Wymiana płynu chłodniczego

Gotowe rozwiązania naszych użytkowników.

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Awatar użytkownika
alfredo
Motorowerzysta
Posty: 53
Rejestracja: 14 wrz 2010, 20:47
Miejscowość: Olkusz
Lokalizacja: Krzeszowice
Kontakt:

Re: PROSZĘ O POMOC

Post autor: alfredo »

Faktycznie,dzięki. Rzuciłem okiem dokładnie na schemat podany powyżej i odnalazłem właściwy wlew ;-) Jutro pozostaje ściągać bak.

Ja zakupiłem taki płyn -> http://www.okazje.info.pl/okazja/motory ... 00-1l.html
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
maciekix
Motocyklista
Posty: 183
Rejestracja: 12 paź 2010, 21:29
Miejscowość: Staszów/Kraków
Plecak: Madzia;-)
Garnek: UVEX HELIX RS 750
Lokalizacja: Staszów/Kraków

Re: PROSZĘ O POMOC

Post autor: maciekix »

to jest samochodowy? Napisałem, że powinien być do motocykli ponieważ możesz mieć później problem , nie umiem tego wytłumaczyć ale chodzi o temperaturę (coś tam się otwiera w wyższej temperaturze niż przy płynie samochodowym źle dobranym,jakieś zaworki czy coś takiego) i podobno płyn do aut nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem. Przypomniałem sobie chyba nazwę Mototool czy coś w tym rodzaju;-) nie twierdze, że ten co ty kupiłeś będzie zły bo nie jestem alfą i omega w dziedzinie mechaniki ale ja bym ci radził kupić porządny płyn dedykowany do motocykli a nie samochodów;-)
Znalazłem ten płyn, motocool
http://sklep.scigacz.pl/plyn-chlodnic-m ... -7440.html
Awatar użytkownika
Junior.mf
Rowerzysta
Posty: 42
Rejestracja: 25 paź 2010, 18:13
Lokalizacja: Malbork

Re: PROSZĘ O POMOC

Post autor: Junior.mf »

Ja troszke mechaniki liznalem i wedlug mnie nie ma to zadnego znaczenia czy plyn jest do auta czy do moto.Ci co pisza na butelkach,ze do moto i wstawiaja obrazki motocykli,to tylko zeruja na ludziach nie znajacych sie na mechanice.Taki plyn jest raczej drozszy od nazwijmy to "samochodowego" tylko dlatego,ze ma inne opakowanie.Dobierajac plyn,czy koncentrat zwracamy uwage tylko na temperature krzepniecia,a z reguly jest to -35`. Zaworki o ktorych jest wyzej wspomniane,to nic innego jak termostat,ktory przy odpowiedniej temp. otwiera pelny obieg plynu w ukladzie chlodzenia.Jest on montowany po to zeby najpierw silnik rozgrzal sie do optymalnej dla niego temp. czyli miedzy 70-80`C a dopiero pozniej puscil obieg na chlodnice zapobiegajac jego przegrzaniu.

Jezeli sie myle,to mnie poprawcie :)
Awatar użytkownika
OloK
Motocyklista
Posty: 575
Rejestracja: 27 cze 2010, 22:49
Imię: Aleksander
Miejscowość: Złotoryja
Plecak: Brak :)
Garnek: AGV K-3
Numer GG: 7525884
Lokalizacja: Złotoryja
Kontakt:

Re: PROSZĘ O POMOC

Post autor: OloK »

Junior.mf tez mi sie wydaje ze ty tylko "chłit" marketingowy, ja sam mam zalony borygo czy petrygo i roznicy nie widze :P

tak samo jak przy olejach samochodowych do benzyny i diesli, placisz 5zł wiecej za olej do diesla a tak naprawde niczym szczegolnym nie rozni sie od tego do benzyny :P sam kiedys ze sprzedawca porownywalismy paramatry castrola magnatec :P

nawet lejac wode do chlodnicy nic sie z nia nie stanie :P
Komar 2350 -> Piaggio Zip -> Suzukia Katana -> Kawasaki ER-5 -> ....
Galeria
Awatar użytkownika
Junior.mf
Rowerzysta
Posty: 42
Rejestracja: 25 paź 2010, 18:13
Lokalizacja: Malbork

Re: PROSZĘ O POMOC

Post autor: Junior.mf »

No lejac wode nic sie nie stanie ale pod warunkiem,ze nie na dlugo,bo po dluzszym czasie osadza sie kamien w kanalikach chlodnicy,co jednoczesnie zmniejsza jej przepustowosc :p
Wolf
Motocyklista
Posty: 144
Rejestracja: 05 gru 2010, 23:22
Lokalizacja: Brodowo koło Środy Wielkopolskiej

Re: PROSZĘ O POMOC

Post autor: Wolf »

No ja wam drodzy koledzy powiem że nie trzeba rozkręcać tych przewodów od chłodnicy.Wystarczy zdjąć zbiornik odkręcić wlew płynu chłodniczego i teraz nachylić się przy pompie wody.Teraz patrzymy na jej spód i tam jest taka jedna śrubka którą odkręcamy i płyn ładnie spływa.Teraz gdy wszystko spłynie wlewamy wlewem trochę czystej wody aby przepłukać układ i gdy wszystko wypłynie to zakręcamy tą małą śrubeczkę i wlewamy płyn.I to tyle,nie trzeba nic więcej grzebać,odkręcać wężyków itd.Jeśli chodzi o ten zbiorniczek z tyłu to on ma za zadanie przejąć płyn gdy ten się zagotuje i go cofnąć gdy będzie go za mało i to wszystko.
A co do wyświetlacza biegów to da się założyć a montuje się je jako magnes na dźwigni od biegów a czujniki na ramie.Wiem bo sam zakładałem-koszt to niecałe 50zł a działa bezawaryjnie więc jak najbardziej polecam.
[color=#0040FF]BRACI SIĘ NIE TRACI-to hasło powinno łączyć wszystkich motocyklistów!!!!! :)[/color]
Awatar użytkownika
OloK
Motocyklista
Posty: 575
Rejestracja: 27 cze 2010, 22:49
Imię: Aleksander
Miejscowość: Złotoryja
Plecak: Brak :)
Garnek: AGV K-3
Numer GG: 7525884
Lokalizacja: Złotoryja
Kontakt:

Re: PROSZĘ O POMOC

Post autor: OloK »

"A co do wyświetlacza biegów to da się założyć a montuje się je jako magnes na dźwigni od biegów a czujniki na ramie.Wiem bo sam zakładałem-koszt to niecałe 50zł a działa bezawaryjnie więc jak najbardziej polecam."

bedziesz tak dobry i pokażesz to urządzenie, jak dziala, jak sie montuje noi gdzie mozna zakupic ?? :)
Komar 2350 -> Piaggio Zip -> Suzukia Katana -> Kawasaki ER-5 -> ....
Galeria
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Post autor: DeFi »

Gdyby ktoś się jeszcze w niedługim czasie zabierał do zmiany płynu to małą wskazówka:
Przy wlewaniu nowego płynu NIE WLEWAMY DO ZBIORNICZKA WYRÓWNAWCZEGO.

A teraz skrócona instrukcja wymiany płynu:

Wszystkie czynności robimy na zimnym silniku:
1. Odkręcamy bak i zdejmujemy korek od układu chłodzenia
2. Spuszczamy stary płyn przez śrubkę z prawej strony moto (pod pompą). na koniec oczywiście wkręcamy z powrotem ;)
3. Nalewamy nowego płynu uciskając raz po raz wąż od chłodnicy (by wypchnąć powietrze z węża). Wlewamy do korka pod bakiem.
4. Odpalamy moto i czekamy aż się zagrzeje. Część nadmiarowej ilości płynu ucieknie do zbiorniczka wyrównawczego.
5. na koniec jeśli potrzeba dolewamy do zbiorniczka wyrównawczego
Ostatnio zmieniony 16 cze 2013, 14:37 przez DeFi, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Awatar użytkownika
Lish
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 957
Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:56
Imię: Karol
Miejscowość: Piaseczno
Plecak: Kiti
Garnek: biały
Telefon: 500366623
Motocykl: fzs600 pies
Kontakt:

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Post autor: Lish »

to dolewać do zbiorniczka czy nie? Myślę, że warto żeby w zbiorniczku na dnie coś było, bo jak będzie sucho to nie wykryjemy w porę ewentualnej nieszczelności instalacji, a tak zawsze można kontrolować ile tam jest i czy wogóle ;) Right?
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Post autor: DeFi »

DeFi pisze: 5. na koniec jeśli potrzeba dolewamy do zbiorniczka wyrównawczego
chodziło mi o to, że jeżeli brakuje do poziomu pomiędzy MIN aa MAX to dolewamy
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
ODPOWIEDZ