jazda bez oleju
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
- cincinmar
- Rowerzysta
- Posty: 21
- Rejestracja: 13 maja 2014, 15:19
- Imię: Marcin
- Miejscowość: Zielona Góra/Manchester
- Plecak: -czasami
- Garnek: caberg duke
- Skype: cincinmar
- Numer GG: 2725831
- Telefon: pytaj
- Motocykl: yamaha fzr600
jazda bez oleju
Witam w miniony piątek jechałem na autostradzie i zaświeciła mi się kontrolka oleju, zjechałem na awaryjny i zobaczyłem że jest na niższej kresce. Postanowiłem odpalić go - odpalił i zgasły światełka, zapalały się to dodawałem gazu i jechałem dalej. Dojechałem do zjazdu i na stacje uzupełniłem olej przejechałem z 200metrów i usłyszałem zgrzyt, zablokowało koło, moto nie odpala...
Myślę, że go zatarłem lepiej rozbierać silnik i "bawić się" czy od razu kupić inny?
Myślę, że go zatarłem lepiej rozbierać silnik i "bawić się" czy od razu kupić inny?
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: jazda bez oleju
Czym uzupełniłeś olej na stacji ? Olejem samochodowym ? Brawo.
Trzeba było jechać dalej, ale spokojniej. Kontrolka się świeci gdy ciśnienie oleju (znaczy poziom) spadnie poniżej jakiegoś tam poziomu. Wtedy trzeba tylko uważać by nie przegrzać moto.
Szczena swego czasu na świecącej się kontrolce przejechał z Wrześni do Krakowian pod Warszawą (250 km) i nic złego się nie stało.
Trzeba było jechać dalej, ale spokojniej. Kontrolka się świeci gdy ciśnienie oleju (znaczy poziom) spadnie poniżej jakiegoś tam poziomu. Wtedy trzeba tylko uważać by nie przegrzać moto.
Szczena swego czasu na świecącej się kontrolce przejechał z Wrześni do Krakowian pod Warszawą (250 km) i nic złego się nie stało.
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
- Corr
- Motocyklista
- Posty: 697
- Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
- Imię: Adam
- Miejscowość: Zabrze
- Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'
Re: jazda bez oleju
ciśnienie i poziom oleju to dwie różne rzeczy, np. jeżeli padnie pompa oleju to poziom wciąż będzie ok a zatrzesz górę silnika z powodu braku smarowania...DeFi pisze:Kontrolka się świeci gdy ciśnienie oleju (znaczy poziom) spadnie poniżej jakiegoś tam poziomu.
Nawet nie chce mi się komentować jazdy bez oleju/ciśnienia oleju, tańsza jest wymiana silnika czy laweta(nawet na 300 km?)?
Nawet jeśli dolał samochodowego to i tak bez znaczenia bo ślizgające się sprzęgło to najmniejszy problem w tym momencie.
Miałeś jakiś wyciek oleju, kopcił, że tak nagle ubyło oleju? Nikt Ci nie powie na odległość jak mocno/czy zatarłeś silnik, musiałby to obejrzeć mechanik i stwierdzić czy opłaca się ratować ten silnik czy szukać nowego.
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: jazda bez oleju
Jak masz zbyt mało oleju to również zaświeci się kontrolka, bo z powodu małej ilości oleju w układzie będzie mniejsze ciśnienie.
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
- cincinmar
- Rowerzysta
- Posty: 21
- Rejestracja: 13 maja 2014, 15:19
- Imię: Marcin
- Miejscowość: Zielona Góra/Manchester
- Plecak: -czasami
- Garnek: caberg duke
- Skype: cincinmar
- Numer GG: 2725831
- Telefon: pytaj
- Motocykl: yamaha fzr600
Re: jazda bez oleju
było mniejsze, bo nie chciał jechać, tak jak zawsze...
-- 11 Sie 2014, 13:21 --
z braku laku dolałem samochodowego, lepsze to niż nic. Podczas jazdy usłyszałem trzask metal/metal i zablokowało koło.
-- 11 Sie 2014, 13:21 --
z braku laku dolałem samochodowego, lepsze to niż nic. Podczas jazdy usłyszałem trzask metal/metal i zablokowało koło.
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: jazda bez oleju
Bez rozebrania silnika się nie obejdzie. Trzeba oszacować straty i zdecydować czy warto naprawiać.
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
- Corr
- Motocyklista
- Posty: 697
- Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
- Imię: Adam
- Miejscowość: Zabrze
- Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'
Re: jazda bez oleju
Zgadzam się z tym, że jak jest za niski poziom to kontrolka się zapali, ale może lepiej nie pisać takich rad jak zacytowana powyżej bo jeżeli ktoś tak zrobi w przypadku gdy wysiądzie pompa oleju(np. poza tym, że ubyło znacznie oleju) czego nie stwierdzisz od razu na drodze, to można sobie zafundować zatarcie silnikaDeFi pisze: Trzeba było jechać dalej, ale spokojniej. Kontrolka się świeci gdy ciśnienie oleju (znaczy poziom) spadnie poniżej jakiegoś tam poziomu. Wtedy trzeba tylko uważać by nie przegrzać moto.
Jeżeli silnik się zablokował to na pewno trzeba go rozbierać.
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
- cincinmar
- Rowerzysta
- Posty: 21
- Rejestracja: 13 maja 2014, 15:19
- Imię: Marcin
- Miejscowość: Zielona Góra/Manchester
- Plecak: -czasami
- Garnek: caberg duke
- Skype: cincinmar
- Numer GG: 2725831
- Telefon: pytaj
- Motocykl: yamaha fzr600
Re: jazda bez oleju
Jadę zobaczyć inny silnik w Bradford są 3 sztuki, więc może coś wybiorę i wezmę. Klucze do demontażu silnika posiadam, mam nadzieję, że pomyślnie wszystko zrobię. Pierwszy raz na poważnie będę majsterkował, no, zobaczymy co mi z tego wyjdzie. Liczę na to, że uda mi się zamienić wszystko bezproblemowo. Olej będzie z filtrem w poniedziałek, Przez weekend będę się bawił w mechanika.
- Kamyk
- Administrator
- Posty: 3375
- Rejestracja: 19 cze 2010, 19:07
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
- Plecak: Ewa
- Garnek: Shoei XR-1000 / HJC
- Skype: kaminski.rafal
- Numer GG: 2697152
- Motocykl: Testowy
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
Re: jazda bez oleju
W takim razie powodzenia. A masz pewnosc ze te 3 sa dobre?
Kamyk
Kamyk
Er5 -> SV 650 K3 -> ST xtz 750 '89 + ...
- cincinmar
- Rowerzysta
- Posty: 21
- Rejestracja: 13 maja 2014, 15:19
- Imię: Marcin
- Miejscowość: Zielona Góra/Manchester
- Plecak: -czasami
- Garnek: caberg duke
- Skype: cincinmar
- Numer GG: 2725831
- Telefon: pytaj
- Motocykl: yamaha fzr600
Re: jazda bez oleju
Cześć, mam silnik wyciągnięty i założony kolejny, właściciel tego silnika przyjechał na motorze do garażu skąd go kupiłem. Rocznik 1998 ja moto mam 2001 więc powinno być oki. Silnik powinien więc działać. 20.08.2014 przyjdzie mi reszta zamówionych na jebaju rzeczy, olej+filtr, filtr powietrza, świece, klucz do świec i lewą fajkę do świecy (urwałem przy wyciąganiu silnika)
Zobaczymy co i jak będzie.
-- 10 Wrz 2014, 16:44 --
Silnik wymieniony, od razu wymieniłem olej, filtr oleju i powietrza, świece oraz kopułkę od alternatora z nową uszczelką, jak i nowe ringi miedziane przy tłumiku. Spisuję się super, śmiga szybko. Teraz w piątek pojawił się problem, Rozpędzam się, 1.2.3. zwalniam do 0 i gaśnie, traci obroty, ciężko zapalić ponownie, za23,4 razem odpala. Później przejadę trochę i znów gaśnie już bez zwalniania. Mam podejrzenie gaźnik i mieszanka paliwa, wakuometr posiada mój koleżka, pożyczę od niego zrobię synchronizację, tylko proszę o zdjęcia gdzie dać/ wetknąć przewody od wakuometra.
ps. przyczyna zatarcia silnika - termostat, który się nie otwierał...
przypuszczam, że była duża temperatura z racji że był zamknięty, wzrosła temp. oleju a że było go mało (może silnik zaczął brać olej i spalać, nie wiem - gdybam)
Zobaczymy co i jak będzie.
-- 10 Wrz 2014, 16:44 --
Silnik wymieniony, od razu wymieniłem olej, filtr oleju i powietrza, świece oraz kopułkę od alternatora z nową uszczelką, jak i nowe ringi miedziane przy tłumiku. Spisuję się super, śmiga szybko. Teraz w piątek pojawił się problem, Rozpędzam się, 1.2.3. zwalniam do 0 i gaśnie, traci obroty, ciężko zapalić ponownie, za23,4 razem odpala. Później przejadę trochę i znów gaśnie już bez zwalniania. Mam podejrzenie gaźnik i mieszanka paliwa, wakuometr posiada mój koleżka, pożyczę od niego zrobię synchronizację, tylko proszę o zdjęcia gdzie dać/ wetknąć przewody od wakuometra.
ps. przyczyna zatarcia silnika - termostat, który się nie otwierał...
przypuszczam, że była duża temperatura z racji że był zamknięty, wzrosła temp. oleju a że było go mało (może silnik zaczął brać olej i spalać, nie wiem - gdybam)