Strona 4 z 4

Re: paliwo przelatuje do filtra powietrza

: 29 maja 2014, 19:23
autor: technik77
DeFi pisze:Nie jestem mechanikiem i nigdy nie miałem problemu z paliwem w oleju. Ale domyślam się ocb.
Paliwo dostaje się do oleju przez pierścienie na tłoku. W normalnym trybie pracy są szczelne. Ale jeżeli zawiesi się zaworek iglicowy to paliwo nalatuje cały czas do gaźnika aż w końcu zacznie przelewać się i leci do cylindrów (obstawiam że dzieje się to głównie na postoju gdy silnik nie chodzi) i pływa sobie nad tłokiem i powoli znajduje drogę w dół do oleju. Pierścienie nie są jakąś super uszczelką i przepuści płyny na postoju.

Tak to wygląda z mojego punktu widzenia. Niech znawcy mnie poprawią, jeżeli się mylę.
DeFi masz rację - tak sie właśnie dzieje. :)
Dwa razy przerobiłem taka sytuację :gryyy:

Re: paliwo przelatuje do filtra powietrza

: 08 maja 2016, 11:35
autor: gazdul
Witam,
mam pytanie czy po wymieszaniu się oleju z paliwem po uszkodzeniu zaworka iglicowego w gaźniku należy wymienić płyn chłodniczy czy jest możliwe że tam też dostało się paliwo????

Pozdrawiam

Re: paliwo przelatuje do filtra powietrza

: 08 maja 2016, 11:53
autor: Kanc1erz
gazdul pisze:Witam,
mam pytanie czy po wymieszaniu się oleju z paliwem po uszkodzeniu zaworka iglicowego w gaźniku należy wymienić płyn chłodniczy czy jest możliwe że tam też dostało się paliwo????

Pozdrawiam
Płynu zazwyczaj nie trzeba wymieniać, bo mieszanie się go z paliwem jest prawie niemożliwe. Teoretycznie może się mieszać z olejem, gdy masz kiepskie uszczelnienie w pompie wody, a skoro miałeś paliwo z olejem w misce, to tą drogą mogło się tam dostać.