Regulacja gaźnika, a może to coś innego?

Dział dotyczący spraw silnikowych

Moderatorzy: jotto, Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, Kanc1erz

Re: Regulacja gaźnika, a może to coś innego?

Postprzez Kanc1erz » 12 Lip 2016, 17:34

damian963 napisał(a):oook. A na ile obrotów wykręcić dyszę składu mieszanki w obydwu gaźnikach ? HMM ? :) Jeśli chodzi o wartości z serwisówki to je znam. A jak jest u Was??


Tak, żeby było dobrze :D
wątpię, by ktoś Ci odpowiedział na to pytanie - regulacja gaźnika jest skomplikowana i wymaga cierpliwości. Trzeba wyregulować, zerknąć na kolor świecy i tak dalej, aż do koloru kawy z mlekiem :)
Dodatkowym utrudnieniem jest to, że jest kiepski dostęp do śruby regulacyjnej mieszanki...
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
Kanc1erz
Motocyklista
 
Posty: 852
Rejestracja: 07 Kwi 2014, 08:58
Pomógł: 16
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: HJC TR-1
Numer GG: 8278420

Re: Regulacja gaźnika, a może to coś innego?

Postprzez damian963 » 12 Lip 2016, 22:24

Nie wydaje mi się skomplikowana. Odkręcę trochę te dysze składu mieszanki i będę sprawdzał reakcje. Dane z serwisowki niestety nie działają. Kolor świecy to nie tak do końca dobry wyznacznik (nie daje 100% pewności ). Sporo powie o pracy silnika no ale teraz już mam dobry kolor świecy, a delikatne zdlawienie dalej występuje; ) od wczoraj jeżdżę z minimalnie otwartym ssaniem i silnik wkreca się pięknie. To chyba sugeruje ze mimo wszystko bez ssania do komory spalania dostaje się zbyt mało paliwa. Co o tym myślisz?
damian963
Rowerzysta
 
Posty: 17
Rejestracja: 08 Kwi 2016, 16:13
Miejscowość: Warszawa

Re: Regulacja gaźnika, a może to coś innego?

Postprzez Kanc1erz » 12 Lip 2016, 22:36

damian963 napisał(a):Nie wydaje mi się skomplikowana. Odkręcę trochę te dysze składu mieszanki i będę sprawdzał reakcje. Dane z serwisowki niestety nie działają. Kolor świecy to nie tak do końca dobry wyznacznik (nie daje 100% pewności ). Sporo powie o pracy silnika no ale teraz już mam dobry kolor świecy, a delikatne zdlawienie dalej występuje; ) od wczoraj jeżdżę z minimalnie otwartym ssaniem i silnik wkreca się pięknie. To chyba sugeruje ze mimo wszystko bez ssania do komory spalania dostaje się zbyt mało paliwa. Co o tym myślisz?

Ma to sens :) Spróbuj odkręcić delikatnie te śrubki i patrz. Zbyt bogata mieszanka nie jest tak zła, jak ta zbyt uboga :)
Napisz jak coś wymodzisz :P
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
Kanc1erz
Motocyklista
 
Posty: 852
Rejestracja: 07 Kwi 2014, 08:58
Pomógł: 16
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: HJC TR-1
Numer GG: 8278420

Re: Regulacja gaźnika, a może to coś innego?

Postprzez kuba77 » 31 Mar 2017, 01:03

Witam!Pozwolę sobie odświeżyć temat.
Czyściłem gaźniki, przeprowadziłem synchronizację i wszystko wydawało się ok. ale ostatnio pojawił się taki problem: jadę ze stałą prędkością, odpuszczam gaz bez redukcji biegu, przy próbie ponownego dodania gazu następują dławienia silnika
obroty utrzymują się mniej więcej w tym samym zakresie, po chwili wszystko ustępuje i moto jedzie normalnie dalej, przyspiesza bez problemu (dodam tylko że występuje to w szerokim zakresie obrotów a nie przy konkretnej wartości).
kuba77
Rowerzysta
 
Posty: 15
Rejestracja: 14 Lut 2016, 15:34
Miejscowość: Stargard
Motocykl: er-5 2002r.

Re: Regulacja gaźnika, a może to coś innego?

Postprzez Kanc1erz » 01 Kwi 2017, 11:16

kuba77 napisał(a):Witam!Pozwolę sobie odświeżyć temat.
Czyściłem gaźniki, przeprowadziłem synchronizację i wszystko wydawało się ok. ale ostatnio pojawił się taki problem: jadę ze stałą prędkością, odpuszczam gaz bez redukcji biegu, przy próbie ponownego dodania gazu następują dławienia silnika
obroty utrzymują się mniej więcej w tym samym zakresie, po chwili wszystko ustępuje i moto jedzie normalnie dalej, przyspiesza bez problemu (dodam tylko że występuje to w szerokim zakresie obrotów a nie przy konkretnej wartości).


Moim zdaniem możesz mieć usyfioną dyszę iglicy. Albo niedokładnie czyściłeś, albo po prostu nie zauważyłeś tego.
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
Kanc1erz
Motocyklista
 
Posty: 852
Rejestracja: 07 Kwi 2014, 08:58
Pomógł: 16
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: HJC TR-1
Numer GG: 8278420

Re: Regulacja gaźnika, a może to coś innego?

Postprzez kuba77 » 01 Kwi 2017, 23:08

Dzisiaj śmigałem i nie występowały żadne objawy.Więc albo się przedmuchało, albo później będę musiał powtórzyć czyszczenie i synchronizację. Dzięki za pomoc!!!
kuba77
Rowerzysta
 
Posty: 15
Rejestracja: 14 Lut 2016, 15:34
Miejscowość: Stargard
Motocykl: er-5 2002r.

Poprzednia

Wróć do Silnik (w tym układ wydechowy, paliwowy i chłodzenia)

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość