ani troche, nie ma zadnego wplywu na spalanie to jak wyregulujesz mieszanke paliwa %-). Na zdrowy rozsadek, jak zrobisz bogatsza mieszanke to chyba spali wiecej paliwa nie? In a odwrot.czy ta cała zabawa z gaźnikami powinna mieć znaczący wpływ na spalanie?
Regulacja i czyszczenie gaźników
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
- Greku_
- Motocyklista
- Posty: 202
- Rejestracja: 15 paź 2011, 22:04
- Imię: Rafał
- Miejscowość: z domu
- Garnek: LS2
Re: Regulacja i czyszczenie gaźników
- Kuzuki
- Motorowerzysta
- Posty: 79
- Rejestracja: 05 paź 2012, 19:43
- Imię: Paweł
- Miejscowość: Gliwice
- Garnek: HJC
Re: Regulacja i czyszczenie gaźników
Pewnie bym ci przyznał rację, gdybym wiedział o czym Ty do mnie piszesz Ja nie mam pojęcia o całej tej mieszance i gaźnikach etc. Biorąc to na chłopski rozum, to rozregulowane gaźniki mogą mieć wpływ na mieszankę, np. może być zbyt bogata i to może przekładać się bezpośrednio na spalanie? Dobrze coś kumam z tego czy ni chu... ?:D
- Greku_
- Motocyklista
- Posty: 202
- Rejestracja: 15 paź 2011, 22:04
- Imię: Rafał
- Miejscowość: z domu
- Garnek: LS2
Re: Regulacja i czyszczenie gaźników
oddaj lepiej moto w rece DOBREGO mechanika
- Corr
- Motocyklista
- Posty: 697
- Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
- Imię: Adam
- Miejscowość: Zabrze
- Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'
Re: Regulacja i czyszczenie gaźników
6 l/100 km to nie jest jakis tragiczny wynik w miescie, mój tyle spala bez problemu przy pałowaniu, spokojna jazda 5.5 wiec roznica nie duza(tylko miasto), z tym że mam trochę większe dysze więc pali pewnie trochę więcej niż seria.
Na początek zmień filtr powietrza i zobacz jaki kolor mają świece.
Same gaźniki mają niewielki wpływ na spalanie(jeżeli są sprawne, nie leją na zaworkach iglicowych itp.), jedyna regulacja dotyczy mieszanki na obrotach jałowych, jak masz mocniej otwarty gaz to decydują jedynie dysze, z którymi nic się nie robi. Więc jeżeli silnik pracuje równo i nie przerywa to zostawiłbym gaźniki w spokoju
Na początek zmień filtr powietrza i zobacz jaki kolor mają świece.
Same gaźniki mają niewielki wpływ na spalanie(jeżeli są sprawne, nie leją na zaworkach iglicowych itp.), jedyna regulacja dotyczy mieszanki na obrotach jałowych, jak masz mocniej otwarty gaz to decydują jedynie dysze, z którymi nic się nie robi. Więc jeżeli silnik pracuje równo i nie przerywa to zostawiłbym gaźniki w spokoju
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
- Kuzuki
- Motorowerzysta
- Posty: 79
- Rejestracja: 05 paź 2012, 19:43
- Imię: Paweł
- Miejscowość: Gliwice
- Garnek: HJC
Re: Regulacja i czyszczenie gaźników
Filtr powietrza świeży, może z 500-600 km temu wymieniony, a świece ze 200 km temu. No w sumie masz rację, nie jest to jakiś tragiczny wynik, po za tym moje umiejętności pewnie jeszcze pozostawiają wiele do życzenia. W tym miesiącu tylko bak wyjeździłem i to krótkie dystanse z i do pracy, długo męcząc go na ssaniu(to chyba tez zwiększa zużycie paliwa^^), bo przy minus kilka stopni z rana nie chciało mu się jeździć . Na razie poczekam z tymi gaźnikami, bo w sumie to silnik równo raczej chodzi, co do tego nie mam zastrzeżeń.
- Greku_
- Motocyklista
- Posty: 202
- Rejestracja: 15 paź 2011, 22:04
- Imię: Rafał
- Miejscowość: z domu
- Garnek: LS2
Re: Regulacja i czyszczenie gaźników
gazniki nie maja nic do gadania? nie wiem stary co ty bierzesz ale bierz po pol %-). na przykladzie mojej kawy, swiezo po zakupie- 6l/100km przy spokojnej jezdzie, po wyczyszczeniu, wyregulowaniu i zsynchronizowaniu gaznikow 5,5l/100km przy palowaniu do 8-9tys obrotow.
Pomijam juz oczywiscie stan filtra powietrza.
Pomijam juz oczywiscie stan filtra powietrza.
- Corr
- Motocyklista
- Posty: 697
- Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
- Imię: Adam
- Miejscowość: Zabrze
- Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'
Re: Regulacja i czyszczenie gaźników
czyli? też zmieniałeś?Greku_ pisze:Pomijam juz oczywiscie stan filtra powietrza.
zaworów nie ruszałeś przy okazji?
i oczywiście miałeś stałą trasę i dokładnie taką samą ilość paliwa za każdym razem w identycznych warunkach
no i skoro z mojego posta wyczytałeś, że gaźniki nie mają żadnego wpływu na spalanie to raczej ty powinieneś brać mniej 'leków' bo czytanie ze zrozumieniem kuleje
Pewnie, że serwis im nie zaszkodzi ale jeźdźąc w taką pogodę raczej ciężko zejść do 'standardowych' spalań er, z resztą Kuzuki sam to już zuważył.
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
- Greku_
- Motocyklista
- Posty: 202
- Rejestracja: 15 paź 2011, 22:04
- Imię: Rafał
- Miejscowość: z domu
- Garnek: LS2
Re: Regulacja i czyszczenie gaźników
nie chce mi sie tlumaczyc.
ale %-)
ale %-)
<- ja to napisalem? %-)Same gaźniki mają niewielki wpływ na spalanie
- Corr
- Motocyklista
- Posty: 697
- Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
- Imię: Adam
- Miejscowość: Zabrze
- Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'
Re: Regulacja i czyszczenie gaźników
ok, widzę, że trzeba bardzo łopatologicznie :
- niewielki wpływ = +/- 0,5 litra na 100km różnicy, zaznaczam, że przy "sprawnych" gaźnikach
- nie mają nic do gadania = różnica 0 litra na 100km, też tak rozumiesz to pojęcie?
Bardzo się cieszę, że u Ciebie serwis dał tak dużą poprawę ale nie "znamy" motocykla Kuzuki więc czemu od razu w ciemno kazać mu robić serwis gaźników za 300zł, skoro równie dobrze może mu ocierać, któryś hamulec albo mieć uszkodzone łożysko w kole?
Gdybyś znał zasadę funkcjonowania i budowy gaźników to wiedziałbyś za co odpowiada ta regulacja mieszanki i jaki ma wpływ, podczas serwisu gaźników mechanik mógł Ci równie dobrze dopompować koła i już mamy "przekłamany" wynik...
- niewielki wpływ = +/- 0,5 litra na 100km różnicy, zaznaczam, że przy "sprawnych" gaźnikach
- nie mają nic do gadania = różnica 0 litra na 100km, też tak rozumiesz to pojęcie?
Bardzo się cieszę, że u Ciebie serwis dał tak dużą poprawę ale nie "znamy" motocykla Kuzuki więc czemu od razu w ciemno kazać mu robić serwis gaźników za 300zł, skoro równie dobrze może mu ocierać, któryś hamulec albo mieć uszkodzone łożysko w kole?
Gdybyś znał zasadę funkcjonowania i budowy gaźników to wiedziałbyś za co odpowiada ta regulacja mieszanki i jaki ma wpływ, podczas serwisu gaźników mechanik mógł Ci równie dobrze dopompować koła i już mamy "przekłamany" wynik...
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'