Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach

Gotowe rozwiązania naszych użytkowników.

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

pigwa
Motocyklista
Posty: 311
Rejestracja: 06 sty 2013, 15:55
Imię: Kamil
Miejscowość: Jarosław
Garnek: HJC RPHA 11 Plus
Motocykl: ZX6R
Kontakt:

Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach

Post autor: pigwa »

Poradziłem sobie :) Przy rozdzielaniu lagi pierścienie które są na górnej części ładnie wypchały uszczelniacz :)
Nie no już i tak czas na zmianę, płyn nie śmierdział ale konsystencję i kolor błota miał dlatego robię już całość.
Jutro jadę po części i zabieram się za składanie :)
Dzięki za pomoc

-- 04 Mar 2015, 12:18 --

Czy półki i lagi (6 śrubek) skręcacie na kleju?
Kawasaki ER-5 ---> Kawasaki ZX6R 636 '05
Mój garaż! :)
Łona - ĄĘ
Marzeń się nie odkłada... To na marzenia się składa!
Pigwa
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
pinky-1989
Rowerzysta
Posty: 19
Rejestracja: 10 sie 2012, 13:14
Imię: Radek
Miejscowość: Łódź
Garnek: Caberg Ego

Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach

Post autor: pinky-1989 »

Mam problem z 6. punktem instrukcji. Ten korek po zdjęciu zawleczki powinien sam wyjść czy mam mu pomóc (np. śrubokrętem). W lewej ladze ten korek jest nieruchomy(zawleczka i tak jakoś wyszła) a w prawej ugina się na ok. 5mm. Ostatnio olej wymieniany miałem w sierpniu 2012 wiec nie powinno się zapiec moim zdaniem, ale ja mało wiem =]
Awatar użytkownika
jotto
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1115
Rejestracja: 03 sie 2011, 11:53
Imię: Marek
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Africa Twin

Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach

Post autor: jotto »

Jak ściśniesz amortyzator to powinien ładnie wyjść. Jeżeli dobrowolnie nie wychodzi to musisz kilka razy ją pościskać energiczniej. Tylko uważaj, żeby Ci gdzieś nie wystrzelił. Żadnym śrubokrętem go nie podważaj, bo zniszczysz lagę.
Obrazek
Awatar użytkownika
pinky-1989
Rowerzysta
Posty: 19
Rejestracja: 10 sie 2012, 13:14
Imię: Radek
Miejscowość: Łódź
Garnek: Caberg Ego

Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach

Post autor: pinky-1989 »

Misja wykonana. Problem polegał na tym, że jednak nie wyciągnąłem tego drucika a jedynie jakąś metalową zawleczkę atrapę, której na zdjęciach Dzióbka nawet nie ma (słabo się przyjrzałem zdjęciu, a czynność uznałem za wykonaną). Wielkie dzięki za szybką odpowiedz.

Jeszcze jedną rzecz dopiero teraz na zdjęciach zobaczyłem. Nie posiadam tych małych sprężyn =[ mam nadzieje że da się je tanio dokupić.
pigwa
Motocyklista
Posty: 311
Rejestracja: 06 sty 2013, 15:55
Imię: Kamil
Miejscowość: Jarosław
Garnek: HJC RPHA 11 Plus
Motocykl: ZX6R
Kontakt:

Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach

Post autor: pigwa »

Sprawdź dokładnie w ladze czy nie została. U mnie wypadała ta część, a sprężyna zatrzymywała się w połowie, prawdopodobnie ktoś kiedyś za mocno skręcił lagi i są ściśnięte. Włożyłem pręta lekko pchnąłem sprężynę i wypadła. :)
Uważaj tylko żeby nie porysować.
Kawasaki ER-5 ---> Kawasaki ZX6R 636 '05
Mój garaż! :)
Łona - ĄĘ
Marzeń się nie odkłada... To na marzenia się składa!
Pigwa
Awatar użytkownika
pinky-1989
Rowerzysta
Posty: 19
Rejestracja: 10 sie 2012, 13:14
Imię: Radek
Miejscowość: Łódź
Garnek: Caberg Ego

Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach

Post autor: pinky-1989 »

Niestety nie ma ich również w ladze. Mam niedaleko zakład co sprężyny robi. Jutro jadę się dowiedzieć ile za dorobienie na wymiar wołają. Na aledrogo nikt lag na części nie sprzedaje. Poszukiwania prowadzę w osobnym temacie(warsztat/okład jezdny) coby nie zaśmiecić tego.
Awatar użytkownika
rstec
Rowerzysta
Posty: 18
Rejestracja: 07 maja 2015, 17:50
Imię: Rafał
Miejscowość: Wawa- Bemowo
Plecak: to nie kombi ;)
Garnek: Nolan N86
Motocykl: SV1000 N oraz Er5

Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach

Post autor: rstec »

Chcę zmienić tylko olej w lagach (na 20W). Nie chcę zmianiać uszczelniaczy (nie ciekną).
Jak to najlepiejto zrobić, aby za dużo nie narozierać. Cy da się spuścić olej dołem bez wyciągania lag z moto ?.
Jak przepłukać lagi i czy trzeba ?
Jak napełnić nowym olejem i ile wlewa się do pojedynczej lagi ?. Rocznik 1996 motocykla.
dawidqwerty1993
Podawacz śrubek
Posty: 10
Rejestracja: 18 maja 2015, 17:19
Imię: Dawid
Miejscowość: Września
Plecak: Tak :)
Garnek: Kask na łbie :)

Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach

Post autor: dawidqwerty1993 »

Żeby wymienić olej musisz ściągnąć lagi bo i wyciągnąć korek od góry. Wtedy obrócisz lage i wylejesz stary olej po czym wlejesz nowy.
A ja mam pytanie!!! Co się stanie jeżeli włożymy sprężynę szerszą stroną w dół a węższą do góry ? Bo powiem szczerze że przy zmianie uszczelniaczy kompletnie nie zwróciłem na to uwagi :(
Awatar użytkownika
rstec
Rowerzysta
Posty: 18
Rejestracja: 07 maja 2015, 17:50
Imię: Rafał
Miejscowość: Wawa- Bemowo
Plecak: to nie kombi ;)
Garnek: Nolan N86
Motocykl: SV1000 N oraz Er5

Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach

Post autor: rstec »

a wartości ile oleju trzeba wlać do moich lag lub inny rodzaj pomiaru na stan wysokosci tego oleju w lagach ktoś zna ?
Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach

Post autor: Kanc1erz »

Ostatnio z kolegą i jego dziewczyną (po mechaniku :D) wymienialiśmy olej w lagach włącznie z uszczelniaczami i instrukcja z pierwszej strony jest mocno przekomplikowana. Po pierwsze nie trzeba było używać żadnego narzędzia, a lagi rozbieraliśmy w nieco inny sposób. Nie mam pojęcia, czy jest dobry, ale wszystko ładnie poskładane, 50km zrobione i nic się nie dzieje złego poza tym, że rury lag mam i tak do wymiany lub regeneracji, ale zacznijmy od początku.
Na początku zlewamy olej wykręcając śrubkę od spodu, a następnie wszystko elegancko wydłubujemy z góry wszystkie bebechy z góry - plastikowy korek, drut, korek metalowy, i wszystko to co tam jest w środku (zdjęcie na pierwszej stronie). Składamy w kolejności odwrotnej: zakręcamy śrubkę (nie dokręcamy na maxa, tylko tak delikatnie), wsadzamy wszystko cośmy powyciągali, oczywiście zakładamy nowy uszczelniacz olejowy, nabijaliśmy go "przez" stary uszczelniacz (żeby nie bić bezpośrednio po nowym), drucik zabezpieczający uszczelniacz, nalewamy olej (w moim przypadku około 350ml <tak jak napisane na pierwszej stronie>), zakładamy korek od góry, drut zabezpieczający, wazelinujemy uszczelniacz przeciwolejowy od góry, zakładamy przeciwpyłowy, dokręcamy śrubę spustu oleju (tą od dołu) na te 20-25Nm lub na oko, wsadzamy plastikowy koreczek na górę lag, zakładamy równiutko do motocykla i cieszymy się wykonaną robotą ;)

W końcu nie wiedziałem, czy laga pociła mi się na olej, czy wypychało wazelinę spod uszczelniacza kurzowego.. W każdym razie różnica jest znaczna, gdyż zalaliśmy olejem 15W zamiast 10W i motocykl, nawet przy gwałtownym hamowaniu nie nurkuje prawie w ogóle (lub jest to akceptowalne). Komfort jazdy po dziurach NIE zmienił się w żaden sposób, który jestem w stanie zaobserwować.
Nie jestem pewien, czy to placebo, czy cuś, ale wydaje mi się, że zwiększyła się także skuteczność samego hamulca. Być może jest to następstwo tego, że moto nie nurkuje.

Co do uszkodzeń lag:
Lewa porysowana na wysokości uszczelniacza i niżej (nie są to żadne głebokie rysy, ale widoczne, szczególnie pod światło);
Prawa: także porysowana, dodatkowo to, co jest tutaj: http://forum.kawasaki-er5.pl/download/f ... &mode=view opisane jako "tulejki, pierścienie prowadzące to jeden z nich był pęknięty idealnie wzdłuż i zapewne będzie rysował w dalszym ciągu pracującą lagę.
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
ODPOWIEDZ