synchronizacja gaźników, zbyt bogata mieszanka?

Dział dotyczący spraw silnikowych

Moderatorzy: jotto, Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, Kanc1erz

synchronizacja gaźników, zbyt bogata mieszanka?

Postprzez freeelemon » 24 Maj 2017, 17:35

witam,

targnąłem się na czyszczenie i synchronizację gaźników, a że żaden ze mnie mechanik trafiłem na ścianę :wall: ....a chcę się nauczyć :D

Gaźnik złożyłem i zamontowałem (oprócz airboxa z filtrem), świece nówki, paliwo nowe (ale 95 bo takie miałem świeże, bo do kosiarki), obroty ustawiłem na ok 1200rpm. Jak dodaję gazu to gaśnie (nie osiąga 4000-5000rpm na jałowym). Po jakiś 4 minutach zgasł i już nie mogłem odpalić. Przypuszczam, że mieszanka za bogata. Gdzie może być błąd?

*tą dyszę (śrubę) w komorze pływakowej wkręciłem na 1 i 3/4 obrotu: tak zapamiętałem, że tak było, ale nie jestem pewny :/ (trzymam ją na zdjęciu)
*tą śrubę (tam gdzie są te sprężynki, co się odkręca na początku, ona jest na zewnątrz gaźnika) to też prawie 2 obroty. // nie wiem jak fachowo one się nazywają, próbowałem robić analogicznie jak było

i próbowałem podłączyć już wakuometry, ale cały czas podczas pracy wskazują 0 więc to zrobiłem źle. Gdzie powinienem je podłączyć? Na zdjęciu jest jak nie działa mi :haha:




za odpowiedź z góry dziękuję!

Pozdrawiam

freeelemo
Załączniki
freeelemon
Podawacz śrubek
 
Posty: 6
Rejestracja: 24 Maj 2017, 17:12
Miejscowość: Wroclaw

Re: synchronizacja gaźników, zbyt bogata mieszanka?

Postprzez Wookash87 » 24 Maj 2017, 23:36

Cześć, sam sobie odpowiedziałeś na pytanie...nie masz założonego filtra i airboxa. Załóż a potem ustawiaj. Sprawdzone info bo też jak ściągnąłem kiedyś airboxa i filtr wyciągnąłem to nie wiedziałem dlaczego moto nie wkręca się na obroty :) Metodą prób i błędów wyszło że to właśnie przez zdemontowany airbox i filtr. Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
Wookash87
Rowerzysta
 
Posty: 28
Rejestracja: 20 Lut 2017, 02:35
Imię: Łukasz
Miejscowość: Krosno
Garnek: HJC TR-1
Motocykl: Kawasaki ER-5

Re: synchronizacja gaźników, zbyt bogata mieszanka?

Postprzez freeelemon » 25 Maj 2017, 17:34

Dzieki, zmontuje do końca i sprobuje. A pamiętasz jak te śruby wkrecales? I jak te wakuometry podłączyć ?

-- 25 Maj 2017, 17:34 --

Dzieki, zmontuje do końca i sprobuje. A pamiętasz jak te śruby wkrecales? I jak te wakuometry podłączyć ?
freeelemon
Podawacz śrubek
 
Posty: 6
Rejestracja: 24 Maj 2017, 17:12
Miejscowość: Wroclaw

Re: synchronizacja gaźników, zbyt bogata mieszanka?

Postprzez Kanc1erz » 26 Maj 2017, 22:51

Dysze w komorze pływakowej wkręca się w opór z tego co się orientuję...
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
Kanc1erz
Motocyklista
 
Posty: 852
Rejestracja: 07 Kwi 2014, 08:58
Pomógł: 16
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: HJC TR-1
Numer GG: 8278420

Re: synchronizacja gaźników, zbyt bogata mieszanka?

Postprzez freeelemon » 30 Maj 2017, 10:59

zamontowałem airboxa, nowe świece plus sprawdziłem przewody od cewek (jeden był sparciały) - teraz jest juz porzadna iskra.

motocykl odpala, chodzi stabilnie (wydaje mi się, że nim trochę aż za bardzo rzuca, mocne drgania, ale może mi się tylko wydaje), ale nie wkręca się na obroty. tzn jak powoli go przeciągne to tak, ale inaczej gaśnie. (na filmie motorek już rozgrzany)

w linku 20 sek filmik jak mi to (nie)działa. Wydaje mi się, że zbyt bogata mieszanka - czyli trzeba kręcić tymi śrubami co są ze sprężynkami - dokręcać, po pół obrotu ----> dobrze myślę?

ile czasu musi motocykl chodzić, żeby móc stwierdzić czy mieszanka jest ok na podstawie koloru świec?

zdziwiony jestem trochę, że podciśnienia są idealnie równe (a napewno z 7-8 lat nie było tam wogóle nic zaglądane)


https://youtu.be/eXx3LvdG9Lw


z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam!
freeelemon
Podawacz śrubek
 
Posty: 6
Rejestracja: 24 Maj 2017, 17:12
Miejscowość: Wroclaw

Re: synchronizacja gaźników, zbyt bogata mieszanka?

Postprzez Kanc1erz » 30 Maj 2017, 14:49

freeelemon napisał(a):zamontowałem airboxa, nowe świece plus sprawdziłem przewody od cewek (jeden był sparciały) - teraz jest juz porzadna iskra.
motocykl odpala, chodzi stabilnie (wydaje mi się, że nim trochę aż za bardzo rzuca, mocne drgania, ale może mi się tylko wydaje), ale nie wkręca się na obroty. tzn jak powoli go przeciągne to tak, ale inaczej gaśnie. (na filmie motorek już rozgrzany)
w linku 20 sek filmik jak mi to (nie)działa. Wydaje mi się, że zbyt bogata mieszanka - czyli trzeba kręcić tymi śrubami co są ze sprężynkami - dokręcać, po pół obrotu ----> dobrze myślę?
ile czasu musi motocykl chodzić, żeby móc stwierdzić czy mieszanka jest ok na podstawie koloru świec?
zdziwiony jestem trochę, że podciśnienia są idealnie równe (a napewno z 7-8 lat nie było tam wogóle nic zaglądane)
https://youtu.be/eXx3LvdG9Lw
z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam!


No z 5km trzeba by się przejechać przed sprawdzeniem koloru świec - oczywiście już na mocno rozgrzanym silniku.
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
Kanc1erz
Motocyklista
 
Posty: 852
Rejestracja: 07 Kwi 2014, 08:58
Pomógł: 16
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: HJC TR-1
Numer GG: 8278420

Re: synchronizacja gaźników, zbyt bogata mieszanka?

Postprzez freeelemon » 30 Maj 2017, 17:39

Narazie nie mogę przejechać ani 1km bo gaśnie ...
freeelemon
Podawacz śrubek
 
Posty: 6
Rejestracja: 24 Maj 2017, 17:12
Miejscowość: Wroclaw

Re: synchronizacja gaźników, zbyt bogata mieszanka?

Postprzez Kanc1erz » 30 Maj 2017, 22:12

freeelemon napisał(a):Narazie nie mogę przejechać ani 1km bo gaśnie ...


Spróbuj otworzyć ssanie, jeżeli tym bardziej będzie gasnął, to wiadomo, że za bogato. Jak będzie jechał - masz obecnie za ubogo.
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
Kanc1erz
Motocyklista
 
Posty: 852
Rejestracja: 07 Kwi 2014, 08:58
Pomógł: 16
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: HJC TR-1
Numer GG: 8278420

Re: synchronizacja gaźników, zbyt bogata mieszanka?

Postprzez freeelemon » 01 Cze 2017, 15:55

Dokrecilem te dysze do końca. Popracowal na jałowym i świece sprawdziłem: jedna biała a druga trochę zaolejona (shit)- odkrecilem pół obrotu..złożyłem do końca z bakiem. Dobrze jedzie. Pojezdze i zobaczę świece.
A skąd ten olej ? Dużo roboty? Jeszcze nie przekopalem literatury
freeelemon
Podawacz śrubek
 
Posty: 6
Rejestracja: 24 Maj 2017, 17:12
Miejscowość: Wroclaw

Re: synchronizacja gaźników, zbyt bogata mieszanka?

Postprzez Kanc1erz » 05 Cze 2017, 21:10

freeelemon napisał(a):Dokrecilem te dysze do końca. Popracowal na jałowym i świece sprawdziłem: jedna biała a druga trochę zaolejona (shit)- odkrecilem pół obrotu..złożyłem do końca z bakiem. Dobrze jedzie. Pojezdze i zobaczę świece.
A skąd ten olej ? Dużo roboty? Jeszcze nie przekopalem literatury


Nie martw się na zapas, przejedź kilkanaście kilometrów, sprawdź świece i potem ew. trzeba będzie się martwić kompresją ;)
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
Kanc1erz
Motocyklista
 
Posty: 852
Rejestracja: 07 Kwi 2014, 08:58
Pomógł: 16
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: HJC TR-1
Numer GG: 8278420


Wróć do Silnik (w tym układ wydechowy, paliwowy i chłodzenia)

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość