Falujące obroty, gubi zapłon?
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
- gorbek
- Rowerzysta
- Posty: 46
- Rejestracja: 21 mar 2011, 19:50
- Imię: paweł
- Miejscowość: Chrzanów
- Garnek: Nitro
- Numer GG: 13422320
- Lokalizacja: chrzanów
- Kontakt:
Re: Falujące obroty, gubi zapłon?
U mnie objawy podobne obroty falują, potrafią spaść z 2 tyś na 1,2 tyś lub zgasnąć .Gdy podkręcę znowu na 2 tyś po jakimś czasie wzrosną na 3 tyś .
Czasami jak by jeden gar na wolnych obrotach kulał , dość rzadko .
Wyrególowałem zawory, wyczyściłem i zsynchronizowałem gaźniki , wymieniłem kable wysokiego napięcia ,świece i fajki .
Nie wiem co dalej sprawdzać podpowiedzcie coś ? jak sprawdzić czy cewka jest sprawna ?
Motor dobrze odpala na zimnym ,na ciepłym zresztą też , dobrze się wkręca na obroty , za to jak zaczyna spadać z obrotów i zgaśnie to odpala tylko ze ssaniem . Z gazem nie odpali .
Czasami jak by jeden gar na wolnych obrotach kulał , dość rzadko .
Wyrególowałem zawory, wyczyściłem i zsynchronizowałem gaźniki , wymieniłem kable wysokiego napięcia ,świece i fajki .
Nie wiem co dalej sprawdzać podpowiedzcie coś ? jak sprawdzić czy cewka jest sprawna ?
Motor dobrze odpala na zimnym ,na ciepłym zresztą też , dobrze się wkręca na obroty , za to jak zaczyna spadać z obrotów i zgaśnie to odpala tylko ze ssaniem . Z gazem nie odpali .
-
- Klubowicz
- Posty: 897
- Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
- Imię: Michał
- Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
- Garnek: Scorpion EXO-1200
- Numer GG: 8278420
- Motocykl: SV-650SF
Re: Falujące obroty, gubi zapłon?
gorbek pisze:U mnie objawy podobne obroty falują, potrafią spaść z 2 tyś na 1,2 tyś lub zgasnąć .Gdy podkręcę znowu na 2 tyś po jakimś czasie wzrosną na 3 tyś .
Czasami jak by jeden gar na wolnych obrotach kulał , dość rzadko .
Wyrególowałem zawory, wyczyściłem i zsynchronizowałem gaźniki , wymieniłem kable wysokiego napięcia ,świece i fajki .
Nie wiem co dalej sprawdzać podpowiedzcie coś ? jak sprawdzić czy cewka jest sprawna ?
Motor dobrze odpala na zimnym ,na ciepłym zresztą też , dobrze się wkręca na obroty , za to jak zaczyna spadać z obrotów i zgaśnie to odpala tylko ze ssaniem . Z gazem nie odpali .
Mi to wygląda na lewe powietrze. Sprawdź w jakim stanie masz gumy łączące gaźniki z głowicą. Powinny być idealnie szczelne. Sprawdź przewody podciśnienia, czy nie są sparciałe.
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
- gorbek
- Rowerzysta
- Posty: 46
- Rejestracja: 21 mar 2011, 19:50
- Imię: paweł
- Miejscowość: Chrzanów
- Garnek: Nitro
- Numer GG: 13422320
- Lokalizacja: chrzanów
- Kontakt:
Re: Falujące obroty, gubi zapłon?
Dzięki kanc1erz za zainteresowanie problemem .
Sprawdziłem krućce gumowe są w dobrym stanie , podciśnienia też wpożądku bo powymieniałem właśnie połowę przewodów .
Zauważyłem że na fabrycznych ustawieniach mieszanki czyli 1 i 1/4 kolor świecy zamiast kawa z mlekiem jest wręcz biała.
A co do tego przerywania na jednym garze to może jest strzelanie w gaźnik przez zbyt ubogą mieszankę. Tak wyczytałem w innym temacie. Jak obroty spadną i zgaśnie nie chce odpalić nawet z gazem tylko jak włacze ssanie wtedy odpali, potwierdza to w teorii że miesznka jest zbyt uboga.
W sobotę pójdę na garaż i wykręcęo 1/4 obrotu śrubę od mieszanki . Gaźniki wymontowałem i jeszcze raz przeczyściłem motulem do gaźników .
Sprawdziłem krućce gumowe są w dobrym stanie , podciśnienia też wpożądku bo powymieniałem właśnie połowę przewodów .
Zauważyłem że na fabrycznych ustawieniach mieszanki czyli 1 i 1/4 kolor świecy zamiast kawa z mlekiem jest wręcz biała.
A co do tego przerywania na jednym garze to może jest strzelanie w gaźnik przez zbyt ubogą mieszankę. Tak wyczytałem w innym temacie. Jak obroty spadną i zgaśnie nie chce odpalić nawet z gazem tylko jak włacze ssanie wtedy odpali, potwierdza to w teorii że miesznka jest zbyt uboga.
W sobotę pójdę na garaż i wykręcęo 1/4 obrotu śrubę od mieszanki . Gaźniki wymontowałem i jeszcze raz przeczyściłem motulem do gaźników .
-
- Klubowicz
- Posty: 897
- Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
- Imię: Michał
- Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
- Garnek: Scorpion EXO-1200
- Numer GG: 8278420
- Motocykl: SV-650SF
Re: Falujące obroty, gubi zapłon?
Wkręć, bo jest za uboga. Ale nie wiem, czy opisane kłopoty mogą rzeczywiście z tego wynikać. Dysze podczas czyszczenia gaźników oczywiście dokładnie przedmuchałeś i dokładnie oczyściłeś każdą dziurkę?gorbek pisze:Dzięki kanc1erz za zainteresowanie problemem .
Sprawdziłem krućce gumowe są w dobrym stanie , podciśnienia też wpożądku bo powymieniałem właśnie połowę przewodów .
Zauważyłem że na fabrycznych ustawieniach mieszanki czyli 1 i 1/4 kolor świecy zamiast kawa z mlekiem jest wręcz biała.
A co do tego przerywania na jednym garze to może jest strzelanie w gaźnik przez zbyt ubogą mieszankę. Tak wyczytałem w innym temacie. Jak obroty spadną i zgaśnie nie chce odpalić nawet z gazem tylko jak włacze ssanie wtedy odpali, potwierdza to w teorii że miesznka jest zbyt uboga.
W sobotę pójdę na garaż i wykręcęo 1/4 obrotu śrubę od mieszanki . Gaźniki wymontowałem i jeszcze raz przeczyściłem motulem do gaźników .
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
- gorbek
- Rowerzysta
- Posty: 46
- Rejestracja: 21 mar 2011, 19:50
- Imię: paweł
- Miejscowość: Chrzanów
- Garnek: Nitro
- Numer GG: 13422320
- Lokalizacja: chrzanów
- Kontakt:
Re: Falujące obroty, gubi zapłon?
Tak gaźnik dwa tazy rozbierałem i czyściłem nie żałowałem spreya z motula . Każdą dyszę wykręcałem .
Śróbę od mieszanki to mam chyba wykręcić a nie wkęcić !?
Czytałem gdześ na forum że od źle wyregulowanego gaźnika też mogą falować obroty.
Ciekawią mnie jeszcze dwa wężyki wychodzące z gaźników łączą sie i wychodzą za airboxa nie podpięte do niczego , do czego to może być ?
Jak to nie pomoże to nie mam pojęcia co jeszcze może powodować takie objawy . Sprawdzę dopiero jutro po pracy . Będę pisał czy naprawione . I ewentualnie nakręcę filmik i wrzucę na na youtuba .
Śróbę od mieszanki to mam chyba wykręcić a nie wkęcić !?
Czytałem gdześ na forum że od źle wyregulowanego gaźnika też mogą falować obroty.
Ciekawią mnie jeszcze dwa wężyki wychodzące z gaźników łączą sie i wychodzą za airboxa nie podpięte do niczego , do czego to może być ?
Jak to nie pomoże to nie mam pojęcia co jeszcze może powodować takie objawy . Sprawdzę dopiero jutro po pracy . Będę pisał czy naprawione . I ewentualnie nakręcę filmik i wrzucę na na youtuba .
- technik77
- Klubowicz
- Posty: 212
- Rejestracja: 11 mar 2012, 14:22
- Imię: Piotrek
- Miejscowość: Kalisz
- Plecak: czasami Żona
- Garnek: Acerbis Active
- Motocykl: DR 800, AJP PR5
Re: Falujące obroty, gubi zapłon?
Żeby dać więcej paliwa to oczywiście te śrubki wykręcasz.
Zrób na 1,5 obrotu i sprawdź. Jak będzie za mało to wykręć jeszcz 1/4 obrotu.
Falujące obroty to najczęściej wina złej synchronizacji gaźników.
A te wężyki to przelewy gaźników - mają być niepodpięte do niczego - tamtędy wylatuje nadmiar paliwa. Na przykład podczas wywrotki - bo głupio by było gdyby benzyna poleciała na gorący silnik
Zrób na 1,5 obrotu i sprawdź. Jak będzie za mało to wykręć jeszcz 1/4 obrotu.
Falujące obroty to najczęściej wina złej synchronizacji gaźników.
A te wężyki to przelewy gaźników - mają być niepodpięte do niczego - tamtędy wylatuje nadmiar paliwa. Na przykład podczas wywrotki - bo głupio by było gdyby benzyna poleciała na gorący silnik
nie nerwowo
- gorbek
- Rowerzysta
- Posty: 46
- Rejestracja: 21 mar 2011, 19:50
- Imię: paweł
- Miejscowość: Chrzanów
- Garnek: Nitro
- Numer GG: 13422320
- Lokalizacja: chrzanów
- Kontakt:
Re: Falujące obroty, gubi zapłon?
Tak zrobie wykręce o 1.5 obrotu .
Gaźniki synchronizowałem , specjalnie kupiłem ,vakumetry .
Synchronizacja poszła szybko i dobrze ustawiłem idealnie.
Faktycznie paliwo na gorącym silniku to złypomysł
Tak czy siak napiszę w sobotę czy pacjent przeżył
Gaźniki synchronizowałem , specjalnie kupiłem ,vakumetry .
Synchronizacja poszła szybko i dobrze ustawiłem idealnie.
Faktycznie paliwo na gorącym silniku to złypomysł
Tak czy siak napiszę w sobotę czy pacjent przeżył
- technik77
- Klubowicz
- Posty: 212
- Rejestracja: 11 mar 2012, 14:22
- Imię: Piotrek
- Miejscowość: Kalisz
- Plecak: czasami Żona
- Garnek: Acerbis Active
- Motocykl: DR 800, AJP PR5
Re: Falujące obroty, gubi zapłon?
Działaj!
I pamiętaj że fabryczne ustawienie to tylko początek.
Skład mieszanki ustawia się pod konkretną maszynę.
Może to będzie nawet 2,5 obrotu ?!?
I pamiętaj że fabryczne ustawienie to tylko początek.
Skład mieszanki ustawia się pod konkretną maszynę.
Może to będzie nawet 2,5 obrotu ?!?
nie nerwowo
- gorbek
- Rowerzysta
- Posty: 46
- Rejestracja: 21 mar 2011, 19:50
- Imię: paweł
- Miejscowość: Chrzanów
- Garnek: Nitro
- Numer GG: 13422320
- Lokalizacja: chrzanów
- Kontakt:
Re: Falujące obroty, gubi zapłon?
Wróciłem z garażu i po tej nierównej walce jest sukces
Jednak falujące obroty i przygasanie w moim przypadku wynikały ze zbyt ubogiej mieszanki.
Obecnie wykręcona śruba jest około pół obrotu więcej niż podaje serwisówka .
Teraz są jeszcze delikatne falowania na obrotach ale to się jeszcze może dopracuje , najważniejsze że nie gaśnie.
Dobrze ktoś napisał że jak kicha w gaźnik (efekt jak by jeden gar kulał) to mieszanka jest zbyt uboga a jak strzela z tłumika to zbyt bogata.
Oczywiście zostało mi jeszcze pojeździć i sprawdzić kolor świec .
A na koniec żeby nie było mi za dobrze to padł mi alarm i odpalanie z pilota
Na początku było ok po kilku miesiącach te same obiawy obroty falują i gaśnie na wolnych obrotach . Problem rozwiązany winna była cewka zapłonowa (gasną na wolnych) i fajka świecy (falowanie obrotów) było przebicie ,teraz moto chodzi jak po wyjściu z fabryki.
Jednak falujące obroty i przygasanie w moim przypadku wynikały ze zbyt ubogiej mieszanki.
Obecnie wykręcona śruba jest około pół obrotu więcej niż podaje serwisówka .
Teraz są jeszcze delikatne falowania na obrotach ale to się jeszcze może dopracuje , najważniejsze że nie gaśnie.
Dobrze ktoś napisał że jak kicha w gaźnik (efekt jak by jeden gar kulał) to mieszanka jest zbyt uboga a jak strzela z tłumika to zbyt bogata.
Oczywiście zostało mi jeszcze pojeździć i sprawdzić kolor świec .
A na koniec żeby nie było mi za dobrze to padł mi alarm i odpalanie z pilota
Na początku było ok po kilku miesiącach te same obiawy obroty falują i gaśnie na wolnych obrotach . Problem rozwiązany winna była cewka zapłonowa (gasną na wolnych) i fajka świecy (falowanie obrotów) było przebicie ,teraz moto chodzi jak po wyjściu z fabryki.