- gwinty na pompie wody jak i wałku pompy wody są LEWE! Kręcąc w prawo po prostu się urwą
-
symbolem T6 jest zaznaczony wałek napędowy pompy wody. Jest on wkręcany w wałek równoważący umieszczony w silniku, więc nie ma potrzeby rozbierania połowy silnika żeby to wymienić. Ja osobiście sam po prostu przyspawałem starą śrubę z futerka wiertarki (które mocuje futerko do wirnika wiertarki, ponieważ tam jest lewy gwint), należy tylko uważać, by przyspawać to równo- przy kapaniu oleju należy wymienić uszczelkę między silnikiem a środkowym dekielkiem. Jeśli kapie woda spomiędzy zewnętrznego dekielka trzeba wymienić uszczelkę, jeśli kapie woda pod deklem bliżej silnika należy zastosować tzw. zestaw naprawczy pompy wody (koniecznie!)
- uszczelka kupiona oryginalnie ma 0,5 mm grubości. Ja zastosowałem 1 mm i jednak jest lepsza. Zamiast 50 zł za komplet kupuje się arkusz preszpanu za 8 zł w motoryzacyjnym i samemu śmiało można wyciąć nożyczkami i nożykiem do tapet. Jeśli ktoś ma dostęp, można także kupić inną uszczelkę (podobną do korka, ale nie wiem, jak się nazywa fachowo :p). Lepiej trzyma niż preszpanowa do nierównych powierzchni.

