CIŚNIENIE OLEJU
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
CIŚNIENIE OLEJU
Witam. Mam amły problem z moją ER-ką a mianowicie... kupiłem ją 5 dni temu. z uwagi na mrozy wczoraj postanowiłem asekuracyjnie wymienić płyn chłodzący. Po wymianie odpaliłem moto i po ok 10 min pracy już bez ssania na wolnych obrotach przegazowałem ją tak do ok 8 tys i zapaliła się kontrolka od ciśnienia oleju Po odczekaniu ok 30 sek odpaliłem ją ponownie na wolnych obrotach wszystko OK po przegazowaniu znowu to samo ŚWIECI SIĘ KONTROLKA ale co siekawe w silniku nie słychać żadnych stuków puków ani nic pracuje idealnie. Stan oleju na zimnym jest MAX na odpalonym minimalnie poniżej połowy. Oleju jeszcze nie wymieniałem na nowy. CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ??? Czy czeka mnie remont silnika??? Czy może to jakaś pierdoła???
- czaro85
- Klubowicz
- Posty: 438
- Rejestracja: 28 mar 2012, 13:20
- Imię: Cezary
- Miejscowość: Maków Mazowiecki
- Plecak: Agnieszka
- Garnek: HJC FG-15
- Numer GG: 5485371
Re: CIŚNIENIE OLEJU
Widzę że założyłeś temat to dobrze
Pytałeś "ale jak by uszczelniacze na pompie puściły to nie tracił by ciśnienia na wolnych obrotach???"
Nie jestem pewien czy obroty mają wpływ na trzymanie ciśnienia prze pompę oleju, dlatego też radziłem żebyś sprawdził najpierw elektrykę tzw czujniki.
PS. A jak wykonałeś wymianę płynu chłodniczego ? Może podczas tego zabiegu coś niechcący napsułeś ?
Pytałeś "ale jak by uszczelniacze na pompie puściły to nie tracił by ciśnienia na wolnych obrotach???"
Nie jestem pewien czy obroty mają wpływ na trzymanie ciśnienia prze pompę oleju, dlatego też radziłem żebyś sprawdził najpierw elektrykę tzw czujniki.
PS. A jak wykonałeś wymianę płynu chłodniczego ? Może podczas tego zabiegu coś niechcący napsułeś ?
Virago 535 '88 -> Kawasaki ER-5 '03 -> ???
Re: CIŚNIENIE OLEJU
Raczej nie ma możliwości żeby coś tam popsuć. Płyn zleciał po zdjęciu przewodu doprowadzającego do chłodnicy, a dolewałem przez zbiorniczek. Wczoraj wyczytałem, że powinno się zdjąć zbiornik paliwa i dolać przez chłodnicę. Dziś po pracy wykonam jeszcze tan zabieg i sprawdzę co się biędzie działo. Ale jak ktoś ma jeszcze jakiś pomysły to chętnie wysłucham.
-
- Motocyklista
- Posty: 628
- Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
- Imię: Piotr
- Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
- Plecak: Ania
- Garnek: LS2
- Motocykl: BMW R 1100 RT
Re: CIŚNIENIE OLEJU
Płyn spuszczasz poprzez odkręcenie śrubki pod pompą, a uzupełniasz jak dobrze wyczytałeś wlewem pod zbiornikiem (tak jakby przez termostat). I uzupełniając przez zbiorniczek weszło Ci ok 1.7L?
Re: CIŚNIENIE OLEJU
Dokładnie weszkł 1,5 litra. Czy ta zapalająca się kontrolka od ciśnienia może być powodem zbyt małego poziomu płynu chłodniczego przez do silnik bardziej się nagrzał, a olej był bardziej wodnisty??? NIE WIEM TERAZ POLEMIZUJE ALE MOŻE TO DOBRY TROP???
-
- Rowerzysta
- Posty: 36
- Rejestracja: 11 paź 2012, 02:06
- Imię: krystian
- Miejscowość: polkowice
- Garnek: ls2
- Motocykl: FZS 1000 Black Ed
Re: CIŚNIENIE OLEJU
twardy ja bym zaczął od sprawdzenia czujnika ciśnienia..... Ale wygląda to na uszkodzoną pompe albo uszczelniacze........ Przed tym wszystkim wymienił bym filtr i olej, bo być może masz zabity filtr i przy wyższych obrtach oliwa nie nadąża przepływać i czujnik może świrować....... A kontrolka zapala się jak chodzi dłuższy czas na ssaniu(jakieś 2-3min)?
- czaro85
- Klubowicz
- Posty: 438
- Rejestracja: 28 mar 2012, 13:20
- Imię: Cezary
- Miejscowość: Maków Mazowiecki
- Plecak: Agnieszka
- Garnek: HJC FG-15
- Numer GG: 5485371
Re: CIŚNIENIE OLEJU
twardy napisałeś
Więc stwierdzam że jednak można coś popsuć
A tak serio to tu masz pełną instrukcję wymiany: http://forum.kawasaki-er5.pl/viewtopic. ... t=10#p1588.
Po czym przedstawiasz najgorszą z możliwych wizję wymiany płynu chłodniczego.Raczej nie ma możliwości żeby coś tam popsuć.
Więc stwierdzam że jednak można coś popsuć
A tak serio to tu masz pełną instrukcję wymiany: http://forum.kawasaki-er5.pl/viewtopic. ... t=10#p1588.
Virago 535 '88 -> Kawasaki ER-5 '03 -> ???
Re: CIŚNIENIE OLEJU
Czaro 85 poprzez spuszczenie płynu za pomocą przewodu a nie śróbki NAPRAWDĘ nie da się popsuć silnika... jedyny minus to taki że wszystkiego nie zlejesz. Ale DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM ZA POMOC ER-ka już jest w pełnej kondycji. Wystarczyło zlać stary olej (czarny i wodnisty), wymienić filtr i wyczyścić czujnik (zabrudzona była ta mała kuleczka i przy wysokich obrotach się blokowała) TERAZ JEST IGŁA Przechodzę teraz do kosmetyki i czekam na sezon.
- czaro85
- Klubowicz
- Posty: 438
- Rejestracja: 28 mar 2012, 13:20
- Imię: Cezary
- Miejscowość: Maków Mazowiecki
- Plecak: Agnieszka
- Garnek: HJC FG-15
- Numer GG: 5485371
Re: CIŚNIENIE OLEJU
twardy może i masz rację w sumie to zalałeś spowrotem tyle ile spuściłeś ale przynajmniej teraz wiesz że najpierw czytamy instrukcję potem robimy :p
Cieszę się że rozwiązałeś problem.
I jeszcze taka rada dla potomnych którą kiedyś usłyszałem od handlarza samochodami ale dla moto też się zda.
Po zakupie pojazdu zawsze wymieniaj płyny eksploatacyjne.
Cieszę się że rozwiązałeś problem.
I jeszcze taka rada dla potomnych którą kiedyś usłyszałem od handlarza samochodami ale dla moto też się zda.
Po zakupie pojazdu zawsze wymieniaj płyny eksploatacyjne.
Virago 535 '88 -> Kawasaki ER-5 '03 -> ???
Re: CIŚNIENIE OLEJU
To już mam za sobą TERAZ TYLKO KOSMETYKA I RUSZAMY...