Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach

Gotowe rozwiązania naszych użytkowników.

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Awatar użytkownika
Fryta
Motocyklista
Posty: 192
Rejestracja: 24 sty 2012, 14:07
Imię: Michał
Miejscowość: Warszawa
Plecak: Dorota
Garnek: jeden z 2 :) różnie
Numer GG: 1378431
Telefon: 504909145

Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach

Post autor: Fryta »

NAJWYŻEJ BĘDZIE CIEKŁO ;) jestes pewien ze palcami udało CI sie odpowiednio głęboko wepchnąć uszczelniacz??tak ze zawleczka jest na swoim wyrytym miejscu?
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Lukasz84
Rowerzysta
Posty: 15
Rejestracja: 29 paź 2011, 16:22
Miejscowość: Lipnik - Świętokrzyskie
Garnek: HJC r1

Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach

Post autor: Lukasz84 »

Tak, ale wcześniej użyłem mocy młotka aby wbić lekko te elementy znajdujące się pod uszczelniaczem (tuleje prowadzące, podkładkę) i może stąd ta łatwość z założeniem uszczelniacza. A cieknąć i tak chyba jedna będzie, bo wcześniejszy właściciel chyba coś spawał niedaleko moto i prawdopodobnie iskry padły na lagę i porobiły się wżery. wypolerowałem to w miarę możliwości, ale pewne niedoskonałości pozostały :( Po 100 km jest ok, niestety użarł mnie jakiś robak, zapuchłem i tym samym wyeliminował mnie na razie z jazdy :( pomału idę tu w offtopa :) Niech moc będzie w Wami :)
lukaszu
Motocyklista
Posty: 177
Rejestracja: 10 kwie 2011, 11:56
Imię: Łukasz
Miejscowość: Kielce
Garnek: NAXA FOB

Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach

Post autor: lukaszu »

A ja tam od zarania dziejów zmieniam uszczelniacze bez odkręcania górnej części lagi.
Demontuje tylko srubkę imbus na dole, zlewam olej, ściągam seger z nad uszczelniacza i ręcznie szarpiąc dwa trzy razy rozczepiam rury.
Olej nalewam strzykawką z wężykiem od góry.

Nie trzeba klucza, imadeł i cudów. Do zrobienia samemu pod chmurką w 30 minut.
jest: er-5, zr-7, dt-125 (2T), chinol 50
było: gs-500, diversion 600, en-500
Awatar użytkownika
jotto
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1115
Rejestracja: 03 sie 2011, 11:53
Imię: Marek
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Africa Twin

Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach

Post autor: jotto »

Czy firma oleju ma duże znaczenie? Mam Motula 10w40, ale chciałbym wlać 15W tylko wtedy jakiś tani. Czy nie warto oszczędzać i wlać 10W Motula?

Pozdrawiam
Obrazek
Awatar użytkownika
Corr
Motocyklista
Posty: 697
Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
Imię: Adam
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'

Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach

Post autor: Corr »

O jaki olej chodzi? bo temat o zawieszeniach a olej(10w40) silnikowy ;) gdyby jednak chodziło o lagi to różne marki mają zupełnie inne właściwości i oznaczenia 10, 15w itp nie wiele dają: http://www.scigacz.pl/Motocyklowe,oleje ... 17958.html

Co do tego czy warto płacić za markowy olej raczej nie znajdziesz jednoznacznej odpowiedzi, pozostaje kwestia jak bardzo chcesz testować na swoim moto czy krótkotrwała oszczędność się potem nie zemści z nawiązką :lol:
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
Awatar użytkownika
jotto
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1115
Rejestracja: 03 sie 2011, 11:53
Imię: Marek
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Africa Twin

Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach

Post autor: jotto »

Haha,
Faux Pas, myślałem, że to ten sam olej! Dzięki za info i linka!

Pozdrawiam

PS. Wymieniłem wszystko. Zamiast klucza do rozkręcania lag użyłem długiego metalowego bolca tylko żeby docisnąć do ścianki tą rurkę wewnątrz i śruba na imbus poszła bez problemu. A jak wlałem 350 ml to mi nie wyszło 127 mm tylko 123 mm, ale pewnie źle odmierzyłem objętość. Odlałem trochę i jest ok. 125/126 mm.
Obrazek
pazr
Rowerzysta
Posty: 20
Rejestracja: 07 gru 2011, 23:20
Miejscowość: Wrocław

Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach

Post autor: pazr »

jest roznica ktora strona wkladamy uszczelniacz?
Awatar użytkownika
Zyru1
Podawacz śrubek
Posty: 9
Rejestracja: 01 mar 2013, 00:01
Imię: Daniel
Miejscowość: Żywiec

Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach

Post autor: Zyru1 »

Witam,
podjąłem się wymiany oleju i uszczelniaczy w lagach wg zamieszczonej instrukcji, i na samym początku pojawił się taki problem że górny korek od lagi nie chce wyjść. wyjąłem druciane zabezpieczenie bez problemu bo gdy uderzyłem w korek młotkiem to troszkę się conął i nie było problemu z wyjęciem. ale teraz nie chce wyskoczyć chyba tak jest spieczony. Udało mi się częścioworozebrać lagę od drugiej strony, ale korka w żaden sposób nie mogę wyjąć. Co poradzicie???
Awatar użytkownika
jotto
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1115
Rejestracja: 03 sie 2011, 11:53
Imię: Marek
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Africa Twin

Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach

Post autor: jotto »

Sprobuj scisnac lage jak juz wyjales drucik
Obrazek
Awatar użytkownika
Zyru1
Podawacz śrubek
Posty: 9
Rejestracja: 01 mar 2013, 00:01
Imię: Daniel
Miejscowość: Żywiec

Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach

Post autor: Zyru1 »

próbowałem do oporu i nic z tego, wd 40 też nie pomogło:(
ODPOWIEDZ