wycwyciek paliwa

Dział dotyczący spraw silnikowych

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Karolina
Podawacz śrubek
Posty: 1
Rejestracja: 03 lip 2014, 02:45
Miejscowość: Bytom

wycwyciek paliwa

Post autor: Karolina »

Hej,
Mam spory problem z moim er5, ponieważ przejechałam 140km autostradą i gdy juz dotarlam na miejsce okazało sie ze wycieka mi dość powaznie benzyna. Wydaje mi się że wyciek jest w miejscu gaźników, kranik był cały czas na pozycji on wiec nie ma możliwości ze sama go zalałam. Czy macie jakiś pomysł jak można to szybko naprawić, ewentualnie gdzie mam szukać usterki?
Pozdrawiam Karolina
Załączniki
IMG_20170207_135033.jpg
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
Alaila
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 735
Rejestracja: 28 gru 2011, 20:23
Imię: Agata
Miejscowość: Świdnica/Wrocław
Garnek: uvex
Motocykl: Honda CBF 125
Kontakt:

Re: wycwyciek paliwa

Post autor: Alaila »

Mi jak paliwo uciekało w okolicy gaźników, to albo puszczał kranik (jakieś syfy na o-ringach i membranie się zebrały) albo puszczały zaworki iglicowe.
Chyba najłatwiej to ściągnąć bak, odłączyć przewody i sprawdzić czy to wina gaźników/zaworków iglicowych czy czegoś innego. Na forum są fajne instrukcje jak to rozebrać.
Życie masz tylko jedno, więc korzystaj z niego na całego :D
pawelenergy
Podawacz śrubek
Posty: 3
Rejestracja: 03 kwie 2018, 03:16
Imię: Paweł
Miejscowość: Bytom / Nienburg

Re: wycwyciek paliwa

Post autor: pawelenergy »

Witam

Czy ktoś miał podobny przypadek, że w pozycji PRI paliwo wycieka mi przewodem znajdującym się koło akumulatora.
Kupiłem używany sprawny kranik i jest dokładnie to samo. Przewody gumowe wszystkie nowe a bak wypłukany i zalany nowym paliwem.
Za wszelkie wskazówki z góry dziękuje.
Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: wycwyciek paliwa

Post autor: Kanc1erz »

pawelenergy pisze:Witam

Czy ktoś miał podobny przypadek, że w pozycji PRI paliwo wycieka mi przewodem znajdującym się koło akumulatora.
Kupiłem używany sprawny kranik i jest dokładnie to samo. Przewody gumowe wszystkie nowe a bak wypłukany i zalany nowym paliwem.
Za wszelkie wskazówki z góry dziękuje.
Wydaje mi się, że masz źle poziom pływaków ustawiony i Ci przelewa ;)
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
Awatar użytkownika
technik77
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 212
Rejestracja: 11 mar 2012, 14:22
Imię: Piotrek
Miejscowość: Kalisz
Plecak: czasami Żona
Garnek: Acerbis Active
Motocykl: DR 800, AJP PR5

Re: wycwyciek paliwa

Post autor: technik77 »

Pozycja PRI to nic innego jak .... otwarty kranik
Jest potrzebna do zalania gaźników po długim przestoju.
Normalnie jeździmy na ON - jak silnik pracuje to pliwo dzięki podciśnieniu leci , jak silnik nie pracuje to paliwo nie leci boo.... nie ma podciśnienia :)
Można jeździć na PRI (otwarty kranik) bo i tak zaworki iglicowe trzymają (pod warunkiem że są sprawne)
Jak na PRI przelwa sie paliwo, oznacza to że zaworki iglicowe przepuszczaja paliwo - czyt. natychmiastowa wymiana zaworków.

z mojego doświadczenia.
wymieniłem oba zaworki a rano zastałem plamę paliwa pod motocyklem,
okazało się że jeden był zukosowany (fabryczna wada) po prostyu przepuszczał
żeby to sprawdzić wystarczy dmuchnąć w gaźnik w miejscu gdzie wpływa paliwo - nie ma prawa nic przechodzić :)

Pozdrawiam
nie nerwowo
ODPOWIEDZ