Strona 1 z 1

Mechanizm uzupełniania płynu chłodzącego

: 24 kwie 2014, 10:28
autor: mazur.5
Witam!
Pytanie dość banalne jednak nie daje mi spokoju. Przy czyszczeniu gaźników przypadkowo uciekło mi troszke płynu chłodzącego, 200 może 300 ml. Początkowo przy odkręceniu korka przy termostacie poziom płynu był po szyjkę, teraz już go tam nie ma. W zbiorniku wyrównawczym jest max i nic nie spływa, zastanawiam się dlaczego, czy może po prostu jak zakręcę korek, powinno przelać się pod wpływem ciśnienia czy jak to działa? Poziom wyrównuje się na chodzącym silniku czy pod wpływem grawitacji nawet na zimnym i wyłączonym?

Czy może mam uzupełniać przez ten korek ale w takim razie jaka by była idea zbiornika wyrównawczego?

Pozdrawiam!

Re: Mechanizm uzupełniania płynu chłodzącego

: 24 kwie 2014, 10:43
autor: Kamyk
Siema,

Zawitaj do powitalni bo Moderatorzy Ciebie zjedza ;) Taki mamy regulamin.

Kamyk

Re: Mechanizm uzupełniania płynu chłodzącego

: 24 kwie 2014, 10:54
autor: mazur.5
Racja, mój błąd. Dzięki za uwagę.
A wracając do mojego problemu...

Re: Mechanizm uzupełniania płynu chłodzącego

: 24 kwie 2014, 13:04
autor: Miłosz
http://forum.kawasaki-er5.pl/viewtopic. ... 8&start=20 w tym temacie masz trochę info, jest jeszcze kilka podobnych tematów..

Re: Mechanizm uzupełniania płynu chłodzącego

: 02 wrz 2014, 11:11
autor: KovaL49
Żeby nie tworzyć nowego tematu odkopię ten i się podłączę :) czy płyn w zbiorniczku powinien się rozgrzewać tak jak płyn w układzie czy nie ? Bo po dłuższej trasie plyn w zbiorniku jest zimny tak jakby nie krążył w ogóle w układzie. Czy tu jest inna zasada działania niż w samochodach ? Bo nie wiem czy coś jest nie tak z układem czy poprostu ten typ tak ma :D

Re: Mechanizm uzupełniania płynu chłodzącego

: 02 wrz 2014, 23:17
autor: Lish
bo nie krąży. Nadmiar jest wylewany do zbiorniczka wyrównawczego, a tam się miesza i szybko wychładza.

Mazur.5 - Dolewasz do pełna pod korek pod bakiem, potem jedziesz na przejażdżkę i sprawdzasz ile jest w zbiorniczku, uzupełniasz pod górną kreskę.

Re: Mechanizm uzupełniania płynu chłodzącego

: 03 wrz 2014, 10:21
autor: KovaL49
No dobra a jeśli ubędzie płynu z układu to sam sobie zaciągnie ze zbiorniczka czy musze dolać pod zbiornikiem paliwa ?

Re: Mechanizm uzupełniania płynu chłodzącego

: 03 wrz 2014, 15:47
autor: Lish
robisz tak jak wyżej napisałem i jak masz szczelną instalację to nic nie musisz dolewać.

Re: Mechanizm uzupełniania płynu chłodzącego

: 03 wrz 2014, 19:19
autor: KovaL49
ok dzięki za poradę muszę sprawdzić stan w szyjce pod bakiem :)