Regulacja gaźnika, a może to coś innego?

Dział dotyczący spraw silnikowych

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

damian963
Rowerzysta
Posty: 17
Rejestracja: 08 kwie 2016, 16:13
Miejscowość: Warszawa

Regulacja gaźnika, a może to coś innego?

Post autor: damian963 »

Cześć, jest to mój pierwszy temat na tym forum. Mam nadzieję, że w dobrym dziale;). Założyłem ten temat ponieważ nie znalazłem takiego samego problemu.

Problem związany jest z obrotami. Kupiłem kawę która stała około dwa sezony z pustym bakiem. Po zakupie wyregulowałem luzy zaworowe oraz wyczysciłem gaźniki (dysza w jednym z gaźników była nie drożna). Wymieniłem również świece oraz sprawdziłem (niestety tylko wizualnie...) kable wysokiego napięcia - nie wyglądają na takie które miałyby przebicia. Wyczysciłem kranik. Na koniec przeprowadziłem synchronizację gaźników. Dysza regulacji składu mieszanki wykręcona na 1, 1/4 obrotu.

Po gwałtownym dodaniu gazu na biegu jałowym wg mnie silnik trochę za długo "wchodzi" do obrotów około 4, 5K (chociaż porównując to do filmów dostępnych na yt to mój silnik nie odbiega od innych w tej kwestii ) natomiast później do odcięcia jest juz ok. W czasie jazdy testowej do 3.5K jest moc i motocykl przyjemnie przyspiesza, od 3, 5K do 5K silnik dławi się. Powyżej 5K w czasie jazdy silnik wkreca się bez problemu.

Sprawdziłem kolor świec. Lewa za jasna (no to zwiększam dawkę paliwa), prawa w połowie za jasna, a w drugiej połowie za ciemna (wczoraj tak miałem i dziś sprawdzę jeszcze raz ) - eksperymentuje z dawką paliwa. Pomyślałem, że może powietrza ma za mało bo nie wymieniłem filtra. Postanowiłem wyjąć filtr ale nie przyniosło to żadnej zmiany (ani pozytywnej, ani negatywnej )

Podejrzewam, że problem tkwi w ustawieniu dysz regulacji składu mieszanki ale poświęciłem na to tyle czasu, że postanowiłem zapytać czy może ktoś z Was miał podobny problem.

Dodam, że membrany w gaźnikach są ok, synchronizacja robiłem na końcu przy 1.8K obrotów ale próbowałem tez przy 4k obrotów. Synchronizacja jest poprawna w całym zakresie. Nie ma problemu z opalaniem na zimnym i na ciepłym silniku. Nie ma też problemu z utrzymaniem wolnych obrotów. W sumie nie przeprowadziłem jeszcze tylko kontroli poziomu paliwa w komorach plywakowych (ale w czasie czyszczenia ostrożnie obchodziłem się z plywakami ) i nie sprawdziłem cewek (jeszcze nie wiem jak to się robi, ale się dowiem ).

To co, macie jakieś sugestie? :)
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: Regulacja gaźnika, a może to coś innego?

Post autor: Kanc1erz »

Zacznę od cewek - ogólnie rzecz biorąc, w dużym uproszczeniu, jeżeli iskra jest jasna i dość spora, to są sprawne :)
Co do sprawdzenie kabli WN/HV - najlepiej ściągnij bak, odpal moto i weź taki spryskiwacz, np. do kwiatów. Nalej do niego wody uprzednio i spryskaj mgiełką kable HV. Gdy słyszysz charakterystyczne trzaski lub silnik traci obroty, nierówno chodzi, to jest to wskazówka, że kabelki są do wymiany. Plus jest taki, że to nie jest drogi sport :)

Co do gaźników - ciężko cokolwiek powiedzieć poza tym, żebyś nadal regulował i sprawdzał stan świec. Pływaki raczej są w dobrym ustawieniu, skoro nie zalewa Ci silnika oraz nie brakuje paliwa w wyższej partii obrotów podczas ciągłej jazdy.
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
damian963
Rowerzysta
Posty: 17
Rejestracja: 08 kwie 2016, 16:13
Miejscowość: Warszawa

Re: Regulacja gaźnika, a może to coś innego?

Post autor: damian963 »

Iskra jest niebieska (nie powinna czasem być biała? ) i dobrze widoczna ale czy jest duża to już ciężko stwierdzić (kwestia odniesienia:). Kable sprawdzone Twoją metodą. Nie słychać trzasków ani obroty nie ulegają zmianom. Gaźnik ustawiłem tak jak podaje serwisówka, później odkrecalem dysze co 1/4 obrotu i robiłem jazdę testową, sprawdzając co jakiś czas synchro. Szczerze mówiąc w czasie tych operacji nie zauważyłem żadnej zmiany. Cały czas w pewnym zakresie obrotów silnik się dławi. W sumie objaw pasuje do uszkodzonej cewki lub kabli kiedyś w samochodzie miałem uszkodzone kable i objaw był bardzo podobny). Jutro rano spróbuję przejechać się a zimnym silniku. Zobaczymy co się stanie bo tak jeszcze nie robiłem :)

jak myślicie, dlaczego w miarę dokręcania dyszy składu mieszanki nie zauważyłem zmian? Tzn. Silnik nie dlawił się wtedy ani mniej ani bardziej.
Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: Regulacja gaźnika, a może to coś innego?

Post autor: Kanc1erz »

damian963 pisze:Iskra jest niebieska (nie powinna czasem być biała? ) i dobrze widoczna ale czy jest duża to już ciężko stwierdzić (kwestia odniesienia:). Kable sprawdzone Twoją metodą. Nie słychać trzasków ani obroty nie ulegają zmianom. Gaźnik ustawiłem tak jak podaje serwisówka, później odkrecalem dysze co 1/4 obrotu i robiłem jazdę testową, sprawdzając co jakiś czas synchro. Szczerze mówiąc w czasie tych operacji nie zauważyłem żadnej zmiany. Cały czas w pewnym zakresie obrotów silnik się dławi. W sumie objaw pasuje do uszkodzonej cewki lub kabli kiedyś w samochodzie miałem uszkodzone kable i objaw był bardzo podobny). Jutro rano spróbuję przejechać się a zimnym silniku. Zobaczymy co się stanie bo tak jeszcze nie robiłem :)

jak myślicie, dlaczego w miarę dokręcania dyszy składu mieszanki nie zauważyłem zmian? Tzn. Silnik nie dlawił się wtedy ani mniej ani bardziej.
To układu zapłonowego w takim razie bym nie ruszał, ale możesz zmienić świece. Koszt niewielki, a czasem rzeczywiście potrafią zrobić cuda!
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
damian963
Rowerzysta
Posty: 17
Rejestracja: 08 kwie 2016, 16:13
Miejscowość: Warszawa

Re: Regulacja gaźnika, a może to coś innego?

Post autor: damian963 »

Już to zrobiłem. Nie pomogło
Awatar użytkownika
Corr
Motocyklista
Posty: 697
Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
Imię: Adam
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'

Re: Regulacja gaźnika, a może to coś innego?

Post autor: Corr »

Regulacja składu mieszanki ma znaczenie tylko przy zerowym lub niewielkim otwarciu przepustnicy. Czy silnik dławi się w tym zakresie obrotów niezależnie od tego czy delikatnie dodajesz gazu czy manetka w opór?
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
damian963
Rowerzysta
Posty: 17
Rejestracja: 08 kwie 2016, 16:13
Miejscowość: Warszawa

Re: Regulacja gaźnika, a może to coś innego?

Post autor: damian963 »

Nie, w tym zakresie jest dobrze. Spróbowałem jeszcze wrzucić bieg gdy moto stoi na stopce centralnej i następnie odkręcić manetkę. Nie zaobserwowałem dławienia. Tak więc mamy do czynienia z sytuacją gdy silnik dławi się tylko podczas przyspieszania (w czasie normalnej jazdy ) i tylko w pewnym zakresie obrotów (tak jak pisałem wcześniej ).

Dziś pomyślałem jeszcze o jednym: wydech jest lekko nieszczelny w okolicy mocowania go do stopki pasażera. Zostanie to oczywiście naprawione ale czy to może mieć wpływ na problem z przyspieszaniem. W silniku 2T raczej tak ale w 4T tez?

Zdejmie dziś wieczorem airboxa i sprawdzę czy przepustnice otwierają się tak samo. To tak na wszelki wypadek. Membrany wyglądały bardzo dobrze...
Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: Regulacja gaźnika, a może to coś innego?

Post autor: Kanc1erz »

damian963 pisze:Nie, w tym zakresie jest dobrze. Spróbowałem jeszcze wrzucić bieg gdy moto stoi na stopce centralnej i następnie odkręcić manetkę. Nie zaobserwowałem dławienia. Tak więc mamy do czynienia z sytuacją gdy silnik dławi się tylko podczas przyspieszania (w czasie normalnej jazdy ) i tylko w pewnym zakresie obrotów (tak jak pisałem wcześniej ).

Dziś pomyślałem jeszcze o jednym: wydech jest lekko nieszczelny w okolicy mocowania go do stopki pasażera. Zostanie to oczywiście naprawione ale czy to może mieć wpływ na problem z przyspieszaniem. W silniku 2T raczej tak ale w 4T tez?

Zdejmie dziś wieczorem airboxa i sprawdzę czy przepustnice otwierają się tak samo. To tak na wszelki wypadek. Membrany wyglądały bardzo dobrze...
Gdyby membrany były zniszczone, to byś obserwował znaczne anomalie na wysokich obrotach.
Tłumik ma być nieszczelny na samym początku od spodu (mała dziurka), która umożliwia wypływanie wody, która się do niego dostanie. W 4T tłumik oczywiście ma znaczenie i po jego zmianie na przelotowy trzeba dokonać ponownej regulacji gaźników, ale nie ma to takiego wpływu, jak w 2T.
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
damian963
Rowerzysta
Posty: 17
Rejestracja: 08 kwie 2016, 16:13
Miejscowość: Warszawa

Re: Regulacja gaźnika, a może to coś innego?

Post autor: damian963 »

To mój tłumik ma jeszcze jedną nieszczelności nieco wyżej przy mocowaniu. Później zrobię fotę by pokazać dokładnie to miejsce.
Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: Regulacja gaźnika, a może to coś innego?

Post autor: Kanc1erz »

damian963 pisze:To mój tłumik ma jeszcze jedną nieszczelności nieco wyżej przy mocowaniu. Później zrobię fotę by pokazać dokładnie to miejsce.

To może to mieć poniekąd jakiś wpływ. Spróbuj zatkać nieszczelność i spróbuj jeszcze raz.
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
ODPOWIEDZ