Regulacja i czyszczenie gaźników
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
-
- Podawacz śrubek
- Posty: 2
- Rejestracja: 13 lut 2012, 15:18
- Miejscowość: Kożuchów
- Plecak: Dziewczyna ;)
Regulacja i czyszczenie gaźników
Witam jestem nowym użytkownikiem na tym forum. Z mechaniką miałem sporo do czynienia , lecz nie ukrywam tego ,że Kawasaki ER 5 to mój pierwszy motocykl. Mam pytanie, ostatnio wyczyściłem dokładnie gaźniki, no i czas na regulację. Przedstawię tutaj w jaki sposób to zrobiłem i jeśli się w czymś pomyliłem to proszę o poprawę.
Po skręceniu gaźników, kładziemy je na prostym podłożu i skręcamy szyny(ważne aby był te sam poziom).
Dokręcamy śruby od ilości mieszanki (znajdują się pod gaźnikami) i wykręcamy o 1 i 1/4 obrotu wg. książki serwisowej.
Następnie podłączamy linki gazu oraz linkę ssania, wkładamy gaźniki do króćców ssących.
Sprawdzamy luz na lince gazu oraz na lince ssania ( powinien wynosić 2-3 mm).
Podłączamy przewód od podciśnienia oraz przewód paliwowy do kranika, podłączamy filtr powietrza.
Ustawiamy kranik w pozycje "PRi" i czekamy 6 s, następnie w zależności od ilości benzyny w baku przekręcamy na "ON" lub "REZ".
Włączamy ssanie, uruchamiamy i rozgrzewamy silnik.
Po rozgrzaniu silnika wyłączamy ssanie i regulujemy obroty czarną śrubką z lewej strony motocykla.
Następnie przeprowadzamy synchronizację gaźników wakuometrem ale to było już opisywane na forum
Oczywiście przed skręceniem gaźników zmierzyłem jeszcze wysokość pływaków oraz zużycie zaworków iglicowych.
Czy całość została dobrze przeprowadzona ?
Po skręceniu gaźników, kładziemy je na prostym podłożu i skręcamy szyny(ważne aby był te sam poziom).
Dokręcamy śruby od ilości mieszanki (znajdują się pod gaźnikami) i wykręcamy o 1 i 1/4 obrotu wg. książki serwisowej.
Następnie podłączamy linki gazu oraz linkę ssania, wkładamy gaźniki do króćców ssących.
Sprawdzamy luz na lince gazu oraz na lince ssania ( powinien wynosić 2-3 mm).
Podłączamy przewód od podciśnienia oraz przewód paliwowy do kranika, podłączamy filtr powietrza.
Ustawiamy kranik w pozycje "PRi" i czekamy 6 s, następnie w zależności od ilości benzyny w baku przekręcamy na "ON" lub "REZ".
Włączamy ssanie, uruchamiamy i rozgrzewamy silnik.
Po rozgrzaniu silnika wyłączamy ssanie i regulujemy obroty czarną śrubką z lewej strony motocykla.
Następnie przeprowadzamy synchronizację gaźników wakuometrem ale to było już opisywane na forum
Oczywiście przed skręceniem gaźników zmierzyłem jeszcze wysokość pływaków oraz zużycie zaworków iglicowych.
Czy całość została dobrze przeprowadzona ?
- Greku_
- Motocyklista
- Posty: 202
- Rejestracja: 15 paź 2011, 22:04
- Imię: Rafał
- Miejscowość: z domu
- Garnek: LS2
Re: Regulacja i czyszczenie gaźników
pod gaznikami to nie jest przypadkiem sruba od spuszczania paliwa? Mowisz o tej srubie pod komora plywakowa?
-
- Podawacz śrubek
- Posty: 2
- Rejestracja: 13 lut 2012, 15:18
- Miejscowość: Kożuchów
- Plecak: Dziewczyna ;)
Re: Regulacja i czyszczenie gaźników
Nie, nie ta śruba od spuszczania paliwa z gaźników znajduje się tak jak mówisz pod komorą pływakową i jest na klucz imbusowy, a mi chodziło śrubę od składu mieszanki (znajduje się w takim ,,tunelu" i jest na płaski śrubokręt).
- Greku_
- Motocyklista
- Posty: 202
- Rejestracja: 15 paź 2011, 22:04
- Imię: Rafał
- Miejscowość: z domu
- Garnek: LS2
Re: Regulacja i czyszczenie gaźników
no tez wlasnie
Re: Regulacja i czyszczenie gaźników
Witam ! Nie wiem czy w dobrym miejscu ... Dopiero zaczynam przygodę z Forum i ...Kawasaki . Mam kłopot . Kupiłem er 5 1999 , wd dokumentów zablokowaną - 34 kuce. Mechanik stwierdził awarię gaźnika Założył gaźniki z GPZ 1998 . Teraz na wysokich obrotach i przy ok. 110 km/h < gdy przekręcę gaz na maxa - w ogóle nie przyspiesza , a gdy trochę zwolnię - poszarpuje . Co może się dziać ???
-
- Motocyklista
- Posty: 185
- Rejestracja: 02 gru 2011, 09:13
- Imię: Konrad
- Miejscowość: Mrągowo
- Numer GG: 10192881
Re: Regulacja i czyszczenie gaźników
Uboga mieszanka ? Brudny gaźnik ? Sprawdź membrany i czystość gaźnika. Jak nie pomoże to regulacja składu mieszanki i synchronizacja.
Re: Regulacja i czyszczenie gaźników
Dzięki ! Niestety sam nie dam rady . Mechanik już podobno gaźniki ustawiał ( w styczniu po tym jak kupiłem ER ) . Może zmienić mechanika . . .
-
- Rowerzysta
- Posty: 37
- Rejestracja: 29 wrz 2011, 19:30
- Imię: Przemek
- Miejscowość: Henryków Urocze
- Plecak: Dorota
- Garnek: RICON
- Telefon: 509804004
Re: Regulacja i czyszczenie gaźników
Miałem podobny problem. Okazało się, że krućce łączące gaźnik z filtrem powietrza nie były prawidłowo założone.mich pisze:Witam ! Nie wiem czy w dobrym miejscu ... Dopiero zaczynam przygodę z Forum i ...Kawasaki . Mam kłopot . Kupiłem er 5 1999 , wd dokumentów zablokowaną - 34 kuce. Mechanik stwierdził awarię gaźnika Założył gaźniki z GPZ 1998 . Teraz na wysokich obrotach i przy ok. 110 km/h < gdy przekręcę gaz na maxa - w ogóle nie przyspiesza , a gdy trochę zwolnię - poszarpuje . Co może się dziać ???
Gaźniki dostawały za dużo powietrza i motor nie jechał. To częsty problem przy nie umiejętnym montażu gaźników.
Pozdrawiam
freeco
freeco
Re: Regulacja i czyszczenie gaźników
Dałem do mechanika . Wyczyścił gażniki . . . Stwierdził teraz strzelanie z wydechu i zabiera się za regulację zaworów Sam już nie wiem ... Idzie dobrą drogą ? Sam nie potrafię ocenić
- Miłosz
- Klubowicz
- Posty: 1303
- Rejestracja: 29 kwie 2011, 22:57
- Imię: Miłosz
- Miejscowość: Plewiska/Poznań
- Plecak: Monika
- Garnek: HJC
- Numer GG: 3369519
- Motocykl: Gsf 1200N K5
Re: Regulacja i czyszczenie gaźników
Rozumiem, że ten problem rozwiązał? Zostało tylko strzelanie?Okazało się, że krućce łączące gaźnik z filtrem powietrza nie były prawidłowo założone.
Gaźniki dostawały za dużo powietrza i motor nie jechał.