
Motocyklista
Posty: 167
Rejestracja: 02 wrz 2013, 15:55
Imię: Paweł
Miejscowość: Giżycko
Plecak: zależy jak leży :)
Garnek: Nitro n766-vx
Telefon: 790591087

Re: Niedziałający obrotomierz (przepalony opornik)

Post autor: bober15 »

Dziękować, dziękować :) Miny przechodniów i kierowców wyprzedzanych puszek są bezcenne :) nie mógłbym sobie tego odpuścić :twisted:
rafff

Re: Niedziałający obrotomierz (przepalony opornik)

Post autor: rafff »

'
Ostatnio zmieniony 22 lut 2014, 14:17 przez rafff, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ